Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów – zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na wymierne korzyści. Jak odnaleźć frazy kluczowe? Istnieje kilka darmowych narzędzi, dzięki którym przeprowadzimy analizę.
Planer Słów Kluczowych Google AdWords
Z pomocą Planera Słów kluczowych możemy:
- wyszukać nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii,
- sprawdzić dane o liczbie operacji wyszukiwania i jej zmianach,
- pomnożyć listy słów kluczowych, aby uzyskać nowe słowa kluczowe.
To narzędzie pomoże nam w wyszukaniu i dopasowaniu słów kluczowych do pozycjonowania czy kampanii AdWords. By z niego skorzystać, należy posiadać konto Google. Kolejnym krokiem jest zalogowanie się na stronie adwords.google.com, przejście do zakładki “Narzędzia”, a następnie wybranie z listy “Planer słów kluczowych”:
W nowym oknie klikamy “wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii” i wpisujemy słowa odpowiadające tematyce naszej witryny:
Jeśli zupełnie nie mamy pomysłu na to, jakie słowa będą odpowiednie, możemy wpisać adres naszej strony internetowej lub kategorię produktu. Klikamy “wyświetl propozycje” i pojawi nam się lista słów kluczowych. Oprócz tych, które sami wpisaliśmy, otrzymamy propozycje fraz podobnych do tych, wpisanych przez nas. Które z nich będą najbardziej odpowiednie? Przede wszystkim te, które mają wysoką liczbę wyszukiwań w miesiącu, a jednocześnie wyróżniają się niską konkurencyjnością. Zaistnienie w Google na wysokiej pozycji będzie mniej konkurencyjne i przełoży się na duży ruch w przypadku działań SEO. Jeśli chcemy wybrać słowa do kampanii AdWords, warto zdecydować się na te, które mają niskie CPC.
Narzędzie Ubersuggest
Ubersuggest pozwala na odnalezienie słów kluczowych podobnych do tego, wskazanego przez nas:
W pierwszym polu wpisujemy frazę, w drugim wybieramy miejsce docelowe, a w ostatnim zmieniamy język na polski. Po uzupełnieniu wszystkich danych, klikamy przycisk “look up”. Otrzymamy posegregowane alfabetycznie podobne słowa kluczowe, wraz z miesięczną liczbą wyszukiwań, szacowanym CPC oraz konkurencją. Narzędzie sprawdzi się przy wyszukaniu fraz z tzw. długiego ogona. Listę możemy eksportować do Excela.
Keyword.io
Keyword.io to kolejne, darmowe narzędzie, które jest świetną alternatywą dla tych, wspomnianych wyżej:
W pierwszym polu wpisujemy interesujące nas słowo kluczowe, a w kolejnym wybieramy język polski. Po uzupełnieniu, klikamy “search”. Narzędzie pokazuje słowa kluczowe na zasadzie auto-uzupełniania w wyszukiwarce. Jest to niezwykle pomocne w odnajdywaniu długich ogonów w oparciu o domeny Google. Z listy wybieramy interesujące nas słowa, które możemy kolejno eksportować do Excela.
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe – podsumowanie
Sama lista słów kluczowych to nie wszystko. Ważne jest również to, jak często użytkownicy wyszukują dane frazy, co pozwoli nam na oszacowanie potencjalnego ruchu na stronie. Kolejnym istotnym czynnikiem jest konkurencyjność. W przypadku dużej konkurencji, będziemy musieli dysponować większym budżetem na kampanię AdWords czy pozycjonowanie. Konkurencyjność zależy m.in. od liczby konkurentów, branży oraz – w przypadku SEO – od optymalizacji stron internetowych konkurencji, liczby oraz jakości linków zewnętrznych.
Skutecznie doradzimy Ci podczas wyboru trafnych słów kluczowych i dobierzemy odpowiednią strategię dla Twojego biznesu – skontaktuj się z nami.