Pozycjonowanie filmów na YouTube

pozycjonowanie filmów na YouTube

Jak pozycjonować filmy na YouTube tak aby zyskały na popularności?

Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady

Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube – każdego dnia z jego zasobów korzystają miliony użytkowników. Wielu z nich nie jest nawet świadomych tego, że serwis ten od kilku lat należy do Google, rozszerzając i tak już ogromne możliwości wyszukiwarki. Na YouTube filmy umieszczają nie tylko osoby prywatne, celebryci i artyści, ale coraz częściej także firmy. Ich właściciele dostrzegają bowiem potencjał, jaki daje taka forma kontaktu z odbiorcami, i starają się te możliwości jak najlepiej wykorzystać. Tym bardziej, że Google daje także możliwość pozycjonowania swoich filmów, i tym samym zwiększania ich zasięgu pośród użytkowników. Mechanizmy tego pozycjonowania są nieco inne niż przy klasycznych treściach, ale nie stanowią też jakiegoś wielkiego wyzwania. Szczególnie że nadal wielu właścicieli stron jeszcze o tym nie wiem, a to przekłada się na znacznie mniejszą konkurencję. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad, żeby zyskać znacznie większy ruch na swoim kanale.

 

 

Pozycjonowanie filmów na YouTube – jak je optymalizować?

 

Podobnie, jak w przypadku klasycznego pozycjonowania, nikt postronny tak naprawdę nie wie, jakich algorytmów Google używa do ustalania rankingu na YouTube. Jednak dzięki wieloletniemu doświadczeniu specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem można dość skutecznie ustalić, co należy zrobić ze swoimi nagraniami. Poniższe wskazówki dotyczą przede wszystkim kwestii technicznych związanych z optymalizacją, o rzeczy tak oczywistej jak ciekawa, dobrze przedstawiona tematyka raczej nie trzeba nikomu przypominać. A te proste i łatwe do realizacji zalecenia pozwolą uzyskać wysoką popularność wśród użytkowników serwisu.

 

  • Chwytliwy tytuł

Na tytuł Google daje aż 100 znaków, dlatego też grzechem będzie niewykorzystanie jego potencjału. Zwłaszcza w świetle tego, że to właśnie on jest podstawowym elementem, oprócz miniaturek, na który użytkownicy zwracają uwagę. Tytuł powinien przyciągać uwagę, zaciekawiać i intrygować – innymi słowy zachęcać do obejrzenia danego filmu. Dlatego też powinien on być przemyślany, dopasowany do tematyki i odpowiednio długi. Najbardziej skuteczne są tytuły składające się z kilku wyrazów, zbyt długie mogą zostać obcięte przy wyświetlaniu. Tytuł jest przede wszystkim dla użytkowników, ale warto w nim przemycić odpowiednie słowa kluczowe, na które ktoś chce się pozycjonować. Najlepiej umieścić je na samym początku, zapewni to największą skuteczność. Przy wymyślaniu tytułu warto zerknąć co robi konkurencja – może to być bardzo inspirujące.

  • Miniaturka

O tym, że grafika dużo bardziej przyciąga uwagę od słowa pisanego, wiadomo nie od dzisiaj. Dlatego też mając już chwytliwy tytuł należy też zadbać o równie chwytliwą miniaturkę filmu. To właśnie ta para ma kluczowy wpływ zarówno na decyzje podejmowane przez użytkowników YouTube, jak również na ustalanie rankingu przez Google. Do tworzenia miniatur można wykorzystać jakieś ciekawe ujęcia z filmów, wielu właścicieli kanałów dodatkowo je jeszcze obrabia i dokłada swoje charakterystyczne dodatki. Warto się przyłożyć do stworzenia ciekawej, intrygującej miniaturki, dzięki niej można będzie liczyć na więcej zainteresowanych użytkowników.

  • Opis filmu

Porządne, wyczerpujące opisy – to przecież podstawa klasycznego pozycjonowania. Nie inaczej jest w przypadku filmów, Google również zwraca dużą uwagę na to, co umieszcza się w tym polu. Opis ma być informacją dla serwisu, co dokładnie zawiera film i jaka jest jego tematyka. Dlatego też powinien on zawierać wyczerpujące informacje na ten temat, a do wykorzystania jest aż 5 tysięcy znaków. Opis powinien stylem pasować do miniatury i tytułu, i być ich uzupełnieniem. Ważne są kwestie związane z optymalizacją, na przykład zaleca się, żeby zawrzeć najważniejsze słowa kluczowe, najlepiej w początkowej części. Ale nie mniej istotne jest sformatowanie opisu pod kątem użytkowników, z których jak się okazuje, spora część czyta to, co piszą autorzy filmów. Dlatego też warto zwrócić uwagę na czytelność, podział na akapity i różnego rodzaju wyróżnienia.

  • Nazwa pliku

Jeśli chodzi o nazwę pliku z filmem, to obowiązują analogiczne zasady co w przypadku klasycznego SEO. Nie powinno się używać polskich liter oraz znaków specjalnych, poza „-” do oddzielenia poszczególnych wyrazów. W tytule dobrze jest też zawrzeć słowa kluczowe, które również mogą mieć wpływ na to, w którym miejscu w wyszukiwarce będzie pokazywane dane video. Mimo że użytkownicy z reguły na tytuł nie będą zwracali uwagi, to Google bierze go pod uwagę przy ustalaniu rankingu.

  • Jakość filmu

Nawet najciekawszy scenariusz niewiele pomoże, jeśli film będzie kiepsko nakręcony. Obecnie na całkiem dobry sprzęt nie trzeba wydawać majątku, jeśli ktoś faktycznie chce czerpać korzyści z obecności na YouTube, to powinien zainwestować w porządną kamerę. Musi się także nauczyć ją właściwie wykorzystywać oraz montować całą produkcję, lub ewentualnie skorzystać z profesjonalnej pomocy. Kręcąc filmy koniecznie trzeba zadbać o odpowiednią rozdzielność, najlepiej minimum HD, czysty, klarowny dźwięk oraz dobre oświetlenie.

  • Słowa kluczowe

Ostatnim elementem technicznej optymalizacji jest stworzenie tematycznych tagów. Powinny one po pierwsze być uzupełnione, a po drugie zawierać słowa kluczowe powiązane z tematyką filmu, jak również kategorii, w której został umieszczony. W tagach mogą, a nawet powinny znaleźć się zapytania, które wprowadzają potencjalni użytkownicy szukający filmu. Dlatego też warto się zastanowić, jakich fraz należy użyć, aby widzowie mogli trafić na dane nagranie. W tagach dostępne jest 10 słów, i warto w całości wykorzystać to miejsce.

pozycjonowanie youtube 2019

Kwestie powyżej dotyczyły zagadnień związanych z odpowiednim przygotowaniem publikowanych na YouTube materiałów. Drugim obszarem, mającym istotny wpływ na prezentację na liście wyników, są zachowania użytkowników oraz różne zewnętrzne działania. Warto również na nie zwrócić uwagę, gdyż dla Google nawet najdrobniejszy element może mieć znaczenie dla oceny konkretnego video. 

 

Jak pozycjonować filmy na YouTube tak aby zyskały na popularności?

 

  • Ilość wyświetleń

Jest to ważna informacja zarówno dla wyszukiwarki, jak również dla użytkowników, świadcząca o popularności danego filmu. Duża liczba wyświetleń świadczy o tym, film cieszy się zainteresowaniem widzów, a to może się przełożyć na wyższe pozycje.

  • Czas oglądania

W przypadku nudnych, kiepskich filmów użytkownicy często kończą oglądanie już po kilkunastu sekundach, z kolei dobre najczęściej ogląda się do samego końca. Google także bierze ten czynnik pod uwagę, gdyż świadczy on o jakości publikowanego materiału.

  • Komentarze

Filmy umieszczone na YouTube można komentować. Duża liczba pozytywnych ocen to lepsza ocena filmu przez użytkowników, a tym samym lepsze spostrzeganie go przez wyszukiwarkę.

  • Staż kanału

Długo prowadzone kanały, których właściciele je regularnie aktualizują, mogą liczyć na bonusy przy ustalaniu pozycji w wynikach. Jak duże, wie to tylko Google, niemniej element ten jest dość istotny do wyznaczania rankingu.

  • Zewnętrzne linki

Mocne, wartościowe linki pomagają nie tylko w klasycznym SEO, ale również przy pozycjonowaniu filmów. Jeśli będzie możliwość ich pozyskania, to warto to zrobić, z pewnością nie pozostaną bez wpływu na pozycje na liście wyników.

  • Udostępnianie filmu

Dobrego video nie należy się wstydzić, a wręcz przeciwnie – należy go różnymi sposobami promować. Jednym ze sposobów na to jest pozwolenie na udostępnianie filmu i osadzanie go na innych stronach. Można dzięki temu zyskać nowych widzów i zwiększyć swój autorytet, zostanie to również w odpowiedni sposób docenione przez Google.

 

Pozycjonowanie filmów na YouTube – podsumowanie. 

Zastosuj powyższe wskazówki, które nie są jakimś wielkim wyzwaniem, wymagają jedynie odpowiedniego zaplanowania i pewnej ilości pracy przy prawidłowym kręceniu, montażu i uzupełnianiu niezbędnych informacji. YouTube daje ogromne możliwości promowania czy to swojej osoby, czy firmy, dobrze jest nie marnować tego potencjału przez umieszczanie kiepskiej jakości filmów.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]