Co to jest content marketing?

content marketingContent marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli rozmaite poradniki czy blogi, ale również różnego rodzaju prezentacje multimedialne, wykresy, grafiki czy nawet filmy. Generalnie wszystko, co może się przydać użytkownikom, nauczyć ich czegoś czy dostarczyć im rozrywki. Działania content marketingu nie polegają jednak na produkowaniu ogromnej ilości różnych treści. To raczej działania zmierzające w stronę tego, żeby w oparciu o publikowane materiały zbudować długotrwałe, niejednokrotnie oparte ma silnych emocjach relacje. Ważne jest tu zrozumienie potrzeb użytkowników i wychodzenie im naprzeciw. Dlatego w dobrze przeprowadzonej kampanii content marketingu powinno się na początku przeprowadzić różne analizy, dzięki którym można będzie określić, czego klienci oczekują. Warto też wspomnieć, że content marketing jest także powiązany z działaniami SEO. Google w ostatnim czasie bardzo lubi dobrą, wartościową treść, a przecież w content marketingu właśnie ona jest podstawą. Naturalne linkowanie artykułów i publikacji przez użytkowników mają znaczący wpływ na ilość odwiedzających.

  

Cele content marketingu.

Jedną z najważniejszych spraw podczas planowania kampanii content marketingu jest ustalenie celów, które mają być osiągnięte. Mimo że wydaje się to oczywiste, to jednak nadal można spotkać sytuacje, gdy ktoś o tym zapomniał. Bez celów taka kampania średnio ma sens, być może nawet jakieś korzyści z niej będą, ale tak naprawdę jest to błądzenie po omacku. Cele takich kampanii mogą być bardzo różne, zależą one potrzeb firmy i przyjętej przez nią strategii rozwoju. Jednym z głównych celów jest zwiększenie sprzedaży, co sprowadza się do zbudowania grona lojalnych klientów. Ale często cele mogą być typowo wizerunkowe, na przykład zaistnienie jako firma zawsze pomagająca w rozwiązywaniu problemów. Przy definiowaniu celów należy zwrócić uwagę, aby było one możliwe do spełnienia, a jednocześnie stanowiły odpowiednie wyzwanie.

  

Błędy w czasie kampanii content marketingu.

W czasie kampanii content marketingu często dysponuje się naprawdę dużymi budżetami, jednak pomimo tego stosunkowo łatwo jest popełnić błędy, które zniweczą cały wysiłek. Przede wszystkim ważne jest, żeby określić cele kampanii – o tym już było wspominane, ale jest sprawa na tyle ważna, że trzeba ją mocno podkreślić. Wraz z celami należy także odpowiednio wszystko rozplanować, brak dobrego planu to także często spotykany błąd. Nie można również zapominać o określeniu grupy docelowej, jej potrzeb i oczekiwań, bez tego udostępniane materiały mogą być po prostu bezużyteczne. Kolejne błędy związane są już z samym przygotowaniem i publikacją treści. Przede wszystkim przygotowywane materiały muszą być atrakcyjne dla czytających i dawać im jakieś korzyści. Nie jest pożądany typowy język techniczny, jego używanie należy ograniczyć do minimum. Koniecznie należy też stosować większą różnorodność. Owszem, słowo pisane jest bardzo wartościowe, ale przecież możliwości są znacznie większe, a często się o nich zapomina.

 

Ile kosztuje content marketing? 

Jeśli komuś się wydaje, że przygotuje dobrą kampanię content marketingu za kilkaset złotych, to jest w dużym błędzie. Przy takich działaniach trzeba się liczyć ze znacznie większymi budżetami, niejednokrotnie sięgającymi kilkudziesięciu tysięcy. Może to budzić zdziwienie, ale trzeba pamiętać że content marketing, nie ogranicza się tylko do przygotowania kilku artykułów. Po pierwsze muszą być one opracowane naprawdę dobrze, a to już jest sporym kosztem, a przecież dochodzi do tego cała otoczka. Analiza potrzeb, zaplanowani prac czy wybór miejsc do publikowania to poświęcony na to czas, przekładający się na wysokość wydatków. Najczęściej trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć, ile dokładnie będzie kosztował content marketing. Każdy przypadek jest inny, firmy mają bardzo różne oczekiwania, więc za każdym razem przeprowadza się indywidualną wycenę. Bierze się przy tym oczekiwania klienta, cele które mają zostać osiągnięte, a także charakter i intensywność działań, które mają zostać podjęte.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]