Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania

Przegląd narzędzi do monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania

Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze sprzedaży. Obecnie największa liczba odwiedzin najczęściej pochodzi od Google, to właśnie w wyszukiwarce użytkownicy wpisują interesujące ich hasła i sprawdzają otrzymane wyniki. Dlatego też ważne jest, żeby być obecnym w Google, najlepiej na jak najwyższych miejscach, a można to uzyskać między innymi poprzez działania SEO. Wszystkie prace związane z pozycjonowaniem, czy dotyczą niewielkiej strony i kilku słów kluczowych, czy rozbudowanego sklepu, wymagają oceny skuteczności. Najważniejszym wskaźnikiem, czy wszystko idzie w dobrym kierunku, jest oczywiście wzrost liczby odwiedzających, ale dobrze też byłoby wiedzieć, dlaczego ich przybywa i jakich fraz oni wyszukują. Dlatego też bardzo ważnym elementem całego procesu jest regularne monitorowanie pozycji, na frazy, na które są prowadzone prace pozycjonerskie.

 

Po co monitorować pozycje stron?

Zapewne wielu właścicieli stron zapyta, po co monitorować pozycje, skoro ciągle przybywa im nowych odwiedzających. Otóż powodów, dla których warto to robić, jest kilka. Przede wszystkim regularny monitoring dostarcza informacji na temat tego, czy wykonywane prace przynoszą odpowiednie rezultaty i jaka jest ich skuteczność. Z monitoringu można się też dowiedzieć, które słowa kluczowe sobie dobrze radzą, a nad którymi warto jeszcze popracować. Wszelkie zmiany, które wykonuje się w serwisie, czy to związane z jego optymalizacją, funkcjonalnościami czy zawartością, mogą mieć przełożenie na widoczność w Google. Warto więc być informowanym, czy faktycznie ten wpływ jest, a najlepiej się tego dowiedzieć przeglądając codzienne statystyki. No i oczywiście nie można zapominać o kwestiach rozliczeń – w wielu przypadkach opłaty za pozycjonowanie wynikają bezpośrednio z miejsc, które zajmują dane słowa kluczowe.

 

Narzędzia do monitorowania pozycji stron internetowych

Najprostszym sposobem na sprawdzenie pozycji w wynikach wyszukiwania jest wpisanie danego słowa kluczowego w wyszukiwarce i zobaczenie, na jakim miejscu znajduje się strona. O ile sporadycznie dla kilku haseł można coś takiego zrobić, to codzienna praca nad dużym serwisem byłaby po prostu bardzo męcząca i pracochłonna. Dlatego też do monitorowania pozycji wykorzystuje się najróżniejsze narzędzia, wspomagające ten proces lub nawet całkowicie go automatyzujące. Niektóre z nich są całkowicie darmowe, za używanie innych trzeba ponieść jakieś opłaty. Decydując się na ich użytkowanie trzeba jednak pamiętać o kilku istotnych sprawach. Przede wszystkim nie w każdym przypadku dadzą one takie same wyniki, gdyż te zależą między innymi od lokalizacji, rodzaju urządzenia czy liczby dotychczasowych wyszukiwań.  Geolokalizacja jest kolejną przyczyną wyświetlania rozbieżnych pozycji u klienta i w raportach pozycjonowania. Dodatkowo należy pamiętać o tym, że używanie automatów nie do końca jest zgodne z wytycznymi Google, więc trzeba to robić bardzo rozsądnie, na przykład używając proxy. Poniżej znajduje się lista najpopularniejszych narzędzi do wspomagania tego procesu, wraz z krótkim opisem ich możliwości.

Kolejność jest przypadkowa, nie oceniam a prezentuje moje wrażenia z korzystania.    

– seostation.pl

Narzędzie pojawiło się na rynku w roku 2011, jest tworzone i rozwijane przez polską firmę. Działa ono w chmurze, jego dużą zaletą jest szybkość działania oraz łatwy w użytkowaniu interfejs. Został on zaprojektowany w wersji responsywnej, co pozwala na wygodną pracę na urządzeniach mobilnych. Seostation pozwala na monitoring w kilkudziesięciu lokalizacjach i wersjach językowych, jest też możliwość dokładnego określenia lokalizacji ( np. miasta ). Bardzo przydatne w codziennej pracy są rozbudowane alerty. Mogą one informować o spadkach badanych fraz w wynikach wyszukiwania, wyideksowaniu strony czy nawet hakerskim ataku. Cenowo korzystanie z Seostation jest dość korzystne, istnieje także możliwość założenia darmowego konta z ograniczoną ilością słów kluczowych. Narzędzie również posiada dedykowaną aplikację. 

– webpozycja.pl

Webpozycja zaliczana jest do najpopularniejszych narzędzi tego typu w branży, korzysta z niej ponad 20 tysięcy klientów. Narzędzie pozwala na monitoring zarówno w Google, jak też innych wyszukiwarkach, a najdroższym pakiecie również na YouTube. Prosty, łatwy w obsłudze panel spełni oczekiwania większości użytkowników, brakuje jednak obsługi responsywności, co nieco ogranicza pracę na urządzeniach mobilnych. Webpozycja posiada kilka ciekawych funkcjonalności. Można między innymi badać konkurencję, porównywać pozycje fraz w ustalonym czasie czy weryfikować wyświetlanie w Ads (Adwords). Niezwykle przydatny może też być „Alert Index”, informujący o nowych stronach pojawiających się w wynikach na daną frazę.

– seo-stat.pl

Seo-stat działa od 2008 roku, jest więc jedną z najstarszych aplikacji monitorujących pozycje. Ma możliwość sprawdzania w Google oraz kilku innych wyszukiwarkach. Narzędzie posiada imponującą ilość dostępnych funkcjonalności, która zadowoli większość użytkowników. Seo-stat udostępnia także darmową wersję desktopową, przeznaczoną do instalacji na systemie operacyjnym. Wersja ta jest prosta i intuicyjna, poza monitorowaniem fraz w Google daje możliwość tworzenia raportów oraz sprawdzania parametrów domen w Google Site, Alexa i Majestic.

– asps.pl

ASPS działa w modelu Saas, jest możliwość skorzystania z darmowego konta, ograniczonego do obsługi 5 słów kluczowych. Duże pochwały dla twórców należą się za interfejs – jest on bardzo czytelny, przejrzysty i pozytywnie wyróżnia się wśród konkurentów. Dzięki responsywności można  go wygodnie używać na urządzeniach mobilnych. Nic nie można zarzucić także funkcjonalnościom. ASPS ma możliwość symulowania lokalizacji, obsługuje również 47 wersji językowych. Na raportach są prezentowane podstawowe wskaźniki witryn, a wykresy mogą prezentować dane między innymi w słupkowej postaci. Przydatną dla wielu opcją może być monitorowanie konkurencji, rozszerzone nawet do 25 wyników.

– stat4seo.pl

Kolejny monitor pozycji działający w wersji serwerowej. Wymaga zakupu skryptu i instalacji go na własnym hostingu. Stat4SEO obsługuje różne wersje językowe wyszukiwarki, a sama obsługa jest prosta i intuicyjna. Dotyczy to nie tylko rejestracji nowych projektów, ale też całego systemu raportowania. Dużą zaletą tego narzędzia jest atrakcyjna, jednorazowa cena zakupu oraz brak limitu domen i słów kluczowych, co przeważnie ma miejsce u konkurencji. Wygodę obsługi podnosi możliwość zakładania kont dla klientów, co przydaje się przy rozliczeniach.

– cmonitor.pl

Bardzo prosty, intuicyjny i wygodny w obsłudze program. Podstawowy pakiet, pozwalający stworzyć 5 projektów i obsługiwać 25 fraz kosztuje niecałe 20 złotych. Samo dodawanie projektów jest bardzo łatwe i nie wymagające dużego nakładu pracy. W tańszych pakietach pewną niedogodnością jest krótki okres trzymania historii, wynoszący zaledwie 90 dni. Dopiero droższe opcje pozwalają go wydłużyć do 180 dni, posiadają też większą liczbę fraz do monitorowania.

 

Wymienione powyżej narzędzia to jedynie część spośród wielu dostępnych na rynku. Decydując się na skorzystanie któregoś z nich warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Oczywiście dla większości najważniejsza będzie cena, a tu do wyboru jest albo model abonamentowy, albo jednorazowa licencja. Duże znaczenie będzie też miała liczba monitorowanych fraz – różne narzędzia oferują różne rodzaje pakietów. Wiele osób zwróci zapewne uwagę na interfejs, łatwość definiowana projektów i prezentujące szeroki zakres informacji raporty. Jeśli ktoś chce korzystać z monitoringu na smartfonie czy tablecie, to powinien sprawdzić, jakie są możliwości w tym zakresie – nie wszystkie narzędzia udostępniają wersje responsywne lub aplikacje. Dzięki temu, że większość monitorów oferowanych na rynku posiada możliwość założenia darmowego konta, to warto sprawdzić działanie kilku i wybrać taki, który najbardziej będzie odpowiadał potrzebom.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]