Ogólnikowa definicja marketingu internetowego określa go jako wszelkie działania sprzedażowe i promocyjne w przestrzeni online. W zakres online marketingu wchodzi zarówno promocja produktu, usługi jaki i samej marki. Obecnie e-marketing wykorzystywany jest także do budowy wizerunku w sieci oraz w komunikacji biznesowej.
Warto zauważyć, że współcześnie marketing internetowy odgrywa znacznie większą rolę, niż marketing tradycyjny (ulotki, plakaty, billboardy, targi). Mnogość stron internetowych oraz fan page’y biznesowych wymaga podjęcia odpowiednich kroków z zakresu e-marketingu. Celem marketingu internetowego jest wyróżnienie promowanej oferty wśród konkurencji oraz znalezienie się np. w TOP 10 Google. Inwestycja w marketing internetowy jest jednym z najlepszych kroków, które pomogą Ci w rozwinięciu marki i sprzedaży.
Aby wybrać odpowiedni rodzaj e-marketingu dla Twojej firmy, najpierw określ cel oraz budżet jaki możesz na niego przeznaczyć. Najpopularniejsze i najskuteczniejsze formy online marketingu to:
Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, ogólnie mówiąc, to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google. Sednem pozycjonowania jest wprowadzenie odpowiednich zaleceń optymalizacji, zgodnych z preferencjami algorytmów wyszukiwarki. Elementami pozycjonowania i optymalizacji jest linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz SEO Copywriting. Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja nie tylko zwiększa ruch na stronie, ale także zwiększa sprzedaż.
Kampanie PPC to popularny rodzaj kampanii w Google (Google Ads) oraz w social mediach (Facebook Ads). W Google Ads podstawą kampani PPC jest dobór odpowiednich słów kluczowych w sieci wyszukiwania, natomiast w Facebook Ads celne targetowanie grup odbiorców. Co ważne, w Kampaniach PPC płaci się za kliknięcie, a nie samo wyświetlenie, w związku z czym płatność jest pobierane w momencie, gdy użytkownik kliknie w dany link lub baner.
Newslettery pomogą utrzymać kontakt z klientami, którzy już skorzystali z oferowanych przez Ciebie usług. Za pomocą newslettera możesz informować klienta o promocjach, wyprzedażach lub nowych ofertach. Zaletą e-mail marketingu jest możliwość spersonalizowania treści oraz fakt, że jest to stosunkowo tania usługa.
Content marketing inaczej zwany marketingiem treści, jest najbardziej rozbudowanym rodzajem e-marketingu. Polega na tworzeniu i rozprzestrzenianiu wartościowych treści przez różne kanały dostępne w sieci, np.: posty w social mediach, grafiki, e-booki, artykuły sponsorowane czy materiały wideo.
Ten rodzaj marketingu polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych w celu uzyskania ruchu na stronie. Profesjonalnie dobrana strategia działań oraz posty sponsorowane to dobra inwestycja, która pomoże Ci w rozreklamowaniu Twojej firmy. Najpopularniejszymi kanałami marketingu społecznościowego są takie portale jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube.
Video marketing to jedna z form marketingu, który jest najbardziej atrakcyjny oraz angażujący z perspektywy klienta. Video marketing wykorzystywany jest najczęściej na kanale YouTube. Warto jednak zastanowić się także nad bardziej różnorodną formą przekazywania video-treści; relacje na Instagramie, video poradniki na Facebooku, webinary, czy spoty reklamowe.
Wdrożenie e-marketingu niesie za sobą szereg korzyści takich jak:
Współcześnie każdy biznes potrzebuje promocji w sieci. Konkurencja dotyczy każdego, niezależnie od rodzaju oferowanych usług. Jeśli chcesz zbudować pozytywny wizerunek marki, nawiązać stałą interakcję z klientem, a także zwiększyć grono osób do których trafi oferowana przez Ciebie usługa warto zdecydować się na marketing internetowy.
W tej kwestii warto zaufać specjalistom, którzy są doświadczeni w prowadzeniu efektywnego marketingu internetowego. Dzięki temu zyskujesz pewność, że e-marketing przyniesie oczekiwane efekty.