Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, takich jak media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe, aplikacje mobilne, pocztę internetową czy portale informacyjne. 

 

Co to marketing internetowy

 

Ogólnikowa definicja marketingu internetowego określa go jako wszelkie działania sprzedażowe i promocyjne w przestrzeni online. W zakres online marketingu wchodzi zarówno promocja produktu, usługi jaki i samej marki. Obecnie e-marketing wykorzystywany jest także do budowy wizerunku w sieci oraz w komunikacji biznesowej. 

Co to jest marketing internetowy?

Warto zauważyć, że współcześnie marketing internetowy odgrywa znacznie większą rolę, niż marketing tradycyjny (ulotki, plakaty, billboardy, targi). Mnogość stron internetowych oraz fan page’y biznesowych wymaga podjęcia odpowiednich kroków z zakresu e-marketingu. Celem marketingu internetowego jest wyróżnienie promowanej oferty wśród konkurencji oraz znalezienie się np. w TOP 10 Google. Inwestycja w marketing internetowy jest jednym z najlepszych kroków, które pomogą Ci w rozwinięciu marki i sprzedaży. 

 

Rodzaje marketingu internetowego

Aby wybrać odpowiedni rodzaj e-marketingu dla Twojej firmy, najpierw określ cel oraz budżet jaki możesz na niego przeznaczyć. Najpopularniejsze i najskuteczniejsze formy online marketingu to:

 

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych 

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, ogólnie mówiąc, to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google. Sednem pozycjonowania jest wprowadzenie odpowiednich zaleceń optymalizacji, zgodnych z preferencjami algorytmów wyszukiwarki. Elementami pozycjonowania i optymalizacji jest linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz SEO Copywriting. Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja nie tylko zwiększa ruch na stronie, ale także zwiększa sprzedaż.

Kampanie PPC 

Kampanie PPC to popularny rodzaj kampanii w Google (Google Ads) oraz w social mediach (Facebook Ads). W Google Ads podstawą kampani PPC jest dobór odpowiednich słów kluczowych w sieci wyszukiwania, natomiast w Facebook Ads celne targetowanie grup odbiorców. Co ważne, w Kampaniach PPC płaci się za kliknięcie, a nie samo wyświetlenie, w związku z czym płatność jest pobierane w momencie, gdy użytkownik kliknie w dany link lub baner. 

E-mail marketing 

Newslettery pomogą utrzymać kontakt z klientami, którzy już skorzystali z oferowanych przez Ciebie usług. Za pomocą newslettera możesz informować klienta o promocjach, wyprzedażach lub nowych ofertach. Zaletą e-mail marketingu jest możliwość spersonalizowania treści oraz fakt, że jest to stosunkowo tania usługa.

Content marketing 

Content marketing inaczej zwany marketingiem treści, jest najbardziej rozbudowanym rodzajem e-marketingu. Polega na tworzeniu i rozprzestrzenianiu wartościowych treści przez różne kanały dostępne w sieci, np.: posty w social mediach, grafiki, e-booki, artykuły sponsorowane czy materiały wideo.

Marketing społecznościowy 

Ten rodzaj marketingu polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych w celu uzyskania ruchu na stronie. Profesjonalnie dobrana strategia działań oraz posty sponsorowane to dobra inwestycja, która pomoże Ci w rozreklamowaniu Twojej firmy. Najpopularniejszymi kanałami marketingu społecznościowego są takie portale jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube.

Video marketing 

Video marketing to jedna z form marketingu, który jest najbardziej atrakcyjny oraz angażujący z perspektywy klienta. Video marketing wykorzystywany jest najczęściej na kanale YouTube. Warto jednak zastanowić się także nad bardziej różnorodną formą przekazywania video-treści; relacje na Instagramie, video poradniki na Facebooku, webinary, czy spoty reklamowe. 

Zalety marketingu internetowego

Wdrożenie e-marketingu niesie za sobą szereg korzyści takich jak:

  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, zwiększenie świadomości o marce, usługach i produktach

  • stworzenie aktywnej grupy odbiorców, wchodzenie w interakcje z klientami – e-marketing z zasady oparty jest na dialogu i zaangażowaniu, co pozwala ustalić na jakie treści najlepiej reagują klienci
    Co to jest marketing internetowy?
  • trafienie do potencjalnej grupy klientów – dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz stworzenie persony marketingowej pozwala na dotarcie do szerokiego grona osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie treściami

  • zwiększenie widoczności firmy w sieci – marketing internetowy osiąga duże zasięgi

  • szybkie efekty – rezultaty wprowadzenia e-marketingu są dostrzegalne niemalże od razu

  • optymalizacja kosztów – łatwo stwierdzić jeśli kampania nie przynosi oczekiwanych efektów, co pozwala na przerzucenie budżetu na inny kanał

  • klarowność podjętych działań – efekty podjętych działań można łatwo zmierzyć za pomocą narzędzi analitycznych

  • automatyzacja – wybrana kampania może być powielana cyklicznie przy nadzorze efektywności i ewentualnej optymalizacji

Jak wprowadzić marketing internetowy w swojej firmie? 

Współcześnie każdy biznes potrzebuje promocji w sieci. Konkurencja dotyczy każdego, niezależnie od rodzaju oferowanych usług. Jeśli chcesz zbudować pozytywny wizerunek marki, nawiązać stałą interakcję z klientem, a także zwiększyć grono osób do których trafi oferowana przez Ciebie usługa warto zdecydować się na marketing internetowy.

W tej kwestii warto zaufać specjalistom, którzy są doświadczeni w prowadzeniu efektywnego marketingu internetowego. Dzięki temu zyskujesz pewność, że e-marketing przyniesie oczekiwane efekty. 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Analiza danych w Google AnalyticsDwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej Google Analytics Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
  • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
  • Analiza konkurencji – dlaczego warto?Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu? Persona w content marketingu Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]