Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości jeśli chodzi o promocję swoich usług czy produktów. Największą popularnością cieszy się oczywiście klasyczne pozycjonowanie – to właśnie dzięki niemu, przy pomocy relatywnie niedużych kosztów, można dotrzeć do szerokiej liczby odbiorców. Płatne usługi to przede wszystkim Google Ads – ta globalna sieć reklamowa także daje ogromne możliwości, a jej główną zaletą jest szybkość i elastyczność prowadzonych kampanii. Ale jak się okazuje, promować można się także w innych usługach amerykańskiego giganta, w tym w dobrze wszystkim znanych Google Maps. Mimo, że wielu osobom kojarzą się one przede wszystkim z wyznaczaniem trasy przejazdów, to możliwości tego narzędzia są znacznie większe, szczególnie jeśli chodzi o prezentację lokalnych firm. I otwierają zupełnie nowe możliwości w zakresie reklamy, stanowiące świetne uzupełnienie tradycyjnego pozycjonowania.
Google Maps – czym właściwie są
Google Maps to jedno z najpopularniejszych narzędzi Google, powszechnie używane zarówno przez kierowców, jak też osoby szukające różnych miejsc czy firm. Umożliwiają one prezentację danego terenu w różnej formie, użytkownicy mają do wyboru tradycyjny widok, mapę satelitarną, czy hybrydowe ich połączenie. Do standardowych funkcji należą sterowanie przybliżeniem, możliwość przeglądania zdjęć umieszczonych przez inne osoby czy obejrzenia danego miejsca przy pomocy Street View. Oczywiście należy wymienić też wspominaną już wcześniej nawigację, dzięki dużej dokładności oraz możliwości bezpłatnego użytkowania na smartfonach z Androidem jest ona wykorzystywana bardzo powszechnie. Mapy Google są reż coraz częściej używane do szukania najróżniejszych produktów czy usług. Właściciele firm mogą bowiem zakładać w nich swoje wizytówki, pozwalając się tym samym znaleźć potencjalnym klientom. Google coraz częściej wyświetla też mapy w organicznych wynikach, szczególnie dotyczy to zapytań związanych z lokalnymi frazami.
Czy warto promować się w „mapach Google”
Na propozycję promowania swojej firmy w Google Maps wielu przedsiębiorców zapewne zapyta, ile to będzie kosztować i jakie przyniesie korzyści. Jeśli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie, to obecność w Google Maps nie wiąże się z koniecznością ponoszenia żadnych opłat – trzeba jedynie prawidłowo wypełnić wizytówkę i ją zweryfikować. Z tym większość osób powinna sobie bez problemów poradzić, a w razie potrzeby zawsze można to zlecić komuś do wykonania. Natomiast w kwestii opłacalności – Google Maps są dla wszystkich, i wszyscy mogą korzystać z ich możliwości. Szczególnie skorzystają na tym firmy posiadające stacjonarne placówki, ale też nie ma problemów, żeby inne też wykorzystały potencjał tego narzędzia. Nie ma też żadnych ograniczeń związanych z branżami, praktycznie każda działalność może być promowana w taki sposób. Obecność na mapie w wielu przypadkach jest dużą szansą na pozyskanie szerszej grupy klientów, szczególnie wtedy, gdy ktoś nie posiada swojej strony internetowej. Wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek, żeby poprawić widoczność biznesu, który się prowadzi.
Czynniki wpływające na pozycję w mapach Google
Podobnie jak w przypadku klasycznego pozycjonowania, widoczność w Google Maps jest uzależniona od wielu czynników. Google oczywiście nie udostępnia informacji na temat algorytmów, które są stosowane przy wybieraniu firm do pokazania, ale wielu specjalistów szczegółowo analizuje otrzymywane wyniki i na ich podstawie wyciąga odpowiednie wnioski. Kluczową sprawą jest przede wszystkim prawidłowe uzupełnienie wizytówki – należy to zrobić starannie, podając jak najwięcej dokładnych informacji.
W szczególności należy zwrócić uwagę na:
nazwę firmy – Nazwa jest bardzo ważna dla uzyskania wysokich pozycji, dlatego też należy ją właściwie uzupełnić. Pożądane są słowa kluczowe, ale stosowane w rozsądnej ilości.
dane kontaktowe – Dzięki danym kontaktowym klienci będą mogli dotrzeć do firmy, ale nie jest to ich jedyna rola. Algorytmy Google zwracają dużą uwagę na obecność tych informacji i biorą je pod uwagę przy wyznaczaniu rankingu.
inne informacje z profilu – Mimo, że pozornie niektóre elementy profilu mogą się wydawać niepotrzebne, to i tak warto je uzupełnić. Po pierwsze dla klientów, którzy w ten sposób zyskają pełniejsze informacje o firmie, a po drugie dla Google. Im profil będzie pełniejszy, tym większe szanse na dobrą ocenę przez wyszukiwarkę.
opinie – Na temat wpływu opinii zdania są podzielone, niemniej warto je mieć, szczególnie te pozytywne. Nawet jeśli nie wpłyną one na pozycje w wynikach wyszukiwania, to na pewno zwiększą wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.
Co trzeba zrobić, aby stać się widocznym w Google Maps
Aby pojawić się w Google Maps konieczne jest wykonanie kilku kroków, które na szczęście nie są skomplikowane i bez problemów każdy powinien sobie z nimi poradzić. Wyszukiwarkę należy poinformować, że pod danym adresem znajduje się określona działalność, i dopiero wtedy zacznie ona prezentować takie miejsce na mapie.
Założenie konta w Google – Postawa, bez której nie będzie można wykonać dalszych kroków, i która pozwoli na założenie i uzupełnienie wizytówki. Konto można bezpłatnie założyć pod adresem https://accounts.google.com – wystarczy postępować zgodnie z przejrzystymi instrukcjami. Jednym z etapów zakładania konta jest weryfikacja adresu e-mail, należy to zrobić, żeby można było korzystać z dostępnych aplikacji i usług.
Stworzenie wizytówki – Do tworzenia wizytówek służy specjalnie przygotowany kreator. W pierwszej kolejności należy podać w nim podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, dane adresowe, telefon czy adres strony internetowej. Trzeba też określić główną kategorię oraz zdecydować, czy adres wizytówki będzie widoczny dla użytkowników. Te dane sprawią, że wizytówka będzie się już wyświetlała, ale nie zagwarantują wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.
Uzupełnienie wizytówki pełnymi danymi – Podanie podstawowych informacji to zbyt mało, zarówno dla wyszukiwarki, jak też dla odwiedzających. Google dostarcza pewną liczbę dodatkowych pól, które warto jak najdokładniej uzupełnić. Ciekawe, przyciągające uwagę opisy, godziny otwarcia siedziby czy dodatkowe kategorie są bardzo pożądane. Podobnie jak firmowe logo, które jako element graficzny dużo bardziej będzie przyciągać wzrok niż czysty tekst.
Końcowa weryfikacja – Ostatnim krokiem tworzenia wizytówki jest jej weryfikacja – Google musi mieć bowiem pewność, że zrobił to właściciel lub upoważniona osoba. Kod weryfikacyjny jest najczęściej wysyłany listownie, po jego otrzymaniu należy go wprowadzić w odpowiednim miejscu i wpis zostanie aktywowany.
Podsumowując warto zainteresować się tym co oferuje usługa Google Maps i Google Moja Firma dla lokalnego biznesu niejednokrotnie odpowiednio skonfigurowana wizytówka może przynieść wymierne korzyści.
Zobacz również pozostałe wpisy
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Strona sprawneseo.pl korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej