Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości jeśli chodzi o promocję swoich usług czy produktów. Największą popularnością cieszy się oczywiście klasyczne pozycjonowanie – to właśnie dzięki niemu, przy pomocy relatywnie niedużych kosztów, można dotrzeć do szerokiej liczby odbiorców. Płatne usługi to przede wszystkim Google Ads – ta globalna sieć reklamowa także daje ogromne możliwości, a jej główną zaletą jest szybkość i elastyczność prowadzonych kampanii. Ale jak się okazuje, promować można się także w innych usługach amerykańskiego giganta, w tym w dobrze wszystkim znanych Google Maps. Mimo, że wielu osobom kojarzą się one przede wszystkim z wyznaczaniem trasy przejazdów, to możliwości tego narzędzia są znacznie większe, szczególnie jeśli chodzi o prezentację lokalnych firm. I otwierają zupełnie nowe możliwości w zakresie reklamy, stanowiące świetne uzupełnienie tradycyjnego pozycjonowania.
Google Maps – czym właściwie są
Google Maps to jedno z najpopularniejszych narzędzi Google, powszechnie używane zarówno przez kierowców, jak też osoby szukające różnych miejsc czy firm. Umożliwiają one prezentację danego terenu w różnej formie, użytkownicy mają do wyboru tradycyjny widok, mapę satelitarną, czy hybrydowe ich połączenie. Do standardowych funkcji należą sterowanie przybliżeniem, możliwość przeglądania zdjęć umieszczonych przez inne osoby czy obejrzenia danego miejsca przy pomocy Street View. Oczywiście należy wymienić też wspominaną już wcześniej nawigację, dzięki dużej dokładności oraz możliwości bezpłatnego użytkowania na smartfonach z Androidem jest ona wykorzystywana bardzo powszechnie. Mapy Google są reż coraz częściej używane do szukania najróżniejszych produktów czy usług. Właściciele firm mogą bowiem zakładać w nich swoje wizytówki, pozwalając się tym samym znaleźć potencjalnym klientom. Google coraz częściej wyświetla też mapy w organicznych wynikach, szczególnie dotyczy to zapytań związanych z lokalnymi frazami.

Czy warto promować się w “mapach Google”
Na propozycję promowania swojej firmy w Google Maps wielu przedsiębiorców zapewne zapyta, ile to będzie kosztować i jakie przyniesie korzyści. Jeśli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie, to obecność w Google Maps nie wiąże się z koniecznością ponoszenia żadnych opłat – trzeba jedynie prawidłowo wypełnić wizytówkę i ją zweryfikować. Z tym większość osób powinna sobie bez problemów poradzić, a w razie potrzeby zawsze można to zlecić komuś do wykonania. Natomiast w kwestii opłacalności – Google Maps są dla wszystkich, i wszyscy mogą korzystać z ich możliwości. Szczególnie skorzystają na tym firmy posiadające stacjonarne placówki, ale też nie ma problemów, żeby inne też wykorzystały potencjał tego narzędzia. Nie ma też żadnych ograniczeń związanych z branżami, praktycznie każda działalność może być promowana w taki sposób. Obecność na mapie w wielu przypadkach jest dużą szansą na pozyskanie szerszej grupy klientów, szczególnie wtedy, gdy ktoś nie posiada swojej strony internetowej. Wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek, żeby poprawić widoczność biznesu, który się prowadzi.
Czynniki wpływające na pozycję w mapach Google
Podobnie jak w przypadku klasycznego pozycjonowania, widoczność w Google Maps jest uzależniona od wielu czynników. Google oczywiście nie udostępnia informacji na temat algorytmów, które są stosowane przy wybieraniu firm do pokazania, ale wielu specjalistów szczegółowo analizuje otrzymywane wyniki i na ich podstawie wyciąga odpowiednie wnioski. Kluczową sprawą jest przede wszystkim prawidłowe uzupełnienie wizytówki – należy to zrobić starannie, podając jak najwięcej dokładnych informacji.
W szczególności należy zwrócić uwagę na:
- nazwę firmy – Nazwa jest bardzo ważna dla uzyskania wysokich pozycji, dlatego też należy ją właściwie uzupełnić. Pożądane są słowa kluczowe, ale stosowane w rozsądnej ilości.
- dane kontaktowe – Dzięki danym kontaktowym klienci będą mogli dotrzeć do firmy, ale nie jest to ich jedyna rola. Algorytmy Google zwracają dużą uwagę na obecność tych informacji i biorą je pod uwagę przy wyznaczaniu rankingu.
- inne informacje z profilu – Mimo, że pozornie niektóre elementy profilu mogą się wydawać niepotrzebne, to i tak warto je uzupełnić. Po pierwsze dla klientów, którzy w ten sposób zyskają pełniejsze informacje o firmie, a po drugie dla Google. Im profil będzie pełniejszy, tym większe szanse na dobrą ocenę przez wyszukiwarkę.
- opinie – Na temat wpływu opinii zdania są podzielone, niemniej warto je mieć, szczególnie te pozytywne. Nawet jeśli nie wpłyną one na pozycje w wynikach wyszukiwania, to na pewno zwiększą wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.
Co trzeba zrobić, aby stać się widocznym w Google Maps
Aby pojawić się w Google Maps konieczne jest wykonanie kilku kroków, które na szczęście nie są skomplikowane i bez problemów każdy powinien sobie z nimi poradzić. Wyszukiwarkę należy poinformować, że pod danym adresem znajduje się określona działalność, i dopiero wtedy zacznie ona prezentować takie miejsce na mapie.
- Założenie konta w Google – Postawa, bez której nie będzie można wykonać dalszych kroków, i która pozwoli na założenie i uzupełnienie wizytówki. Konto można bezpłatnie założyć pod adresem https://accounts.google.com – wystarczy postępować zgodnie z przejrzystymi instrukcjami. Jednym z etapów zakładania konta jest weryfikacja adresu e-mail, należy to zrobić, żeby można było korzystać z dostępnych aplikacji i usług.
- Stworzenie wizytówki – Do tworzenia wizytówek służy specjalnie przygotowany kreator. W pierwszej kolejności należy podać w nim podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, dane adresowe, telefon czy adres strony internetowej. Trzeba też określić główną kategorię oraz zdecydować, czy adres wizytówki będzie widoczny dla użytkowników. Te dane sprawią, że wizytówka będzie się już wyświetlała, ale nie zagwarantują wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.
- Uzupełnienie wizytówki pełnymi danymi – Podanie podstawowych informacji to zbyt mało, zarówno dla wyszukiwarki, jak też dla odwiedzających. Google dostarcza pewną liczbę dodatkowych pól, które warto jak najdokładniej uzupełnić. Ciekawe, przyciągające uwagę opisy, godziny otwarcia siedziby czy dodatkowe kategorie są bardzo pożądane. Podobnie jak firmowe logo, które jako element graficzny dużo bardziej będzie przyciągać wzrok niż czysty tekst.
- Końcowa weryfikacja – Ostatnim krokiem tworzenia wizytówki jest jej weryfikacja – Google musi mieć bowiem pewność, że zrobił to właściciel lub upoważniona osoba. Kod weryfikacyjny jest najczęściej wysyłany listownie, po jego otrzymaniu należy go wprowadzić w odpowiednim miejscu i wpis zostanie aktywowany.

Podsumowując warto zainteresować się tym co oferuje usługa Google Maps i Google Moja Firma dla lokalnego biznesu niejednokrotnie odpowiednio skonfigurowana wizytówka może przynieść wymierne korzyści.

Zobacz również pozostałe wpisy
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp Zobacz o czym tu przeczytasz:
Konkurencyjne strategie marketingowe
Personalizacja dla klientów
Kanały komunikacji online
Promocja na lokalnym rynku
Wykorzystanie […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Wpływ UX na pozycjonowanie strony – jak zwiększyć zadowolenie użytkowników Większość ludzi korzysta z internetu, ważne jest, aby strony internetowe były łatwe w obsłudze i przyjazne dla użytkowników. Dlatego też UX (User Experience) stało się jednym z kluczowych […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie W tym wpisie przeczytasz o:
Siła rekomendacji w marketingu
Zalety marketingu szeptanego
Jak pozyskać ambasadorów marki
Budowanie lojalności klienta
Kampanie […]
Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
Jak zoptymalizować swoją stronę z google search console? Zobacz o czym tu napisaliśmy 🙂
Rejestracja w Search Console
Analiza ruchu strony
Optymalizacja wyników wyszukiwania
Monitorowanie błędów crawlowania
Ustawianie […]
Trendy seo – nowe wyzwania dla twojej strony internetowej Zobacz o czym jest artykuł.
Sztuczna inteligencja w SEO
Machine learning a pozycjonowanie
Treści multimedialne na topie
Wpływ UX na SEO
Lokalne trendy SEO
Link […]
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach
W tym artykule przeczytasz o:
Influencerzy a SEO
Reklama w social media
Social […]
Link building: jak budować mocny profil linków i pozyskiwać wartościowe źródła Spis treści - o czym przeczytasz?
Skuteczne strategie link buildingu
Wartościowe źródła linków
Budowanie mocnego profilu
Linki a pozycjonowanie stron
Korzyści […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci Dlaczego warto założyć stronę internetową i dbać o jej rozwój? Poznaj 7 powodów, które przekonają Cię, że nie należy lekceważyć świata online.
Prowadzenie własnej strony internetowej […]
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Optymalizacja treści: jak pisać dla wyszukiwarek i użytkowników? Spis treści
Słowa kluczowe i ich znaczenie
Jak odpowiednio formatować tekst
Dlaczego warto stosować odsyłacze w tekście
Właściwy dobór nagłówków HH
Czy ilość treści […]
Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy!
AI w […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę […]
Wideo marketing – najnowsze trendy i techniki promocji wideo
Wprowadzenie do wideo marketingu
Nowe trendy w promocji wideo
Kreowanie pamiętnej treści wideo
Dlaczego warto inwestować wolać reklam viedo
Techniki promocji na […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Projektowanie skutecznych landing page dla kampanii reklamowych Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych, warto poznać tajniki projektowania landing page. Te specjalne strony internetowe mają na celu przyciągnąć uwagę i […]
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna? Reklama na facebooku - czy warto?
Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu […]
Najczęstsze błędy seo początkujących – unikaj ich przy optymalizacji Zobacz o czym przeczytasz poniżej. Spis treści
Ignorowanie słów kluczowych
Błędy w optymalizacji treści
Zbyt częste zmiany strategii
Brak właściwej analizy konkurencji
[…]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w 2023 roku. Co działa? Pozycjonowanie stron w 2023
SEO to skrót od Search Engine Optimization, który oznacza optymalizację wyszukiwarek internetowych. Jest to proces, który pomaga stronom internetowym […]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak […]
Najważniejsze czynniki rankingowe w seo: co wpływa na pozycje? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Algorytmy Google a SEO
Jakość treści na stronie
Autorstwo i EAT
Optymalizacja mobilna
Linki do strony webowej
W dzisiejszych […]
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady. Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
Email marketing: jak tworzyć efektywne kampanie mailingowe?
Przeczytasz to o, spis treści:
Zyskaj uwagę subskrybentów
Personalizuj treści wiadomości
Zachęcaj do otwierania maili
Testuj różne warianty
Dbaj o jakość bazy […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube
Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Czym jest marketing afiliacyjny
Jak działa program partnerski
Jak zarabiać na affiliacji
Najlepsze programy partnerskie
Afiliacja krok […]
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux W tym artykule przeczytasz na następujące tematy:
Szybsza strona lepsze wyniki
Sekundy decydują o rankingu
Dlaczego szybkość ładowania jest ważna
Jak poprawić szybkość […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads? O czym przeczytasz sprawdź poniżej:
Słowa kluczowe
Budżet reklamowy
Targetowanie grupy odbiorców
AB testing ogłoszeń
Monitorowanie wyników kampanii
Kampanie […]
Sztuczna inteligencja a seo i marketing internetowy – jak wpływać na wyniki? Zobacz o czym tu przeczytasz:
AI w SEO i marketingu
Personalizacja wyszukiwania
Nowe narzędzia marketingowe
Automatyzacja procesów reklamowych
Precyzyjne targetowanie […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły. Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Jak efektywnie wykorzystać długi ogon w strategii słów kluczowych Kiedy konkurencja w internecie jest ogromna, ważne jest pozycjonowanie strony internetowej. Jednym z kluczowych elementów SEO jest długi ogon. Czym on jest i dlaczego tak ważny? Jak […]
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
Remarketing – jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę Remarketing - jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę
Co to jest remarketing
Skuteczność remarketingu
Jakie narzędzia wykorzystać
Personalizuj oferty
[…]
Wyszukiwania głosowe: jak zmieniają się strategie SEO w związku z rozwojem wyszukiwań głosowych. Spis treści
Wpływ wyszukiwań głosowych
Nowe strategie SEO
Potrzeba dostosowania się
Trendy w branży SEO
Konkurencja online rośnie
Co warto wiedzieć
[…]
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych Sprawdź o czym tu przeczytasz?
Google Analytics podstawowe narzędzie
SEMrush analiza SEO i contentu
Ahrefs badanie linków
Hotjar śledzenie zachowań użytkowników
Moz […]
Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego W tym artykule przeczytasz o: Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego
Zarabiaj na polecaniach
Affiliate marketing zasady działania
Jak znaleźć lukratywną […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili […]
E-commerce SEO kluczowe strategie i praktyki dla sklepów internetowych. Sklep internetowy to nie tylko miejsce sprzedaży produktów, ale również ważne narzędzie marketingowe. Aby jednak przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, konieczne jest zadbanie o […]
Optymalizacja strony internetowej dla wyszukiwarek – wskazówki praktyczne Zobacz o czym tu przeczytasz 🙂
Słowa kluczowe w treści
Meta tagi i ich znaczenie
Linkowanie wewnętrzne
Mobile friendly design
Szybkość ładowania strony
[…]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Zyski z długoterminowej strategii seo: opłacalność inwestycji Tutaj przeczytasz o:
Wzrost widoczności marki
Zwiększenie liczby klientów
Poprawa pozycji w wyszukiwarkach
Długoterminowy zysk finansowy
Utrzymywanie stabilności […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Optymalizacja konwersji na stronie docelowej: praktyki i błędy Zobacz o czym przeczytasz w tym wpisie:
Definiowanie celów konwersji
Projektowanie intuicyjnego interfejsu
Testowanie wersji strony
Analiza zachowań użytkowników
[…]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, […]
5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj
Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl
Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule […]
Storytelling w marketingu: moc opowieści dla budowania marki Przeczytasz tu o:
Siła historii
Marka a storytelling
Kreowanie emocji
Przekazywanie wartości
Opowieści w social media
Czym jest storytelling i jak wpływa na sukces […]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz! Zobacz o czym przeczytasz poniżej:
Co to jest marketing treści
Planowanie strategii content marketingowej
Wybór kanałów dystrybucji
Jak poznać potrzeby odbiorców
[…]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO? Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule […]
Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]