Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania realnie wpływa na pozycję serwisu w rankingu wyszukiwać organicznych. 

 

Pozycjonowanie organiczne – na czym polega?

Pozycjonowanie organiczne to szereg działań wykonywanych w obrębie pozycjonowanej strony i poza nią, których celem jest zwiększenie widoczności i pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wpisując konkretne hasło w wyszukiwarce na liście wyszukiwania znajdziemy linki sponsorowane i wyniki organiczne (zwane także jako naturalne lub bezpłatne). Pozycjonowanie stron internetowych jest właśnie pozycjonowaniem organicznym. Dzięki SEO Twoja strona może znaleźć się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. 

 

Płatne i organiczne wyniki wyszukiwania – różnice 

Po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę, w wynikach wyszukiwania wyświetli się każda strona, która dostała się do indeksu Google. Na pierwszych miejscach wyświetlają się strony ocenione przez algorytm wyszukiwarki jako najlepiej pasujące do wpisanego słowa kluczowego. 

pozycjonowanie organiczne sprawne seo

Elementami linków bezpłatnych jest: 

  • tytuł strony (title)
  • opis strony (description) 
  • adres url 

 

Powyższy schemat, będący absolutnym minimum, dotyczy wszystkich stron wyświetlanych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Aby strona wyróżniała się na tle innych wyników wyszukiwania, warto zastosować mikroformaty. Rozszerzone fragmenty kody HTLM (rich snippets) są wyjątkowo pomocne w efektywniejszej promocji strony. Ich największą zaletą jest fakt, iż są one całkowicie darmowe, a także wyświetlają dodatkowe informacje przy adresie URL. Co dodać w rozszerzonych fragmentach kodu HTLM? Atrakcyjną opcją są np. oceny, jakie zostały przyznane przez klientów w postaci gwiazdek.

pozycjonowanie organiczne sprawne seo

W wynikach płatnych wyświetlają się serwisy internetowe, które wykupiły reklamy w systemie Google Ads na wybrane frazy. Linki płatne oznaczane są jako reklama. Reklamy wyświetlają się bezpośrednio nad wynikami organicznymi.

 

Pozycjonowanie organiczne – zalety 

Pozycjonowanie organiczne to jedna z najlepszych inwestycji, aby zbudować swoją widoczność w sieci. Działania SEO docenione są przez coraz większą liczbę przedsiębiorców, którzy zauważyli realny wpływ widoczności w wyszukiwarce na rozwój swojej firmy. Pozycjonowanie organiczne rozpoczyna się od wyboru słów kluczowych, na które powinna być widoczna. Jakie korzyści płyną z pozycjonowania organicznego?

 

Wysoka widoczność w wyszukiwarce 

Czy wiesz, że 90% użytkowników wyszukiwarki Google po wpisaniu danej frazy wybiera stronę znajdującą się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania?

Optymalizacja strony, wartościowy content marketing, pozyskiwanie wartościowych odnośników – wszystko to wpływa na widoczność Twojego serwisu w Google. Im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym większa szansa na poszerzenie grona odbiorców i zysków.

 

Większa rozpoznawalność

Twoja marka stanie się rozpoznawalna wśród internautów, dzięki czemu zwiększy się jej znaczenie na rynku. Ponadto, pozycjonowanie na odpowiednie słowa kluczowe sprawi, że systematycznie będziesz poszerzał grono swoich odbiorców. 

 

Wzrost sprzedaży 

Dzięki dobrej widoczności w wyszukiwarce możesz dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, co przełoży się na więcej sprzedanych towarów i usług.

 

Niski koszt pozyskania użytkownika 

Usługi SEO, w ujęciu długofalowym, generują o wiele niższe koszty, niż w przypadku innych form promocji firmy, takich jak wykupienie reklamy. 

 

Długofalowe efekty 

Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, w przypadku inwestycji w SEO, jest długotrwałe, a uzyskane efekty są stabilne. 

 

Czy pozycjonowanie organiczne ma wady?

Pozycjonowanie organiczne, pomimo szeregu zalet, ma też swoje wady. Każdy powinien samodzielnie porównać potencjalne korzyści i wady pozycjonowania organicznego i na podstawie szczegółowej analizy podjąć decyzję, czy w danym przypadku inwestycja w pozycjonowanie będzie opłacalna. 

Efekty pozycjonowania wymagają czasu 

Pozycjonowanie organiczne to proces, którego efekty widać po co najmniej kilku tygodniach. Inwestując w pozycjonowanie organiczne powinniśmy uzbroić się w cierpliwość. Szybkość efektów pozycjonowania organicznego uzależniona jest od kondycji serwisu internetowego i konkurencji w branży

Pozycjonowanie wymaga także inwestycji pieniężnej, szczególnie na początku tego procesu.

 

Efekty pozycjonowania nie są gwarantowane 

Niezależnie od wysiłku włożonego w pozycjonowanie strony, nawet najbardziej doświadczony specjalista SEO, nie może zagwarantować tego, że strona znajdzie się na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwania. 

Na algorytm Google, które decyduje o wartości strony, składa się wiele czynników. Aspektów wpływających na pozycję strony w rankingu jest kilakset. Ponadto, pozycja konkretnej strony internetowej nie zależy wyłącznie od zaangażowania pozycjonera, ale także od działań konkurencji. Im większa konkurencja, która walczy o swoją pozycję, tym trudniej przebić się do grona szczęśliwców zajmujących pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwarki z wyszukiwań organicznych. 

Pozycjonowanie może nie sprawdzić się także, w przypadku wprowadzania nowatorskiego produktu. Dlaczego? Użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę frazy, które już znają i których potrzebują. Aby wypromować nowy produkt, należy skupić się na wysoko jakościowym content marketingu. 

Kiedy warto wybrać GoogleAds?

Google Ads to dobre rozwiązanie, przede wszystkim, dla przedsiębiorców, którym zależy, aby zobaczyć rezultaty prowadzonej kampani w krótkim czasie. Linki sponsorowane to także dobry wybór w przypadku wysoko konkurencyjnych branż, kiedy to dostanie się do ścisłej dziesiątki w wynikach wyszukiwania jest praktycznie niemożliwe. 

Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych promujących serwis lub sprzedaż konkretnych produktów lub usług. Google Ads może być także świetnym uzupełnieniem działań SEO. Takie połączenie pozwala maksymalnie wykorzystać dostępne możliwości pozyskiwania  nowych klientów w sieci.

Zobacz:

Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • 5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard.  O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
  • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany. Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowychFraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
  • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
  • Język korzyści i język straty – jak pisać?Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
  • Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
  • Ile kosztuje content marketing?Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • 8 sposobów na darmową reklamę w Internecie8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • seo trendy 2021, pozycjonowanie w 2021 roku na co zwracać uwagęSEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
  • Analiza danych w Google AnalyticsDwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej Google Analytics Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest marketing internetowy i na czym polega?Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedziećAudyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?   Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
  • Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu? Persona w content marketingu Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Analiza konkurencji – dlaczego warto?Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronieStruktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
  • Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]