Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.

Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie innego podejścia niż tradycyjne media, chociażby ze względu na wyszukiwarki. To właśnie z nich najczęściej korzystają użytkownicy przy szukaniu potrzebnych im informacji, produktów czy usług. Dla właścicieli stron bycie wysoko na liście wyników wyszukiwania to bezpośrednie przełożenie na liczbę odwiedzających, czyli też i potencjalnych klientów. Dlatego od wielu lat trwa duża rywalizacja o wysokie miejsca w wynikach, przede wszystkim za pomocą pozycjonowania. Pozycjonować można samodzielnie, można też wynająć do tego specjalistę lub agencję, ważne jest, żeby to robić rozsądnie i zgodnie z wytycznymi Google. Niestety w branży SEO cały czas funkcjonuje wiele mitów i kłamstw, które nieświadome osoby mogą wprowadzić w błąd i narazić na niepotrzebne koszty. Zaufanie takim mitom w niektórych przypadkach może być wręcz mocno szkodliwe i przez nieuczciwe działania na przykład doprowadzić do „kary”od wyszukiwarki. Często za rozpowszechnianiem kłamstw i półprawd stoją pieniądze, jeśli się wmówi pewne rzeczy klientom, to można na nich szybko zarobić, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności. Dlatego też zaczynając przygodę z pozycjonowaniem, czy to samodzielnie, czy zlecając takie usługi innym, warto zapoznać się z najczęściej spotykanymi kłamstwami. Pozwoli to uniknąć nieuczciwych wykonawców, oszczędzając tym samym swój czas i pieniądze.

Gwarancja miejsca w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście uzyskanie każdej, nawet pierwszej pozycji jest jak najbardziej wykonalne, i w przypadku mniej trudnych fraz w zasięgu możliwości każdego. Jednak żaden szanujący się pozycjoner czy agencja SEO nie da gwarancji na to, że uda się zdobyć odpowiednie miejsca w wynikach wyszukiwania. Wynika to z tego, że obecnie na ranking Google wpływ ma wiele różnych czynników, o których branża pozycjonerska nawet nie wie lub może się jedynie ich domyślać. Pozycjonerzy nie kontrolują wyników wyszukiwania a jedynie swoimi działaniami wpływają na nie. Dodatkowo regularnie pojawiają się nowe zmiany algorytmów. To wszystko ma duży wpływ na to, co zostanie wyświetlane użytkownikom wpisującym swoje zapytania. Nie można też zapomnieć o konkurencji, która na pewno nie będzie bezczynnie czekała, aż ją ktoś wyprzedzi. Oczywiście w wielu przypadkach można założyć, że odpowiednie działania przyniosą pożądane rezultaty, jednak w żadnym wypadku nie należy wierzyć firmom, które obiecują i gwarantują swoim klientom, że na pewno im się to uda zrobić. Niestety czasami takie obietnice, szczególnie przy „atrakcyjnych” cenach, wiążą się z niedozwolonymi metodami, i skuszenie się na nie to ryzyko jakieś kary od Google. Na przykład w postaci obniżenia widoczności strony na kluczowe frazy.

 

Znajomość algorytmów Google.

Z algorytmami Google wiąże się kolejny często spotykany mit, a mianowicie ich doskonałą znajomość przez niektórych pozycjonerów. Nie warto wierzyć w takie zapewnienia, gdyż osoby je głoszące raczej mijają się z prawdą. O rankingu decyduje obecnie ponad 200 różnych czynników, ale nikt postronny nie ma wiedzy na temat tego, w jaki sposób są one uwzględniane. A samo Google pilnie strzeże swoich tajemnic, dodatkowo przy każdej aktualizacji algorytmów wywracając wszystko do góry nogami. Tak więc chwalenie się znajomością zasad wyznaczania rankingu nie do końca jest w porządku względem swoich klientów, wręcz można stwierdzić, że jest to działanie mocno nieetyczne.

 

Nie da się pozycjonować bez niedozwolonych metod.

Jeszcze kilka lat temu osiągnięcie wysokich pozycji za pomocą niedozwolonych metod było bardzo proste, a poza tym ryzyko kary nie było zbyt duże. Obecnie sytuacja mocno się zmieniła, jak również zmieniła się skuteczność wykrywania przez Google takich działań. Nadal jednak wielu pozycjonerów twierdzi, że bez niedozwolonego wsparcia nie da się znaleźć w TOP 10, co ma na celu najczęściej próbę jego akceptacji przez klienta. Faktem jest, że można w ten sposób szybciej uzyskać widoczne rezultaty, lecz nie będą na pewno one tak trwałe, jak działania tzw, White Hat SEO, które są znacznie bardziej czasochłonne i wymagające.

 

Płatne reklamy pomagają w uzyskaniu wyższych pozycji.

Wiele osób jest przekonanych, że po wykupieniu płatnych reklam ich strony osiągają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, i dzieje się to znacznie szybciej. Ta mylna teza często jest rezultatem zbiegu okoliczności — po prostu rezultaty prowadzonych działań zaczynają być widoczne w czasie, w którym ktoś wykupił pakiet reklamowy. Google już dawno oficjalnie potwierdziło, że korzystanie z usługi Ads (Adwords) w żaden sposób nie ma przełożenia na to, co zwraca wyszukiwarka w wynikach „bezpłatnych” organicznych. Obiema tymi usługami sterują bowiem całkowicie niezależne algorytmy, które nie współpracują ze sobą i nie wymieniają żadnych danych.

 

Przy pozycjonowaniu nie trzeba znać branży klienta.

Znajomość danej branży jest niepotrzebna. Wystarczy jak pozycjoner będzie wiedział, jak optymalizować serwis i pozyskiwać nowe, wartościowe linki — takie słowa można często usłyszeć nawet od osób, które już długi pracują w SEO. Tymczasem skupienie się wyłącznie na link buildingu i technicznej optymalizacji w pewnych przypadkach może jednak nie wystarczyć, ponieważ w grę będą jeszcze wchodzić przyzwyczajenia klientów i specyfika funkcjonowania konkretnej firmy. Dlatego tak ważne jest indywidualne podejście do każdego klienta oraz zaznajomienie się z tym, jak działa zarówno on sam, oraz jego konkurencja. Może to być bardzo pomocne przy planowaniu strategii i skutecznej realizacji postawionych celów.

 

Najważniejsze są linki, treść jest nieistotna.

Czasy, kiedy liczyły się wyłącznie linki, już bezpowrotnie minęły, o czym nadal wielu pozycjonerów nie chce pamiętać. Ograniczają się oni swoimi działaniami wyłącznie do zdobywania kolejnych odnośników i wmawiają swoim klientom, że jest to najlepsza metoda. Obecnie to jednak nie wystarczy, co więcej, za nieodpowiednie linkowanie można nawet otrzymać karę od Google, na przykład w postaci obniżenia miejsc w wynikach wyszukiwania. Oczywiście link building jest ważnym elementem SEO, ale nie może być jedynym. Obowiązkowo trzeba też zadbać o właściwą optymalizację serwisu, wypełnić go wartościową, merytoryczną treścią, i dopiero wtedy można będzie myśleć o osiągnięciu sukcesu.

 

Skuteczne SEO — to znaczne zwiększenie sprzedaży.

Pozycjonowanie nie rozwiąże wszystkich problemów, z jakimi może się spotkać branża e-commerce, wbrew temu, co wmawiają swoim klientom niektóre agencje. Nawet obecność na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania nie zagwarantuje odpowiednich zysków, jeśli za tym nie pójdzie ciekawa, atrakcyjna dla klientów oferta. Dzięki pozycjonowaniu można zdobyć rozpoznawalność, wzmocnić swoją markę i przyciągnąć sporo odwiedzających — ale to, w jaki sposób się wykorzysta te wszystkie rzeczy, to jest uzależnione od wielu innych czynników. Tutaj w grę wchodzą kwestie (user interface) i UX (user experience)

 

Pozycjonowanie tylko na popularne słowa kluczowe.

Jednym z najważniejszych elementów prac związanych z SEO jest wybór słów kluczowych. Tu często pokutuje przekonanie, zarówno wśród wielu właścicieli serwisów, jak i pozycjonerów, że najlepsze są ogólne frazy, związane z daną branżą. Niestety najczęściej z powodu dużej konkurencji są one znacznie trudniejsze do osiągnięcia, a nawet jeśli się to uda, to niekoniecznie przełoży się na wysoką konwersję. Znacznie skuteczniejsze, tańsze i przynoszące więcej korzyści będzie skupienie się na słowach bardziej rozbudowanych, składających się nawet z kilku wyrazów. Można będzie w ten sposób dotrzeć do odbiorców konkretnie zainteresowanych danym produktem czy usługą, którzy zdecydowanie częściej dokonają zakupu.

 

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]