Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie przejrzystej strony internetowej, atrakcyjnej szaty graficznej i interesujących treści nie wystarczy, aby potencjalni klienci na nią trafili. W dobie, gdy niemalże wszystkie firmy posiadają własną stronę internetową konkurencja jest naprawdę duża, dlatego Twoja strona powinna nie tylko wyróżniać się unikalnymi treściami, ale także powinna odpowiadać standardom SEO. Im wyższe miejsce zajmuje w wyszukiwarce Twoja strona, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoje usługi wybierze potencjalny klient. 

 

W Polsce, niezmiennie od wielu lat, najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, a jej udział na rynku to ponad 98%. Szereg działań SEO sprawi, że to właśnie Twoja strona znajdzie się w wiodących miejscach w tej wyszukiwarce.  Istotną rolą w pozycjonowaniu strony oraz tworzeniu atrakcyjnych treści są frazy kluczowe.

 

Co zrobić, aby Twoja strona znalazła się w TOP 3 wyszukiwarki? 

 

Jedną z odpowiedzi na to pytanie są tytułowe frazy kluczowe. Fraza kluczowa to podstawowe pojęcie w branży marketingu internetowego. To właśnie dzięki frazom kluczowym z łatwością wyszukujemy w wyszukiwarce internetowej potrzebne informacje. Gdy wpisujemy określone hasło w wyszukiwarkę, ta przedstawia nam strony internetowe, których treść najbardziej odpowiada wpisanej frazie – to właśnie dlatego tak istotny jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Fraza kluczowa może składać się zarówno z jednego słowa lub ich określonego ciągu. 

fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych

 

    Rodzaje fraz kluczowych

    • ogólne słowa kluczowe – składają się z 1-2 słów, dotyczą przeważnie ogólnych zakresów wyszukiwania np. „artykuły biurowe”. Ogólne słowa kluczowe wpisywane są w celu znalezienia konkretnych usług lub przedmiotów. 
    • frazy kluczowe „long tail” – składają się z większej liczby słów oraz szczegółowo opisują szukany przedmiot lub usługę.
      Korzystanie z fraz kluczowych „long tail” zwiększa szansę na to, że na naszą stronę trafią potencjalni klienci ściśle zainteresowani naszymi usługami. Przykładem frazy kluczowej „long tail” jest „rower górski damski 28 cali”. 
    • frazy kluczowe brandowe – obejmują nazwę marki lub firmy. Frazy brandowe są najczęściej wykorzystywane, gdy nie znamy nazwy witryny firmy lub jej nazwa jest na tyle unikalna, iż po jej wpisaniu w wyszukiwarkę firma ta zostanie wyświetlona w pierwszych wynikach wyszukiwania. 
    • słowa kluczowe branżowe – frazy odnoszące się do danej branży, na przykład “dietetyka”, pozwalające na odnalezienie stron z danej dziedziny.
    • frazy kluczowe zawierająca lokalizację – np. „biuro rachunkowe Kraków”.

      Frazy kluczowe
       mogą zawierać także dane osobowe, posiadać formę zdań lub pytań.

    Jak wybrać efektywną frazę kluczową? 

    Wybór odpowiedniej frazy kluczowej nie powinien być przypadkowy. Na samym początku musimy zastanowić się, czego powinny dotyczyć frazy, aby przyciągnęły na naszą stronę potencjalnych klientów. Należy określić listę oferowanych usług, zasięg oraz to, do kogo chcemy dotrzeć i na jakim obszarze. Wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, na samym dole strony wyświetlają się podobne, najczęściej wyszukiwane hasła, co może być pomocne przy tworzeniu odpowiedniej frazy kluczowej. Warto także zapoznać się z odpowiednimi narzędziami pozwalającymi określić trafną frazę kluczową. Jednym z darmowych narzędzi jest AnswerThePublic, dzięki któremu możemy sprawdzić, czego najczęściej szukają internauci zainteresowani konkretną usługą. 

     

    Fraza kluczowa – co zrobić, aby była skuteczna?

    Przede wszystkim powinniśmy unikać krótkich, ogólnych fraz kluczowych, ponieważ liczba wyszukiwań w takim przypadku będzie ogromna. Im bardziej popularna branża, tym trudniej znaleźć odpowiednią frazę. Przykładowo, wpisując frazę „rower”, uzyskamy około 177 000 000, natomiast kiedy sprecyzujemy naszą frazę wpisując na przykład „rower górski damski kraków” liczba spada do  2 500 000 wyszukiwań. 

    Aby upewnić się, że wybrana przez nas fraza kluczowa jest trafna, możemy skorzystać z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, takich jak Google AdWords, Senuto, SEMrush czy wyżej wspominany AnswerThePublic. Narzędzia do generowania słów kluczowych pozwalają także na tworzenie raportów o frazach kluczowych wykorzystywanych przez naszą konkurencję. 

    Najczęstsze błędy w tworzeniu fraz kluczowych

    Jednym z najczęstszych błędów w tworzeniu fraz kluczowych, jest dobór nieodpowiednich słów, które nie określają dokładnie oferty firmy. Innym błędem jest wybór zbyt dużej liczby fraz, które są zbyt ogólne. Lepiej zdecydować się na mniejszy wybór słów kluczowych, które precyzyjnie określają zakres oferowanych usług. Ponadto wszelkie działania niezgodne z etyką, które mają na celu szybkie wypozycjowanie naszej strony mogą zostać wykryte przez mechanizmy Google, co spowoduje obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. 

     

    Zobacz także:

    Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

    Zobacz również pozostałe wpisy

    • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
    • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
    • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
    • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
    • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
    • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
    • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
    • Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu? Persona w content marketingu Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
    • Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
    • Co to jest marketing internetowy i na czym polega?Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
    • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
    • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
    • Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
    • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
    • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
    • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
    • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
    • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
    • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
    • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
    • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
    • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
    • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
    • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
    • Analiza danych w Google AnalyticsDwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej Google Analytics Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
    • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
    • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
    • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
    • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
    • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
    • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
    • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
    • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
    • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
    • Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedziećAudyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?   Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
    • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
    • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
    • Analiza konkurencji – dlaczego warto?Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
    • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
    • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
    • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
    • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]