Ile kosztuje pozycjonowanie?

pozycjonowanie dlaczego tyle kosztuje Czy można pozycjonować za 200 zł?

Pozycjonowanie cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza że reklamuje się je jako niezawodny środek do osiągnięcia sukcesu w sieci. Duża popularność pozycjonowania powoduje, że na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu usługi. Ma to także wpływ na koszty, niejednokrotnie można się natknąć na „super oferty” zachęcające niskimi cenami, a do tego gwarancją uzyskania określonych pozycji. Dla wielu osób brzmi to bardzo kusząco, zwłaszcza jeśli porównają one ofertę konkurentów. I pojawia się wtedy pytanie, po co trzeba płacić kilka tysięcy, skoro można to samo mieć za dwieście złotych? Tyle że oszczędności będą w takim przypadku bardzo pozorne. W pozycjonowaniu tak samo, jak we wszystkich innych obszarach, niskie ceny oznaczają po prostu niską jakość. W tytułowej cenie być może otrzyma się pewną ilość linków z przypadkowych serwisów, bo przecież na szczegółowe opracowanie ich profilu nie będzie czasu. Na pewno nie będzie optymalizacji, bowiem to także wymaga sporo pracy, a także profesjonalnie przygotowanych, merytorycznych artykułów. Nawet jeśli na chwilę uda się osiągnąć planowane pozycje, to ich efekty będą najprawdopodobniej krótkotrwałe. A dodatkowo takie działania mogą się zakończyć nałożeniem różnych kar przez Google, z których wyjście może kosztować znacznie więcej, niż się zaoszczędziło. Przy niskich budżetach firmy często stosują różne niedozwolone metody (Black Hat SEO), a to prosta droga do różnych problemów.


Co wpływa na ceny pozycjonowania.

Cena pozycjonowania nie może być niska przede wszystkim dlatego, że jego dobre wykonanie po prostu zajmuje dużo czasu. Nie ma możliwości skonstruowania jednego, uniwersalnego cennika, gdyż każdy przypadek jest inny i dobre firmy podchodzą indywidualnie do wycen. Już na początku należy dokładnie przyglądnąć się jakości samego serwisu pod kątem optymalizacji. Niekiedy do wykonania będą jedynie niewielkie poprawki, a niekiedy trzeba będzie mocno wszystko przebudować. Przy wycenie bierze się też pod uwagę branżę, w której działa dana firma, a także dotychczasową historię wykonywanych działań marketingowych. Kolejny istotny czynnik to ilość fraz, nad którymi dana firma ma pracować. Rozbudowane serwisy mogą ich mieć naprawdę sporą ilość, a nad każdej z nich trzeba będzie przecież poświęcić “chwilę”. Dodatkowo każda fraza ma określoną konkurencyjność. Jeśli trzeba się będzie zająć tymi najpopularniejszymi, to na pewno będzie potrzebne włożenie w to więcej czasu i wysiłku. A to wszystko będzie miało przełożenie na wysokość opłat ponoszonych przez klienta. Niektóre firmy przy wycenie zwracają uwagę także na ilość zwracanych przez wyszukiwarkę wyników, choć nie zdarza się to często.


Popularne modele rozliczania.

Firmy SEO stosują różne metody rozliczania się z prac pozycjonerskich, dzięki czemu można dobrać najlepszy do swoich potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularne to:


— Abonament miesięczny.

W tym modelu klient ponosi stałą, ustaloną wcześniej stawkę, w ramach której prowadzone są wszystkie działania. Wysokość takiej opłaty uzależniona jest od branży i jej konkurencyjności w Google, przeważnie będzie to od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Ryczałt jest wygodnym rozwiązaniem dla firm z dużą ilością zróżnicowanych fraz, w tym modelu firma pozycjonerska może prowadzić szerokie działania bez skupiania się na wybranych hasłach. Dla klienta wadą jest to, że opłaty ponosi od samego początku także w okresie, kiedy nie widać żadnych rezultatów.


 — Płatność za frazy (efekt).

Wielu klientów woli płacić dopiero wtedy, gdy zobaczą określone efekty. W ich przypadku dobrym rozwiązaniem wydaje się model płacenia za frazy, w którym opłaty ponoszone są wyłącznie wtedy, gdy dane frazy pojawiły się na określonych miejscach w wynikach wyszukiwania, najczęściej na pierwszej stronie (TOP10). Pozycje poszczególnych fraz są codziennie monitorowane i na podstawie tego wyznaczana jest wysokość końcowej opłaty. Natomiast czy to jest dobre rozwiązanie? Otóż nie! Osobiście odradzam ten model rozliczeń. Wiele szanujących się, poważnych agencji SEO od niego odchodzi. Dlaczego? Odsyłam do artykułów: Tylko frajer rozlicza się za efekt oraz Pozycjonowanie za efekt — przemilczane fakty. Rozliczenie za efekt to mit. Nie ma na polskim rynku żadnego innego fachu, który utrzymywałby się dzięki płatnościom za efekt.

— Płatność za ruch.

W przypadku dużych serwisów i portali często najlepszym rozwiązaniem jest rozliczanie się za ruch. W takim przypadku klienci będą ponosili wyłącznie koszty związane z ilością użytkowników, którzy odwiedzili ich stronę w ustalonym okresie. Takie rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza w przypadku serwisów o dużym zróżnicowaniu treści czy produktów, co miałoby przełożenie na ilość fraz.

 

Pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa 

To proces, w którym cyklicznie należy wykonywać pewne czynności. A te wymagają wiele czasu i ogromnego zaangażowania ze strony pozycjonera czy agencji seo. Dlatego dobre pozycjonowanie musi kosztować! Płacimy nie tylko za czas poświęcony dla konkretnej strony ale także za wiedzę i doświadczenie specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *