Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym – ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań…

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) – najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych czynników, które wpływają na atrakcyjność strony. Pozycjonowanie stron zawsze łączy się z działaniami SEO, a na odpowiednie pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników. Google twierdzi że jest ich ponad 200.
Jak działa wyszukiwarka internetowa?
Upraszczając pierwsze wyszukiwarki internetowe były oparte są na frazach, czyli tym co wpisują użytkownicy w trakcie wyszukiwania stron. Każda wyszukiwarka generuje listę zaindeksowanych stron internetowych, które najlepiej pasują do wyszukiwanej treści. Jeśli np. będziemy wyszukiwali najlepsze hotele w Gdańsku, w wyszukiwarce wpiszemy frazę: najlepsze hotele Gdańsk. Wtedy teoretycznie wyszukiwarka w pierwszej kolejności pokaże strony, w których „użyto dużej ilości tej frazy” czyli te zoptymalizowane pod tą frazę. Wiele osób sądzi, że pozycja strony zależna jest od jej jakości. Nic bardziej mylnego. Wyszukiwarki posiadają w sobie algorytm, który w trakcie naszego wyszukiwania oblicza ilość użytych w treści fraz kluczowych, by znaleźć dla nas najlepiej dopasowaną stronę z treścią, której szukamy. (Więcej na temat jak działały wyszukiwarki pisałem w tym wpisie – „Historia wyszukiwarek internetowych”) Obecnie algorytmy wyszukiwarek są o wiele bardziej skomplikowane i opierają się nie tylko na słowach kluczowych. Nikt nie jest w stanie poznać dokładnie skomplikowanych reguł matematycznych które kierują funkcjonowanie Google oraz innych wyszukiwarek. Seowcy mogą jedynie stawiać hipotezy w oparciu o swoje testy oraz eksperymenty na temat działania danej wyszukiwarki. Niemniej jednak obecnie główne czynniki działania wyszukiwarki, które wpływają na widoczność strony i pozycjonowanie można podzielić na dwa podstawowe działy: on page factors – czynniki wewnętrzne strony oraz off page factors – czynniki zewnętrzne dla strony.
Wyniki wyszukiwania dzieli się na wyniki darmowe – organiczne, oraz płatne reklamy Google Ads tzw. linki sponsorowane, które znajdują się często na samej górze listy wyszukiwania.
SEO = SEM?

źródło eactive – wiemy jak
SEM (Search Engine Marketing) jest to marketing wyszukiwarkach, którego celem jest zwiększenie ruchu stronie. Łączy w sobie działania SEO oraz reklamy płatnej, wraz z pozycjonowaniem. SEM powinno być prowadzone w taki sposób, aby strona mogła łączyć w sobie nie tylko unikalną treść, ale również być dopasowana do najczęstszych interesujących nas wyszukiwań. Czyli powinna kierować na stronę nie tyle ogólny ruch lecz odwiedzających rzeczywiście zainteresowanych naszymi usługami lub produktami.
Czym zajmuje się pozycjonowanie i optymalizacja?
Pozycjonowanie i optymalizacja ma za zadanie poprawić wszystkie elementy na stronie, które mają bezpośredni wpływa na pozycję strony na liście organicznych wyników wyszukiwania. Przede wszystkim łączy się z zarządzaniem treścią strony, ale również jej wyglądem, czy technicznymi danymi. W pozycjonowaniu strony ważny jest zarówno odpowiedni kod HTML, ale także dobrze przygotowane treści na stronę. Powinny być one jak najlepiej zoptymalizowane pod frazy kluczowe, a także muszą być unikalne. Oprócz tych czynników na ich jakość wpływa także merytoryka oraz przejrzystość tekstu. Pod względem technicznym strona powinna szybko się ładować, mieć łatwy dostęp do treści, odpowiednio zbudowane i intuicyjne zakładki. Bardzo ważne jest również przygotowanie strony w wersji mobilnej. Prócz pracy on page – optymalizacji strony która jest wstępem do późniejszego pozycjonowania, bardzo ważne są działania off page – poza stroną czyli linkowanie, pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do naszej witryny tzw. Link building. Odpowiednia i przemyślan strategia budowy profilu linków jest kluczem do sukcesu. Tak linki są nadal istotnym czynnikiem rankingowym.
Pozycjonowanie strony – jak ważna jest treść?
Na stronie internetowej równie istotna jest jej treść. Pozycjonowanie stron rozpoczyna się m.in. od tworzenia unikalnych treści, które mają odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, czyli fraz, które nas interesują i są najczęściej wyszukiwane. W znalezieniu odpowiednich słów kluczowych pomocne są takie narzędzia jak m.in Planer Słów Kluczowych Google, Narzędzie Ubersuggest lub Keyword.io . Dzięki odpowiedniej optymalizacji treści pod interesujące nas frazy kluczowe nasza strona jest wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo treść powinna być odpowiednio zbudowana podzielona na tytuły, podtytuły nagłówki itd., by wynikały z niej przydatne informacje, a nie same słowa kluczowe ubrane w zdania. Nie bez znaczenia jest systematyczne tworzenie nowych „unikalnych treści” – dodawanie nowych artykułów i odświeżanie wpisów na pewno pomoże w budowaniu widoczności strony w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie to proces długofalowy gdzie systematycznie należy wykonywać pewne czynności. Pamiętajmy, że stronę pozycjonowaną należy cyklicznie monitorować i optymalizować. Frazy kluczowe i intencje użytkowników wciąż się zmieniają, dlatego potrzebą jest tworzenie nowych danych i treści. Aby utrzymać ruch na stronie należy na bieżąco aktualizować informacje oraz zadbać już nie od strony SEO ale bardziej UX o jej nowoczesny i przejrzysty wygląd oraz intuicyjną obsługę.
Czy można pozycjonować za 200 zł?
Pozycjonowanie cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza że reklamuje się je jako niezawodny środek do osiągnięcia sukcesu w sieci. Duża popularność pozycjonowania powoduje, że na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu usługi. Ma to także wpływ na koszty, niejednokrotnie można się natknąć na „super oferty” zachęcające niskimi cenami, a do tego gwarancją uzyskania określonych pozycji. Dla wielu osób brzmi to bardzo kusząco, zwłaszcza jeśli porównają one ofertę konkurentów. I pojawia się wtedy pytanie, po co trzeba płacić kilka tysięcy, skoro można to samo mieć za dwieście złotych? Tyle że oszczędności będą w takim przypadku bardzo pozorne. W pozycjonowaniu tak samo, jak we wszystkich innych obszarach, niskie ceny oznaczają po prostu niską jakość. W tytułowej cenie być może otrzyma się pewną ilość linków z przypadkowych serwisów, bo przecież na szczegółowe opracowanie ich profilu nie będzie czasu. Na pewno nie będzie optymalizacji, bowiem to także wymaga sporo pracy, a także profesjonalnie przygotowanych, merytorycznych artykułów. Nawet jeśli na chwilę uda się osiągnąć planowane pozycje, to ich efekty będą najprawdopodobniej krótkotrwałe. A dodatkowo takie działania mogą się zakończyć nałożeniem różnych kar przez Google, z których wyjście może kosztować znacznie więcej, niż się zaoszczędziło. Przy niskich budżetach firmy często stosują różne niedozwolone metody (Black Hat SEO), a to prosta droga do różnych problemów.
Co wpływa na cenę pozycjonowania?
Cena pozycjonowania nie może być niska przede wszystkim dlatego, że jego dobre wykonanie po prostu zajmuje dużo czasu. Nie ma możliwości skonstruowania jednego, uniwersalnego cennika, gdyż każdy przypadek jest inny i dobre firmy podchodzą indywidualnie do wycen. Już na początku należy dokładnie przyglądnąć się jakości samego serwisu pod kątem optymalizacji. Niekiedy do wykonania będą jedynie niewielkie poprawki, a niekiedy trzeba będzie mocno wszystko przebudować. Przy wycenie bierze się też pod uwagę branżę, w której działa dana firma, a także dotychczasową historię wykonywanych działań marketingowych. Kolejny istotny czynnik to ilość fraz, nad którymi dana firma ma pracować. Rozbudowane serwisy mogą ich mieć naprawdę sporą ilość, a nad każdej z nich trzeba będzie przecież poświęcić “chwilę”. Dodatkowo każda fraza ma określoną konkurencyjność. Jeśli trzeba się będzie zająć tymi najpopularniejszymi, to na pewno będzie potrzebne włożenie w to więcej czasu i wysiłku. A to wszystko będzie miało przełożenie na wysokość opłat ponoszonych przez klienta. Niektóre firmy przy wycenie zwracają uwagę także na ilość zwracanych przez wyszukiwarkę wyników, choć nie zdarza się to często.
Popularne modele rozliczania SEO.
Firmy SEO stosują różne metody rozliczania się z prac pozycjonerskich, dzięki czemu można dobrać najlepszy do swoich potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularne to:
— Abonament miesięczny w pozycjonowaniu stron.
W tym modelu klient ponosi stałą, ustaloną wcześniej stawkę, w ramach której prowadzone są wszystkie działania. Wysokość takiej opłaty uzależniona jest od branży i jej konkurencyjności w Google, przeważnie będzie to od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Ryczałt jest wygodnym rozwiązaniem dla firm z dużą ilością zróżnicowanych fraz, w tym modelu firma pozycjonerska może prowadzić szerokie działania bez skupiania się na wybranych hasłach. Dla klienta wadą jest to, że opłaty ponosi od samego początku także w okresie, kiedy nie widać żadnych rezultatów.
— Pozycjonowanie model rozliczeń “Płatność za frazy (efekt)”.
Wielu klientów woli płacić dopiero wtedy, gdy zobaczą określone efekty. W ich przypadku dobrym rozwiązaniem wydaje się model płacenia za frazy, w którym opłaty ponoszone są wyłącznie wtedy, gdy dane frazy pojawiły się na określonych miejscach w wynikach wyszukiwania, najczęściej na pierwszej stronie (TOP10). Pozycje poszczególnych fraz są codziennie monitorowane i na podstawie tego wyznaczana jest wysokość końcowej opłaty. Natomiast czy to jest dobre rozwiązanie? Otóż nie! Osobiście odradzam ten model rozliczeń. Wiele szanujących się, poważnych agencji SEO od niego odchodzi. Dlaczego? Odsyłam do artykułów: Piotra Cichosza oraz Mariusza Kołacz (Pozycjonowanie za efekt — przemilczane fakty). Rozliczenie za efekt to mit. Nie ma na polskim rynku żadnego innego fachu, który utrzymywałby się dzięki płatnościom za efekt.
— Płatność za ruch w pozycjonowaniu stron internetowych.
W przypadku dużych serwisów i portali często najlepszym rozwiązaniem jest rozliczanie się za ruch. W takim przypadku klienci będą ponosili wyłącznie koszty związane z ilością użytkowników, którzy odwiedzili ich stronę w ustalonym okresie. Takie rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza w przypadku serwisów o dużym zróżnicowaniu treści czy produktów, co miałoby przełożenie na ilość fraz.
Pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa.
To proces, w którym cyklicznie należy wykonywać pewne czynności. A te wymagają wiele czasu i ogromnego zaangażowania ze strony pozycjonera czy agencji seo. Dlatego dobrego, skutecznego pozycjonowania nie dostaniemy za przykładowe 200 zł! Płacimy nie tylko za czas poświęcony dla konkretnej strony ale także za wiedzę i doświadczenie specjalisty.

Zobacz również pozostałe wpisy
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Wpływ UX na pozycjonowanie strony – jak zwiększyć zadowolenie użytkowników Większość ludzi korzysta z internetu, ważne jest, aby strony internetowe były łatwe w obsłudze i przyjazne dla użytkowników. Dlatego też UX (User Experience) stało się jednym z kluczowych […]
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Czym jest marketing afiliacyjny
Jak działa program partnerski
Jak zarabiać na affiliacji
Najlepsze programy partnerskie
Afiliacja krok […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Wideo marketing – najnowsze trendy i techniki promocji wideo
Wprowadzenie do wideo marketingu
Nowe trendy w promocji wideo
Kreowanie pamiętnej treści wideo
Dlaczego warto inwestować wolać reklam viedo
Techniki promocji na […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych Sprawdź o czym tu przeczytasz?
Google Analytics podstawowe narzędzie
SEMrush analiza SEO i contentu
Ahrefs badanie linków
Hotjar śledzenie zachowań użytkowników
Moz […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy!
AI w […]
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady. Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy […]
Trendy seo – nowe wyzwania dla twojej strony internetowej Zobacz o czym jest artykuł.
Sztuczna inteligencja w SEO
Machine learning a pozycjonowanie
Treści multimedialne na topie
Wpływ UX na SEO
Lokalne trendy SEO
Link […]
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna? Reklama na facebooku - czy warto?
Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj
Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl
Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by […]
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp Zobacz o czym tu przeczytasz:
Konkurencyjne strategie marketingowe
Personalizacja dla klientów
Kanały komunikacji online
Promocja na lokalnym rynku
Wykorzystanie […]
Zyski z długoterminowej strategii seo: opłacalność inwestycji Tutaj przeczytasz o:
Wzrost widoczności marki
Zwiększenie liczby klientów
Poprawa pozycji w wyszukiwarkach
Długoterminowy zysk finansowy
Utrzymywanie stabilności […]
Projektowanie skutecznych landing page dla kampanii reklamowych Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych, warto poznać tajniki projektowania landing page. Te specjalne strony internetowe mają na celu przyciągnąć uwagę i […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
Optymalizacja strony internetowej dla wyszukiwarek – wskazówki praktyczne Zobacz o czym tu przeczytasz 🙂
Słowa kluczowe w treści
Meta tagi i ich znaczenie
Linkowanie wewnętrzne
Mobile friendly design
Szybkość ładowania strony
[…]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać […]
Najczęstsze błędy seo początkujących – unikaj ich przy optymalizacji Zobacz o czym przeczytasz poniżej. Spis treści
Ignorowanie słów kluczowych
Błędy w optymalizacji treści
Zbyt częste zmiany strategii
Brak właściwej analizy konkurencji
[…]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, […]
Storytelling w marketingu: moc opowieści dla budowania marki Przeczytasz tu o:
Siła historii
Marka a storytelling
Kreowanie emocji
Przekazywanie wartości
Opowieści w social media
Czym jest storytelling i jak wpływa na sukces […]
Jak zoptymalizować swoją stronę z google search console? Zobacz o czym tu napisaliśmy 🙂
Rejestracja w Search Console
Analiza ruchu strony
Optymalizacja wyników wyszukiwania
Monitorowanie błędów crawlowania
Ustawianie […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze […]
5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno […]
Jak efektywnie wykorzystać długi ogon w strategii słów kluczowych Kiedy konkurencja w internecie jest ogromna, ważne jest pozycjonowanie strony internetowej. Jednym z kluczowych elementów SEO jest długi ogon. Czym on jest i dlaczego tak ważny? Jak […]
Pozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak […]
Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły. Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na […]
Remarketing – jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę Remarketing - jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę
Co to jest remarketing
Skuteczność remarketingu
Jakie narzędzia wykorzystać
Personalizuj oferty
[…]
Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego W tym artykule przeczytasz o: Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego
Zarabiaj na polecaniach
Affiliate marketing zasady działania
Jak znaleźć lukratywną […]
Optymalizacja treści: jak pisać dla wyszukiwarek i użytkowników? Spis treści
Słowa kluczowe i ich znaczenie
Jak odpowiednio formatować tekst
Dlaczego warto stosować odsyłacze w tekście
Właściwy dobór nagłówków HH
Czy ilość treści […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Sztuczna inteligencja a seo i marketing internetowy – jak wpływać na wyniki? Zobacz o czym tu przeczytasz:
AI w SEO i marketingu
Personalizacja wyszukiwania
Nowe narzędzia marketingowe
Automatyzacja procesów reklamowych
Precyzyjne targetowanie […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Wyszukiwania głosowe: jak zmieniają się strategie SEO w związku z rozwojem wyszukiwań głosowych. Spis treści
Wpływ wyszukiwań głosowych
Nowe strategie SEO
Potrzeba dostosowania się
Trendy w branży SEO
Konkurencja online rośnie
Co warto wiedzieć
[…]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili […]
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux W tym artykule przeczytasz na następujące tematy:
Szybsza strona lepsze wyniki
Sekundy decydują o rankingu
Dlaczego szybkość ładowania jest ważna
Jak poprawić szybkość […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Email marketing: jak tworzyć efektywne kampanie mailingowe?
Przeczytasz to o, spis treści:
Zyskaj uwagę subskrybentów
Personalizuj treści wiadomości
Zachęcaj do otwierania maili
Testuj różne warianty
Dbaj o jakość bazy […]
E-commerce SEO kluczowe strategie i praktyki dla sklepów internetowych. Sklep internetowy to nie tylko miejsce sprzedaży produktów, ale również ważne narzędzie marketingowe. Aby jednak przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, konieczne jest zadbanie o […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie W tym wpisie przeczytasz o:
Siła rekomendacji w marketingu
Zalety marketingu szeptanego
Jak pozyskać ambasadorów marki
Budowanie lojalności klienta
Kampanie […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO? Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule […]
Link building: jak budować mocny profil linków i pozyskiwać wartościowe źródła Spis treści - o czym przeczytasz?
Skuteczne strategie link buildingu
Wartościowe źródła linków
Budowanie mocnego profilu
Linki a pozycjonowanie stron
Korzyści […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci Dlaczego warto założyć stronę internetową i dbać o jej rozwój? Poznaj 7 powodów, które przekonają Cię, że nie należy lekceważyć świata online.
Prowadzenie własnej strony internetowej […]
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz! Zobacz o czym przeczytasz poniżej:
Co to jest marketing treści
Planowanie strategii content marketingowej
Wybór kanałów dystrybucji
Jak poznać potrzeby odbiorców
[…]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
Najważniejsze czynniki rankingowe w seo: co wpływa na pozycje? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Algorytmy Google a SEO
Jakość treści na stronie
Autorstwo i EAT
Optymalizacja mobilna
Linki do strony webowej
W dzisiejszych […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule […]
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads? O czym przeczytasz sprawdź poniżej:
Słowa kluczowe
Budżet reklamowy
Targetowanie grupy odbiorców
AB testing ogłoszeń
Monitorowanie wyników kampanii
Kampanie […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w 2023 roku. Co działa? Pozycjonowanie stron w 2023
SEO to skrót od Search Engine Optimization, który oznacza optymalizację wyszukiwarek internetowych. Jest to proces, który pomaga stronom internetowym […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
Optymalizacja konwersji na stronie docelowej: praktyki i błędy Zobacz o czym przeczytasz w tym wpisie:
Definiowanie celów konwersji
Projektowanie intuicyjnego interfejsu
Testowanie wersji strony
Analiza zachowań użytkowników
[…]
Pozycjonowanie filmów na YouTube
Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach
W tym artykule przeczytasz o:
Influencerzy a SEO
Reklama w social media
Social […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]