Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google

  –  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie 

Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki pozycjonowania. Często można przeczytać nawet o 200 różnych czynnikach uwzględnianych przy ustalaniu pozycji, co w połączeniu z niezwykle skomplikowanymi algorytmami tworzy tajemną wiedzę, niedostępną dla zewnętrznego świata. Faktem jest, że do pozycjonerów dostają się tylko te informacje, jakie Google zechce im udzielić, a jest ich niewiele. Cała reszta to analizy i obserwacje tysięcy osób pracujących w branży, i wnioski z ich wieloletniej pracy i zdobytego doświadczenia. Trzeba też pamiętać o tym, że wspomniane czynniki w bardzo różny sposób wpływają na wyniki — niektóre mają minimalne znaczenie, a niektóre są kluczowe dla osiągnięcia określonych rezultatów. Wśród najważniejszych wymieniane są między innymi:
czynniki rankingowe google 2018

Domena a dokładnie jej historia.

Nadal uważa się, że domena ma spory wpływ na wyniki pozycjonowania. Przede wszystkim liczy się jej wiek — domeny z długą, bogatą historią mogą liczyć na lepsze wyniki, niż domeny dopiero co zarejestrowane. Ważna jest też ich historia, dotyczy do domen kupowanych lub przejmowanych. Spam czy erotyczne treści mogą negatywnie wpływać na prowadzone działania promocyjne.

Przy określaniu historii domeny brane są pod uwagę następujące składniki:

– wiek, czyli moment, od którego została zarejestrowana,
– ilość i jakość linków, które do niej prowadzą,
– kary w postaci filtrów lub banów, jeżeli takowe zostały nałożone.

Elementy te mogą mieć pozytywny bądź negatywny wpływ na jakość domeny.


Optymalizacja strony

 Zoptymalizowane serwisy są przyjazne dla robotów wyszukiwarek

Jeden z kluczowych elementów wpływających na miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania w Google, z reguły od niej zaczyna się wszelkie prace SEO przy danym serwisie. Optymalizacja ma na celu poprawę struktury poszczególnych podstron i linków, w celu poprawy spostrzegania przez użytkowników, a jednocześnie lepszej oceny przez roboty wyszukiwarek. Do podstawowych elementów optymalizacji kodu zalicza się przyjazną strukturę linków, poprawę szybkości wczytywania oraz zgodność z obowiązującymi standardami Google. Optymalizacja treści to przede wszystkim odpowiednie formatowanie — hierarchizacja treści, nagłówki, akapity, listy, akcentowanie istotnych informacji. Trzecim obszarem optymalizacji są grafiki, tu przede wszystkim kładzie się nacisk na objętość plików i zdjęć, a także na opisywanie ich tagami „alt”.


Treść

– content is king

O tym, jak ważna jest zawartość strony, przekonało się kilka lat temu wielu właścicieli serwisów, gdy Google zmieniło algorytmy wyszukiwania (Algorytm Google Panda). Od tego czasu na dobrą treść kładzie się bardzo duży nacisk, wielu wręcz twierdzi, że jest ona najważniejsza. Należy tu zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim teksty powinny być merytoryczne, wyczerpująco opisujące produkty i usługi. Bardzo ważna jest też unikalność — kopiowanie materiałów z innych źródeł nie jest dobrym pomysłem, gdyż Google bardzo tego nie lubi. Warto też zadbać o słowa kluczowe najlepiej, jeśli będą się one pojawiały w naturalny sposób, bez sztucznego upychania nimi artykułów.


Linki 

link building

Mimo że co chwilę w branży SEO można usłyszeć o końcu znaczenia linków, to te nadal trzymają się mocno i według mnie długo jeszcze będą głównym czynnikiem rankingowym. Google cały czas uważa, że umieszczane w innych serwisach odnośniki są sygnałem wiarygodności danej strony i rekomendacją do jej odwiedzenia. Oczywiście mowa tu jest o linkach wartościowych, a nie tak zwanym spamie, który jest bezwzględnie tępiony. Dlatego obecnie linkowanie wygląda zupełnie inaczej niż kilka lat temu. Ważne jest, skąd linki pochodzą, ważne są także anchory i rodzaj odnośników. Co ważne, za linkowanie z kiepskich miejsc lub nienaturalny profil można zostać poważnie ukaranym przez Google, albo znacznym spadkiem pozycji, albo nawet całkowitym wyrzuceniem serwisu z indeksu.


Responsywność 

mobile first

Od pewnego czasu coraz większa ilość użytkowników internetu korzysta ze smartfonów i tabletów. Dostrzegło to także Google, dlatego jakiś czas temu zaczęło bardziej promować serwisy posiadające wersje dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Informacje te zostały podane w oficjalnym komunikacie, co jest akurat dużą rzadkością w przypadku tego giganta. Zmiana ta spowodowała spore zamieszanie na pozycjonerskim rynku, gdyż serwisy niedostosowane do technologii mobilnej zaczęły być gorzej traktowane.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]