Link building

link building pozycjonowanie

Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie przynosiły żadnego pożytku, to też w żaden sposób nie szkodziły. Jednak zmiany algorytmów (Pingwin Update), które miały miejsce w ostatnich latach, bardzo zmieniły podejście do likowania: przede wszystkim stawiając na ich jakość, natomiast linki słabej jakości są przez algorytm ignorowane. Obecnie po prostu o linki trzeba dbać, pilnując aby ich rozmieszczanie wyglądało jak najbardziej naturalnie.

Czym są linki

Przed rozpoczęciem działań związanych z pozyskiwaniem linków, trzeba sobie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, czym one tak naprawdę są i jakie są ich rodzaje. Linkami nazywa się odsyłacze na stronie internetowej, które po kliknięciu przenoszą użytkownika w inne miejsce. Treścią linków mogą być adresy stron, fragmenty tekstu lub tak zwane anchory, zawierające określone słowa kluczowe. Linki można generalnie podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne. Linki wewnętrzne przenoszą użytkowników pomiędzy poszczególnymi podstronami w ramach tego samego serwisu. Linki zewnętrzne odnoszą się do innych portali i stron, te z kolei można jeszcze podzielić na naturalne i nienaturalne. Umownie linkami naturalnymi nazywa się odnośniki wstawione bezinteresownie, ze względu na chęć pokazania interesującej treści. Natomiast linki nienaturalne mają charakter anchorów exact-match nasyconych słowami kluczowymi, które już na pierwszy rzut oka można określić jako przeznaczone do działań pozycjonerskich.

Znaczenie link buildingu

Pomimo dużych zmian algorytmów w ostatnich latach, w dalszym ciągu linkowanie jest jednym z filarów SEO. Odpowiednia strategia link buildingu, prowadzona zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, na pewno przyniesie spore korzyści, jednocześnie przy zaniedbaniach może stać się powodem różnych kar. Obecnie nacisk kładziony jest przede wszystkim na dywersyfikację linków, ich jakość oraz naturalność, i nad tym właśnie trzeba się skupić przy pracach pozycjonerskich. Mimo że uzyskanie odpowiednich efektów przy użyciu linkowania jest coraz trudniejsze i obarczone ryzykiem, to nadal chcąc mieć wymierne efekty, należy korzystać z tego rozwiązania. „Wartościowe” linki bardzo pomagają w uzyskaniu wysokich pozycji w Google. Dobierając strategię link buildingu, warto przeanalizować nasze otoczenie w wynikach wyszukiwania, jeśli konkurencja linkuje w ten sposób, to można robić to samo. Jednak należy pamiętać, że to co u innych się sprawdza, niekoniecznie może sprawdzić się u nas. Tak naprawdę w link buildingu „nie ma złotego środka”, każdy specjalista ma swoje, mniej lub bardziej sprawdzone metody, które opierają się o testy.

Pomysły na linkowanie

Przy wybieraniu serwisów, w których będzie się umieszczać linki, trzeba pamiętać o dwóch zasadniczych sprawach. Przede wszystkim źródła linkowania muszą być wartościowe, wszystkie spamerskie strony na pewno nie pomogą, co najwyżej mogą być przyczyną spadków w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo warto zadbać o to, żeby tematyka strony jak najbardziej odpowiadała odnośnikom, wtedy będą one miały znacznie większą wartość. Linki można zdobywać w wielu miejscach, najbardziej popularne to:

– Katalogi stron

Ich wartość w ostatnim czasie znacznie spadła, ale dodanie kilku linków do porządnych, moderowanych katalogów na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo w takich serwisach można umieszczać dane teleadresowe, co przydaje się przy pozycjonowaniu lokalnym.

– Presell Page

Podobnie jak z katalogami, linki w artykułach z wartościowych, moderowanych serwisów, typu presell page, mogą być bardzo przydatne w link buildingu. Należy przy tym uważać, żeby nie przesadzić z ich ilością.

– Blogi

Bardzo popularna i przede wszystkim skuteczna forma pozyskiwania wartościowych linków. Jeśli piszemy ciekawe artykuły, czytający sami zaczną do nas linkować. Warto tutaj również rozważyć współpracę influencerami, którzy posiadają zasięg, czyli grupę lojalnych odbiorców, do której nasza marka samodzielnie tak szybko nie dotrze.

– Fora internetowe

„Marketing szeptany” na tematycznych forach dyskusyjnych pomoże głównie w reklamie i budowaniu marki. Udzielając się na forach internetowych można również wstawić adres pozycjonowanej strony w stopce, w profilu i ewentualnie co jakiś czas podać go w treści posta. Należy pamiętać tylko, żeby stronę reklamować w dyskretny stonowany sposób tak, aby nikt nie zarzucił nam spamu. Przede wszystkim nim  zamieścisz link w poście, zastanów się czy na pewno będzie on przydatny dla innych forumowiczów.

– Artykuły sponsorowane

Płatne artykuły umieszczone w serwisach branżowych mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Trzeba się liczyć przy nich z pewnymi nakładami finansowymi, jednocześnie dostaje się spore korzyści wizerunkowe.

– Zaplecza

Własne zaplecza wymagają dużego nakładu pracy, ale dobrze wykonane i podlinkowane potrafią zdziałać cuda. Ma się przy tym pełną kontrolę nad ich zawartością.

Podsumowując, współczesny link building jest znacznie większym wyzwaniem, niż miało to jeszcze kilka lat temu. Wymaga więcej pracy, nakładów finansowych oraz przede wszystkim rozwagi, cierpliwości oraz głębszej analizy profilu linków. Mimo wszystko warto, w dalszym ciągu w niego inwestować, gdyż nadal jest kluczowym elementem rankingowym Google.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]