Jak zbudować dobry profil linków?

profil linków sprawneseo.pl
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede wszystkim Google zaczęło promować jakość strony i jej odpowiednią optymalizację — unikalne, długie artykuły dla ludzi a nie robotów, przyjazna nawigacja i poprawne tagi stały się podstawą, bez której trudno jest cokolwiek więcej zrobić. Ale zmienił się także sposób linkowania. Dawniej liczyła się ilość, jakością nikt się specjalnie nie przejmował. Nawet jeśli jakiś link nie pomagał, to też i nie przynosił szkody. Obecnie jest zupełnie inaczej, każdy umieszczony do strony odnośnik może wpływać na jej pozycje w jedną albo drugą stronę. Dlatego też ogromne znaczenie ma zarówno to, jakie linki prowadzą do serwisu jak też to, gdzie one się znajdują. Przede wszystkim należy zwracać uwagę na ich naturalność, mają wyglądać w taki sposób, jakby internauci sami je publikowali w celu pokazania ciekawego, interesującego miejsca.

 

Czym jest profil linków?

Analizując wszystkie linki prowadzące do danej strony można w pewien sposób określić ich najważniejsze parametry, a tym samym zbudować ich ogólny profil. Tych parametrów jest kilka i zebrane razem dają charakterystykę linkowania, które dany serwis posiada. Pierwszym elementem takiego profilu jest ilość i jakość linków zwrotnych, przy czym jakość należy rozumieć jako wartość stron, na których poszczególne odnośniki się znajdują. Mając już zebrane wszystkie linki należy zająć się ich dokładniejszą analizą. Tutaj oblicza się między innymi procentowy udział parametrów dofollow i nofollow, rozłożenie słów kluczowych w anchorach oraz stosunek linków tekstowych do graficznych. Do takiej analizy przydaje się również informacja o tym, w których miejscach serwisów są one umieszczane, a także gdzie dokładnie na danej stronie się znajdują. Na koniec pozostaje sprawdzić tematykę linkujących miejsc i w zasadzie będzie się już miało wstępnie zbudowany profil linkowania.

 

Jak analizować profil linków?

Wiedza na temat profilu linkowania jest bardzo istotna, ale dopiero umiejętność wyciągnięcia na tej podstawie odpowiednich wniosków ma największe znaczenie dla prac pozycjonerskich. Linki mogą bowiem bardzo różnie wpływać na to, jak dana strona będzie widziana przez Google i na wysokość jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wiele z nich będzie bardzo przydatnych i dających moc, ale pewna ich część może spowodować spore problemy, łącznie z usunięciem z indeksu. Przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenia jakości serwisów, na których są one umieszczane. Jeśli będą to same katalogi i darmowe precle, to daleko się na czymś takim nie pociągnie. Warto dodatkowo sprawdzić tematykę stron, z których się linkuje, a kolejną sprawą jest naturalność tekstów w anchorach. Dawniej linki składały się przede wszystkim z listy słów kluczowych, obecnie wymagana jest ich znacznie większa różnorodność i naturalność. Ta naturalność powinna się także przejawiać w proporcjach dofollow/nofollow, prawidłowy profil powinien zawierać oba rodzaje takich linków.

 

Najbardziej popularne narzędzia do analizy profilu liknów to:

1. http://ahrefs.com/
2. https://majestic.com/
3. https://www.semrush.com/
4. http://siteexplorer.info/
5. http://www.openlinkprofiler.org/
6. https://monitorbacklinks.com/
7. https://www.linkody.com/en/seo-tools/free-backlink-checker
8. http://explorer.cognitiveseo.com/
9. http://webmeup.com/
10. https://www.seospyglass.com/

 

Jaki profil jest bezpieczny?

Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, jaki będzie idealny profil linkowania, w dużej mierze zależy to od wieku strony, jej tematyki czy branży, w której się działa. Jednak są uniwersalne zasady, dzięki którym można przynajmniej w części odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Przede wszystkim przy pozyskiwaniu linków należy się starać, aby wyglądały one jak najbardziej naturalnie. Zamiast popularnego dawniej „zakładu fryzjerskiego Warszawa” można użyć adresu strony, nazwy takiego zakładu czy chociażby hasła „tu mnie ładnie uczesali”. Duże zróżnicowanie anchorów daje wrażenie naturalności, a to przecież o to przede wszystkim chodzi. Koniecznie należy też używać linków z atrybutem nofollow. Mimo, że nie przekazują one mocy, to jednak w naturalnym schemacie powinny się pojawiać, bo w końcu internauci umieszczając link zupełnie nie zwracają uwagi na takie rzeczy. Na koniec warto też wspomnieć o używaniu linków graficznych, starannym wyborze miejsc, najlepiej branżowych czy linkowaniu do różnych podstron. Recepta na idealny profil nie istnieje, ale trzymając się powyższych wskazówek można znacznie zwiększyć szansę na odpowiednie wyniki.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]