Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

pozycjonowanie w 2020 Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do tego, co zrobi amerykański gigant Google. A Google robi całkiem sporo, cały czas wypuszczając kolejne aktualizacje i zmiany w algorytmach, które niejednokrotnie już do tej pory zburzyły dotychczasowy porządek i spowodowały potężną rewolucję. Na szczęście zmiana zasad w SEO każdego dotyka w równym stopniu, nie ma tu mowy o układach, układzikach czy faworyzowaniu kogoś po znajomości. Jeśli więc ktoś będzie na bieżąco z aktualnymi trendami, swoją pracę wykonuje z wyczuciem, a przy tym posiada ugruntowaną wiedzę, to może liczyć na sukces. Wiedzę zdobywa się prowadząc testy i badania na swoich zapleczach oraz przy każdym nowym projekcie, podobnie jak umiejętności i dopasowania swoich działań do szybko zmieniających się okoliczności. Natomiast jeśli chodzi o trendy – to po prostu trzeba cały czas śledzić, w jakim kierunku rozwija się branża, i w odpowiednim momencie wdrażać nowe, skuteczne strategie.

Pozycjonowanie w 2020 roku 

Poniżej znajduje się krótki opis tego, co czeka pozycjonerów w roku 2020, warto zapoznać się z tą lista, gdyż może bardzo pomóc w planowaniu kolejnych prac.

Zwiększenie autorytetu strony

Google od kilku lat zwraca ogromną uwagę na jakość, co przejawia się kolejnymi zmianami algorytmów. Jednym z ważniejszych obecnie obszarów, nad którymi koniecznie trzeba się pochylić, jest autorytet strony. Zacząć trzeba od tak banalnej sprawy, jak certyfikat SSL – serwisy bez niego nie mają zbyt dużych szans na wysokie miejsca w wynikach organicznych. Łatwa, wygodna dla użytkowników nawigacja czy polityka prywatności to także elementy, które są wręcz konieczne, tak samo jak wartościowa treść. W przypadku contentu wyszukiwarka sięga po coraz bardziej wyrafinowane metody. Ma on odpowiadać na wymagania użytkowników, a więc nie może być marketingowym bełkotem, co roboty potrafią już doskonale rozpoznawać. Coraz większe znaczenie zaczyna też mieć autor – jego doświadczenie, umiejętności i pozycja w danej branży także będzie się przekładać na zwiększenie autorytetu danej strony.

Optymalizacja treści

Nowy rok to nowe wyzwania, ale wiele zasad z poprzedniego będzie w nim obowiązywać. Dotyczy to chociażby szeroko pojętej optymalizacji treści. Optymalizację wielu specjalistów uważa wręcz za elementarz w branży, ale i tak na każdym kroku trzeba powtarzać, jak bardzo jest ona ważna. Ważna będzie też w roku 2020, akurat Google jest tu bardzo konsekwentne i cały czas mocno bierze pod uwagę jakość samego serwisu i umieszczonych w nim treści. Nie ma tu potrzeby po raz kolejny pisać o tym, co taka optymalizacja powinna zawierać – można na ten temat znaleźć mnóstwo materiałów w sieci. Należy jedynie jeszcze raz podkreślić jej rolę i to, że pewnych obszarów nie można traktować po macoszemu.

Video

Treść w postaci video ma coraz większą rzeszę odbiorców, szacuje się, że już niedługo 3/4 całego ruchu internetowego to będą właśnie filmy. Planując strategie na rok 2020 nie można o tym zapomnieć, zwłaszcza że trend ten zaczyna też być widoczny w wynikach wyszukiwania. Przy zwiększającej się liczbie słów kluczowych oprócz tekstowych linków pojawiają się też odnośniki do YouTube – Google świetnie sobie bowiem radzi również w tym obszarze. Dlatego warto nagrywać i publikować różnego rodzaju filmy, oczywiście trzymając się tu określonych wytycznych. Treść filmów powinna przedstawiać jakąś wartość dla odbiorców, i oczywiście nie można zapomnieć o odpowiedniej optymalizacji. Sprawdź https://sprawneseo.pl/blog/pozycjonowanie-filmow-na-youtube/

Współpraca z influencerami i blogerami

Skuteczna reklama nie może być nachalna ani zbyt sztuczna, bo współcześni konsumenci już się na taką nie dają nabrać. Coraz bardziej liczy się zaufanie, i dlatego w tym celu warto wykorzystać influencerów i blogerów. Takie osoby, dzięki swojej wiedzy w danym zakresie i umiejętnym jej przekazywaniu, posiadają szeroką grupę odbiorców, więc dyskretna reklama może skutecznie trafić do potencjalnego grona klientów. Ale taka współpraca jest także przydatna w obszarze pozycjonowania. Umieszczając w serwisach influencerów odnośniki do swoich stron można ciekawie rozbudować swój profil linkowania, gdyż przeważnie będą to miejsca o podobnej tematyce. Dodatkowymi korzyściami będą też pozyskanie ruchu oraz zwiększenie rozpoznawalności marki, warto więc w 2020 roku poważnie zastanowić się nad taką formą współpracy.

Bezpieczeństwo

O konieczności posiadania na swoich stronach certyfikatów SSL było już wspominane, ale warto jeszcze raz przypomnieć ten temat. Obecnie jest to jeden czynników rankingowych, i bez certyfikatu ciężko o wysokie pozycje. Ale obszar bezpieczeństwa nie sprowadza się jedynie do posiadania kłódeczki przy adresie w przeglądarce. To także dbanie o odpowiednią ochronę swojego serwisu przed atakami oraz prawidłowo wdrożona polityka prywatności. 2020 rok zapewne przyniesie nowe wymagania związane z bezpieczeństwem, i chcąc nie chcąc trzeba się będzie do nich dostosować. To, co należy zrobić już teraz, to zadbać o aktualizację oprogramowania do zarządzania serwisem, w celu eliminacji potencjalnych zagrożeń. Trzeba się też skupić na kwestii ochrony gromadzonych danych osobowych, w tym celu niezbędne jest prawidłowe wdrożenie polityki RODO.

Szybkość ładowania

Mimo coraz szybszych i wydajniejszych łączy nadal szybkość pozostaje ważną rzeczą, zarówno jeśli chodzi o kwestie związane z pozycjonowaniem, jak również komfortem użytkowania serwisu przez odwiedzających. Google nic nie zmieniło ani też raczej nie planuje zmieniać w tym obszarze, jeśli więc ktoś nie chce niepotrzebnie tracić pozycji, to powinien regularnie sprawdzać czas ładowania strony. Ma to szczególne znaczenie w erze multimediów, czyli grafik, filmów i muzyki. Umieszczając tego typu materiały bardzo łatwo zapomnieć o ich odpowiedniej optymalizacji, a takie błędy mogą sporo kosztować.

Mobile Fiendly

Zgodność z urządzeniami mobilnymi to dzisiaj absolutna podstawa, ale Google idzie cały czas dalej. Obecnie nie wystarczy już tylko posiadać responsywny szablon, ale bardzo ważne jest też to, jak on wygląda i jakie daje możliwości. Roboty biorą pod uwagę między innymi łatwość obsługi, wygodę nawigacji, odpowiednie rozmieszczenie przycisków czy klikalność poszczególnych elementów. Należy się spodziewać, że takich czynników wpływających na indeks będzie w zbliżającym się roku przybywać, więc zarówno przed projektantami jak też i programistami może być sporo pracy. Szczególnie że już kilkadziesiąt procent wyszukiwań odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych, a ich ilość dynamicznie rośnie.

CTR  „click through rate”.

CTR to nic innego jak wskaźnik informujący o stosunku liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy czy strony internetowej. Pozwala on ocenić, na ile pojawienie się w wynikach wyszukiwania przekłada się na zainteresowanie stroną przez użytkowników. (im wyższy wynik CTR, tym większym zainteresowaniem przekaz reklamowy cieszy się wśród odbiorców). To oraz spędzany na przeglądaniu treści czas mogą być wyznacznikiem jakości prowadzonych działań pozycjonerskich – a takie informacje są niezwykle cenne przy analizie wykonanej pracy. Warto więc zadbać o to, żeby nie tylko być na pierwszej stronie z wynikami, ale też zachęcić internautów do odwiedzin. Można to zrobić między innymi np. poprzez umieszczenie w tytułach właściwych słów kluczowych, a także przygotowanie ciekawych, przyciągających uwagę opisów.

SEO i pozycjonowanie w 2020 roku. 

Powyższa lista to jedynie część tego, co może czekać branżę w nadchodzącym roku. Oczywiście są to jedynie ogólnie zarysowane trendy, które tak naprawdę zostaną zweryfikowane przez nowe algorytmy Google, ale też i pomysły pozycjonerów. Tak czy inaczej warto na bieżąco śledzić, co nowego się pojawia, żeby nie przegapić istotnych zmian, mogących mieć duży wpływ na prowadzone prace.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]