Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z roku na rok będzie rosnąć. Aby zyskać popularność w sieci, trafić do jak najszerszego grona klientów i zbudować renomowaną markę warto zainwestować nie tylko w budowanie widoczności w sieci, ale także w stały rozwój strony.
Na samym początku warto zapoznać się z najbardziej popularnymi taktykami, które pozwolą na zwiększenie widoczności w sieci, co przełoży się na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. Promując swój sklep internetowy warto poświęcić czas na:
Działania SEO sprawią, że sklep internetowy będzie przyjazny dla robotów wyszukiwarek i pozytywnie przez nie oceniany. Dzięki kompetentnym działaniom SEO, zbudujemy widoczność w sieci i zwiększymy szansę na to, że to właśnie nasza strona zostanie wybrana przez użytkownika wpisującego określone zapytanie w Google.
Strategia SEO, pozwalająca na rozwinięcie sklepu internetowego, obejmuje działania wewnątrz witryny i te poza nią, skupiające się na pozyskiwaniu wartościowych dla witryny linków. Przykładem konkretnych działań SEO jest: optymalizacja meta tagów, wdrożenie przyjaznych adresów URL, a także content marketing, polegający na rozbudowywaniu sklepu o wartościowe treści zawierające konkretne frazy kluczowe. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych ma wpływ na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce.
Warto pamiętać, że strategia SEO obejmuje działania długofalowe. Efekty nie są widoczne od razu od jej wdrożenia. Wzrost widoczności, pozyskanie większego ruchu na stronie i sprzedaży to efekty widoczne po upływie kilku tygodni lub miesięcy. SEO to inwestycja w przyszłość.
Content marketing to jeden z kluczowych filarów pozycjonowania strony i budowania jej pozytywnego wizerunku. Marketing ten polega na pozyskiwaniu klientów poprzez tworzenie wartościowych treści. Merytoryczne i jednocześnie ciekawe artykuły, prezentacje multimedialne, grafiki, wykresy czy filmy to główne elementy tego marketingu. Przy tworzeniu treści, kluczowe jest zrozumienie potrzeb klientów i wychodzenie im naprzeciw. Content marketing pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku sklepu internetowego w sieci.
Jak rozwinąć sklep internetowy za pomocą content marketingu?<span style=”font-weight: 400;”> W przypadku sklepu internetowych same pisane treści nie będą wystarczające. Jak pokazują badania ponad 80% użytkowników przed dokonaniem zakupów szuka opinii informacji o produktach. Kluczową rolę odgrywają tu recenzje użytkowników, dlatego warto zachęcać klientów do pozostawiania opinii o produktach na stronie sklepu.
Warto urozmaicić treść poprzez wykorzystywanie infografik, zdjęć i filmów video. Filmy video wzbudzają większe zainteresowanie i są chętnie oglądane przez użytkowników. Ponadto specjaliści z branży marketingu przepowiadają, że staną się one głównym trendem na 2021.
Kolejną dobrą praktyką jest aktualizowanie starych treści, dotyczy to zwłaszcza tekstów blogowych czy opisów kategorii, zwłaszcza jeśli nasza oferta się zmienia. Warto tworzyć treści z frazami long tail (tzw. frazy długiego ogona), czyli frazami sprzedażowymi, zawierającymi kilka słów. Dzięki temu zwiększymy prawdopodobieństwo konwersji.
Zobacz: Co to jest marketing internetowy i na czym polega?
Kanały Social Media odgrywają istotną rolę w promocji sklepu internetowego oraz produktów. Różnorodne portale dają właścicielom sklepu wiele możliwości na tworzenie atrakcyjnych treści mających wpływ na rozwój sklepu internetowego. Jak rozwijać sklep internetowy poprzez social media?
Jakie działania warto podjąć na Facebooku:
Jak rozwijać sklep internetowy poprzez Instagram:
M-commerce to określenie na handel w sklepach internetowych dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Prognoza ekspertów jest jasna – kluczowym segmentem sprzedaży online staną się kanały mobilne – smartfony i tablety. Niezwykle istotne jest to aby sklep internetowy był dostosowany do urządzeń mobilnych. Warto także zastanowić się na wdrażanie nowoczesnych aplikacji mobilnych dostępnych w przeglądarkach internetowych (Progressive Web Apps) oraz protokoły AMP, które ułatwiają renderowanie i skracają czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych.
Na przestrzeni ostatnich lat świadomość klientów znacznie się zwiększyła. Coraz więcej osób zwraca uwagę na etyczność marki, jej filozofię, podejście do środowiska i ogólną transparentność działań. Ten filar rozwoju sklepu internetowego jest szczególnie istotny w przypadku małych, rzemieślniczych biznesów. Klient chce wiedzieć, że cena produkty jest adekwatna do jego jakości. Coraz więcej osób jest w stanie więcej zapłacić za produkt, który powstał w zrównoważony sposób, a jego produkcja nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Odzież z naturalnych materiałów, rękodzieło stworzone przez lokalny biznes stają się coraz bardziej atrakcyjne.
Te tendencje będą rozwijać się wraz z rosnącą świadomością społeczeństwa na temat destruktywnego wpływu przemysłu na środowisko, dlatego już dzisiaj warto zadbać o transparentność działań. Nakręcenie krótkiego filmiku pokazującego proces tworzenia produktu, krótka interesująca rozmowa z pracownikami umieszczona w kanałach social media, stworzenie kreatywnej filozofii marki czy nawet ekologiczne pakowanie produktów potrafią poszerzyć grono stałych klientów.
Odwiedź nas na Facebooku: Sprawne SEO