5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży

Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard.  O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z roku na rok będzie rosnąć. Aby zyskać popularność w sieci, trafić do jak najszerszego grona klientów i zbudować renomowaną markę warto zainwestować nie tylko w budowanie widoczności w sieci, ale także w stały rozwój strony.

 

  1. Strategia SEO, a rozwój sklepu internetowego
  2. Rola content marketingu
  3. Kanały social media – jak je rozwijać, aby zwiększyć sprzedaż?
  4. M-commerce – nowa przyszłość
  5. Transparentność działań

Poznaj 5 sposobów jak rozwinąć sklep internetowy i efektywnie zwiększysz sprzedaż

 

Na samym początku warto zapoznać się z najbardziej popularnymi taktykami, które pozwolą na zwiększenie widoczności w sieci, co przełoży się na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.  Promując swój sklep internetowy warto poświęcić czas na:

  • działania SEO, czyli optymalizację sklepów internetowych pod algorytmy wyszukiwarek
  • wysokojakościowy content marketing, czyli tworzenie merytorycznych treści atrakcyjnych dla czytelników 
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (m-commerce – handel za pośrednictwem urządzeń mobilnych). Jak pokazują badania coraz więcej osób dokonuje zakupów za pomocą smartfonów, dlatego tak ważne jest to, aby strona sklepu działała bez zarzutów także na urządzeniach mobilnych
  • aktywne promowanie sklepu poprzez  media społecznościowe
  • dostosowanie sklepu internetowego do User Experience
  • personalizację promocji i wyświetlanych produktów na podstawie lokalizacji klienta, jego poprzednich doświadczeń czy wyszukiwań 
  • rozwijanie sprzedaży wielokanałowej (omnichannel)
  • transparentność działań.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – buduj zasięgi dzięki strategii SEO 

Działania SEO sprawią, że  sklep internetowy będzie przyjazny dla robotów wyszukiwarek i pozytywnie przez nie oceniany. Dzięki kompetentnym działaniom SEO, zbudujemy widoczność w sieci i zwiększymy szansę na to, że to właśnie nasza strona zostanie wybrana przez użytkownika wpisującego określone zapytanie w Google.

Strategia SEO, pozwalająca na rozwinięcie sklepu internetowego, obejmuje działania wewnątrz witryny i te poza nią, skupiające się na pozyskiwaniu wartościowych dla witryny linków. Przykładem konkretnych działań SEO jest: optymalizacja meta tagów, wdrożenie przyjaznych adresów URL, a także content marketing, polegający na rozbudowywaniu sklepu o wartościowe treści zawierające konkretne frazy kluczowe. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych ma wpływ na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce.

Warto pamiętać, że strategia SEO obejmuje działania długofalowe. Efekty nie są widoczne od razu od jej wdrożenia. Wzrost widoczności, pozyskanie większego ruchu na stronie i sprzedaży to efekty widoczne po upływie kilku tygodni lub miesięcy. SEO to inwestycja w przyszłość. 

 

Content marketing – jak przyciągnąć potencjalnych klientów interesującą treścią 

Content marketing to jeden z kluczowych filarów pozycjonowania strony i budowania jej pozytywnego wizerunku. Marketing ten polega na pozyskiwaniu klientów poprzez tworzenie wartościowych treści. Merytoryczne i jednocześnie ciekawe artykuły, prezentacje multimedialne, grafiki, wykresy czy filmy to główne elementy tego marketingu. Przy tworzeniu treści, kluczowe jest zrozumienie potrzeb klientów i wychodzenie im naprzeciw. Content marketing pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku sklepu internetowego w sieci.

Jak rozwinąć sklep internetowy za pomocą content marketingu?  W przypadku sklepu internetowych same pisane treści nie będą wystarczające. Jak pokazują badania ponad 80% użytkowników przed dokonaniem zakupów szuka opinii informacji o produktach. Kluczową rolę odgrywają tu recenzje użytkowników, dlatego warto zachęcać klientów do pozostawiania opinii o produktach na stronie sklepu.

Odpowiednio zaplanowana strategia content marketingu obejmuje: 

  • plan zróżnicowanej treści obejmujący zarówno interesujące i wartościowe artykuły, jak i filmy video. Dzięki filmowo klient może zapoznać się z produktem przed dokonaniem zakupu.
  • odpowiednie formaty i nagłówki przyciągające wzrok – warto zadbać o boldy, wypunktowania i przyciągające nagłówki np. “Ten kosmetyk zrewolucjonizował domową pielęgnację skóry”.
  • wartościowe i merytoryczne opisy produktów oraz kategorii produktów – to właśnie dzięki opisom klient pozyskuje informacje na temat produktu, dlatego tak ważne jest to, aby był on przydatny, merytoryczny i starannie napisany. Warto operować językiem korzyści i uwypuklić zalety produktu, zwrócić uwagę na jego przydatność i funkcjonalność.
  • User Generated Content – niezwykle wartościowe są teksty tworzone przez samych użytkowników. Warto zachęcać klientów do wyrażania opinii o produktach. 
  • Content marketing na mediach społecznościowych – warto wykorzystać różne kanały dotarcia i skupić się na rozwoju mediów społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, YouTube czy TikTok. Ciekawym, jednakże bardziej pracochłonnym narzędziem, są webinaria, newslettery czy nawet e-booki.

pozycjonowanie sklepu internetowego. kanały social media

Warto urozmaicić treść poprzez wykorzystywanie infografik, zdjęć i filmów video. Filmy video wzbudzają większe zainteresowanie i są chętnie oglądane przez użytkowników. Ponadto specjaliści z branży marketingu przepowiadają, że staną się one głównym  trendem na 2021. 

Kolejną dobrą praktyką jest aktualizowanie starych treści, dotyczy to zwłaszcza tekstów blogowych czy opisów kategorii, zwłaszcza jeśli nasza oferta się zmienia. Warto tworzyć treści z frazami long tail  (tzw. frazy długiego ogona), czyli frazami sprzedażowymi, zawierającymi kilka słów. Dzięki temu zwiększymy prawdopodobieństwo konwersji. 

 

Zobacz: Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

 

Sprzedaż poprzez social media – sposób na zwiększenie sprzedaży online

Kanały Social Media odgrywają istotną rolę w promocji sklepu internetowego oraz produktów. Różnorodne portale dają właścicielom sklepu wiele możliwości na tworzenie atrakcyjnych treści mających wpływ na rozwój sklepu internetowego. Jak rozwijać sklep internetowy poprzez social media? 

Jakie działania warto podjąć na Facebooku:

  • prowadzenie płatnych kampanii reklamowych 
  • stworzenie sklepu 
  • tworzenie postów sponsorowanych 
  • publikowanie atrakcyjnych zdjęć produktowych 
  • nawiązywanie interakcji z użytkownikami – reagowanie na komentarze i sprawne odpowiadanie na pytania zadawane poprzez Messenger 
  • organizowanie atrakcyjnych konkursów 

 

Jak rozwijać sklep internetowy poprzez Instagram:

  • tworzenie i publikowanie atrakcyjnych zdjęć produktowych 
  • smart writing – krótka, atrakcyjna treść w opisie każdego zdjęcia
  • tworzenie relacji – min. 7 relacji, tworzenie relacji wyróżnionych, prezentowanie funkcji i możliwości produktów
  • nawiązywanie interakcji z użytkownikami – reagowanie na komentarze i odpowiadanie na direct message 
  • linkowanie do produktów za pomocą Instastory 

 

Jak rozwinąć sklep internetowy? Rola m-commerce 

M-commerce to określenie na handel w sklepach internetowych dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Prognoza ekspertów jest jasna – kluczowym segmentem sprzedaży online staną się kanały mobilne – smartfony i tablety. Niezwykle istotne jest to aby sklep internetowy był dostosowany do urządzeń mobilnych. Warto także zastanowić się na wdrażanie nowoczesnych aplikacji mobilnych dostępnych w przeglądarkach internetowych (Progressive Web Apps) oraz protokoły AMP, które ułatwiają renderowanie i  skracają czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych.

 

Transparentność działań – jako jeden z filarów sukcesu

Na przestrzeni ostatnich lat świadomość klientów znacznie się zwiększyła. Coraz więcej osób zwraca uwagę na etyczność marki, jej filozofię, podejście do środowiska i ogólną transparentność działań. Ten filar rozwoju sklepu internetowego jest szczególnie istotny w przypadku małych, rzemieślniczych biznesów. Klient chce wiedzieć, że cena produkty jest adekwatna do jego jakości. Coraz więcej osób jest w stanie więcej zapłacić za produkt, który powstał w zrównoważony sposób, a jego produkcja nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Odzież z naturalnych materiałów, rękodzieło stworzone przez lokalny biznes stają się coraz bardziej atrakcyjne.

Te tendencje będą rozwijać się wraz z rosnącą świadomością społeczeństwa na temat destruktywnego wpływu przemysłu na środowisko, dlatego już dzisiaj warto zadbać o transparentność działań. Nakręcenie krótkiego filmiku pokazującego proces tworzenia produktu, krótka interesująca rozmowa z pracownikami umieszczona w kanałach social media, stworzenie kreatywnej filozofii marki czy nawet ekologiczne pakowanie produktów potrafią poszerzyć grono stałych klientów.

 

Odwiedź nas na Facebooku: Sprawne SEO

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Język korzyści i język straty – jak pisać?Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronieStruktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Co to jest marketing internetowy i na czym polega?Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Analiza danych w Google AnalyticsDwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej Google Analytics Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
  • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowychFraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • 8 sposobów na darmową reklamę w Internecie8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany. Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu? Persona w content marketingu Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Analiza konkurencji – dlaczego warto?Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Ile kosztuje content marketing?Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
  • Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • seo trendy 2021, pozycjonowanie w 2021 roku na co zwracać uwagęSEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedziećAudyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?   Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]