Pozycjonowanie sklepu internetowego. Sprawne SEO

5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży

Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard.  O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z roku na rok będzie rosnąć. Aby zyskać popularność w sieci, trafić do jak najszerszego grona klientów i zbudować renomowaną markę warto zainwestować nie tylko w budowanie widoczności w sieci, ale także w stały rozwój strony.

 

  1. Strategia SEO, a rozwój sklepu internetowego
  2. Rola content marketingu
  3. Kanały social media – jak je rozwijać, aby zwiększyć sprzedaż?
  4. M-commerce – nowa przyszłość
  5. Transparentność działań

Poznaj 5 sposobów jak rozwinąć sklep internetowy i efektywnie zwiększysz sprzedaż

 

Na samym początku warto zapoznać się z najbardziej popularnymi taktykami, które pozwolą na zwiększenie widoczności w sieci, co przełoży się na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.  Promując swój sklep internetowy warto poświęcić czas na:

  • działania SEO, czyli optymalizację sklepów internetowych pod algorytmy wyszukiwarek
  • wysokojakościowy content marketing<span style=”font-weight: 400;”>, czyli tworzenie merytorycznych treści atrakcyjnych dla czytelników
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (m-commerce – handel za pośrednictwem urządzeń mobilnych). Jak pokazują badania coraz więcej osób dokonuje zakupów za pomocą smartfonów, dlatego tak ważne jest to, aby strona sklepu działała bez zarzutów także na urządzeniach mobilnych
  • aktywne promowanie sklepu poprzez  media społecznościowe
  • dostosowanie sklepu internetowego do User Experience
  • personalizację promocji i wyświetlanych produktów na podstawie lokalizacji klienta, jego poprzednich doświadczeń czy wyszukiwań 
  • rozwijanie sprzedaży wielokanałowej (omnichannel)
  • transparentność działań.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – buduj zasięgi dzięki strategii SEO 

Działania SEO sprawią, że  sklep internetowy będzie przyjazny dla robotów wyszukiwarek i pozytywnie przez nie oceniany. Dzięki kompetentnym działaniom SEO, zbudujemy widoczność w sieci i zwiększymy szansę na to, że to właśnie nasza strona zostanie wybrana przez użytkownika wpisującego określone zapytanie w Google.

Strategia SEO, pozwalająca na rozwinięcie sklepu internetowego, obejmuje działania wewnątrz witryny i te poza nią, skupiające się na pozyskiwaniu wartościowych dla witryny linków. Przykładem konkretnych działań SEO jest: optymalizacja meta tagów, wdrożenie przyjaznych adresów URL, a także content marketing, polegający na rozbudowywaniu sklepu o wartościowe treści zawierające konkretne frazy kluczowe. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych ma wpływ na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce.

Warto pamiętać, że strategia SEO obejmuje działania długofalowe. Efekty nie są widoczne od razu od jej wdrożenia. Wzrost widoczności, pozyskanie większego ruchu na stronie i sprzedaży to efekty widoczne po upływie kilku tygodni lub miesięcy. SEO to inwestycja w przyszłość. 

 

Content marketing – jak przyciągnąć potencjalnych klientów interesującą treścią 

Content marketing to jeden z kluczowych filarów pozycjonowania strony i budowania jej pozytywnego wizerunku. Marketing ten polega na pozyskiwaniu klientów poprzez tworzenie wartościowych treści. Merytoryczne i jednocześnie ciekawe artykuły, prezentacje multimedialne, grafiki, wykresy czy filmy to główne elementy tego marketingu. Przy tworzeniu treści, kluczowe jest zrozumienie potrzeb klientów i wychodzenie im naprzeciw. Content marketing pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku sklepu internetowego w sieci.

Jak rozwinąć sklep internetowy za pomocą content marketingu?<span style=”font-weight: 400;”>  W przypadku sklepu internetowych same pisane treści nie będą wystarczające. Jak pokazują badania ponad 80% użytkowników przed dokonaniem zakupów szuka opinii informacji o produktach. Kluczową rolę odgrywają tu recenzje użytkowników, dlatego warto zachęcać klientów do pozostawiania opinii o produktach na stronie sklepu.

Odpowiednio zaplanowana strategia content marketingu obejmuje: 

  • plan zróżnicowanej treści obejmujący zarówno interesujące i wartościowe artykuły, jak i filmy video. Dzięki filmowo klient może zapoznać się z produktem przed dokonaniem zakupu.
  • odpowiednie formaty i nagłówki przyciągające wzrok – warto zadbać o boldy, wypunktowania i przyciągające nagłówki np. “Ten kosmetyk zrewolucjonizował domową pielęgnację skóry”.
  • wartościowe i merytoryczne opisy produktów oraz kategorii produktów – to właśnie dzięki opisom klient pozyskuje informacje na temat produktu, dlatego tak ważne jest to, aby był on przydatny, merytoryczny i starannie napisany. Warto operować językiem korzyści i uwypuklić zalety produktu, zwrócić uwagę na jego przydatność i funkcjonalność.
  • User Generated Content – niezwykle wartościowe są teksty tworzone przez samych użytkowników. Warto zachęcać klientów do wyrażania opinii o produktach. 
  • Content marketing na mediach społecznościowych – warto wykorzystać różne kanały dotarcia i skupić się na rozwoju mediów społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, YouTube czy TikTok. Ciekawym, jednakże bardziej pracochłonnym narzędziem, są webinaria, newslettery czy nawet e-booki.

pozycjonowanie sklepu internetowego. kanały social media

Warto urozmaicić treść poprzez wykorzystywanie infografik, zdjęć i filmów video. Filmy video wzbudzają większe zainteresowanie i są chętnie oglądane przez użytkowników. Ponadto specjaliści z branży marketingu przepowiadają, że staną się one głównym  trendem na 2021. 

Kolejną dobrą praktyką jest aktualizowanie starych treści, dotyczy to zwłaszcza tekstów blogowych czy opisów kategorii, zwłaszcza jeśli nasza oferta się zmienia. Warto tworzyć treści z frazami long tail  (tzw. frazy długiego ogona), czyli frazami sprzedażowymi, zawierającymi kilka słów. Dzięki temu zwiększymy prawdopodobieństwo konwersji. 

 

Zobacz: Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

 

Sprzedaż poprzez social media – sposób na zwiększenie sprzedaży online

Kanały Social Media odgrywają istotną rolę w promocji sklepu internetowego oraz produktów. Różnorodne portale dają właścicielom sklepu wiele możliwości na tworzenie atrakcyjnych treści mających wpływ na rozwój sklepu internetowego. Jak rozwijać sklep internetowy poprzez social media? 

Jakie działania warto podjąć na Facebooku:

  • prowadzenie płatnych kampanii reklamowych 
  • stworzenie sklepu 
  • tworzenie postów sponsorowanych 
  • publikowanie atrakcyjnych zdjęć produktowych 
  • nawiązywanie interakcji z użytkownikami – reagowanie na komentarze i sprawne odpowiadanie na pytania zadawane poprzez Messenger 
  • organizowanie atrakcyjnych konkursów 

 

Jak rozwijać sklep internetowy poprzez Instagram:

  • tworzenie i publikowanie atrakcyjnych zdjęć produktowych 
  • smart writing – krótka, atrakcyjna treść w opisie każdego zdjęcia
  • tworzenie relacji – min. 7 relacji, tworzenie relacji wyróżnionych, prezentowanie funkcji i możliwości produktów
  • nawiązywanie interakcji z użytkownikami – reagowanie na komentarze i odpowiadanie na direct message 
  • linkowanie do produktów za pomocą Instastory 

 

Jak rozwinąć sklep internetowy? Rola m-commerce 

M-commerce to określenie na handel w sklepach internetowych dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Prognoza ekspertów jest jasna – kluczowym segmentem sprzedaży online staną się kanały mobilne – smartfony i tablety. Niezwykle istotne jest to aby sklep internetowy był dostosowany do urządzeń mobilnych. Warto także zastanowić się na wdrażanie nowoczesnych aplikacji mobilnych dostępnych w przeglądarkach internetowych (Progressive Web Apps) oraz protokoły AMP, które ułatwiają renderowanie i  skracają czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych.

 

Transparentność działań – jako jeden z filarów sukcesu

Na przestrzeni ostatnich lat świadomość klientów znacznie się zwiększyła. Coraz więcej osób zwraca uwagę na etyczność marki, jej filozofię, podejście do środowiska i ogólną transparentność działań. Ten filar rozwoju sklepu internetowego jest szczególnie istotny w przypadku małych, rzemieślniczych biznesów. Klient chce wiedzieć, że cena produkty jest adekwatna do jego jakości. Coraz więcej osób jest w stanie więcej zapłacić za produkt, który powstał w zrównoważony sposób, a jego produkcja nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Odzież z naturalnych materiałów, rękodzieło stworzone przez lokalny biznes stają się coraz bardziej atrakcyjne.

Te tendencje będą rozwijać się wraz z rosnącą świadomością społeczeństwa na temat destruktywnego wpływu przemysłu na środowisko, dlatego już dzisiaj warto zadbać o transparentność działań. Nakręcenie krótkiego filmiku pokazującego proces tworzenia produktu, krótka interesująca rozmowa z pracownikami umieszczona w kanałach social media, stworzenie kreatywnej filozofii marki czy nawet ekologiczne pakowanie produktów potrafią poszerzyć grono stałych klientów.

 

Odwiedź nas na Facebooku: Sprawne SEO