Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede wszystkim, powinieneś zastanowić się nad grupą docelową osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. Dobra oferta powstaje z myślą o konkretnym odbiorcy – wiedz, do kogo kierujesz swój przekaz i odpowiedz na potrzeby potencjalnego klienta.
Najprościej ujmując, persona marketingowa to archetyp potencjalnego klienta, zainteresowanego Twoimi usługami. Persona marketingowa odzwierciedla cechy, zainteresowania oraz wymagania klienta lub obserwatora Twojej strony. Postać persony powinna być szczegółowa i łączyć w sobie dane psychograficzne i demograficzne. To właśnie szczegółowość persony marketingowej odróżnia ją od archetypów marek.
Persona marketingowa opisuje szczegółowe potrzeby, priorytety oraz dążenia potencjalnego klienta – nie jest jedynie opisem osobowości. Skupia w sobie wszystko, co determinuje klienta do skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług. Stworzenie persony pozwala na budowanie relacji z klientem oraz trafienie do niego poprzez oferowane treści.
Wszystko co tworzysz, twórz z myślą o konkretnym odbiorcy i jego reakcji. Dopasuj argumentację, styl i formatowanie – pamiętaj, że każdy element jest tak samo ważny.
Odpowiadając na poniższe pytania nakreślisz sylwetkę idealnego odbiorcy oferowanych przez Ciebie usług.
Tym sposobem poznasz oczekiwania i gust potencjalnego klienta. Dzięki temu, będziesz mógł odpowiednio dopasować treści – od operowania korzyściami, po porównania i inne literackie zabiegi.
Persona służy przede wszystkim do precyzyjnego i dobrego planowania treści. Nie da tworzyć się dobrego content marketingu bez sprecyzowania odbiorcy treści. Stworzenie persony umożliwia wgląd w zachowanie i oczekiwania klientów, co w efekcie prowadzi do zwiększenia sprzedaży i zainteresowania Twoimi usługami. Dzięki zdefiniowaniu persony nie tylko stworzysz ofertę, która znajdzie swoich wiernych odbiorców, a także zaczniesz budować swoją markę.