Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z bardzo prostego faktu, a mianowicie tego, że obecnie do przeglądania internetu częściej wykorzystuje się smartfony i tablety niż komputery stacjonarne. Co akurat wcale nie jest trudno zrozumieć. Obecnie klasyczne telefony są już na wymarciu, a praktycznie każdy użytkownik smarftona posiada także dostęp do internetu, i wielu aktywnie z tego korzysta. Co więcej, zmienił się także charakter internetowej aktywności. O ile jeszcze jakiś czas temu było to przede wszystkim granie i przeglądanie stron, to obecnie coraz częściej użytkownicy robią zakupy czy korzystają z rozbudowanych aplikacji. Rosnącą liczbę urządzeń mobilnych zauważyło też Google. Już w roku 2012 pojawiły się pierwsze wzmianki o tym, że dostosowanie stron do wyświetlania na małych ekranach będzie jednym z czynników rankingu. I tak się faktycznie stało — obecne algorytmy uwzględniają w pierwszej kolejności wersję mobile, a jej brak może skutkować obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też wniosek może tu być tylko jeden. Mobilna wersja strony jest po prostu potrzebna, zarówno dla pozyskania większej liczby odwiedzających, jak i z uwagi na wyszukiwarkę i algorytmy ustalające pozycje w indeksie.
Decydując się na takie rozwiązanie trzeba jeszcze pamiętać o tym, że samo posiadanie strony mobilnej to za mało — bardzo ważna jest też jej optymalizacja. Jeżeli będzie się ona wolno wczytywała (a przecież czasami internet od operatorów pozostawia wiele do życzenia), menu będzie mało malutkie przyciski, a całą treść zasłoni reklama, to wielu potencjalnych klientów bardzo szybko się zniechęci. Dlatego warto poświęcić parę chwil na to, żeby wszystko dopracować zgodnie z przyjętymi ogólnie zasadami. Niektóre elementy optymalizacji będą niezbędne już na etapie projektowania i tworzenia serwisu, innymi można się spokojnie zająć już po jego uruchomieniu. Najważniejsze jest to, żeby się w ogóle za to zabrać, najlepiej według przedstawionej poniżej listy.
Rodzaj strony – mobilna czy responsywna?
Pierwszą ważną decyzją, jaką trzeba podjąć, to rodzaj strony mobilnej. Obecnie najpopularniejsze są dwa rozwiązania, to znaczy niezależny serwis, działający pod swoim adresem, oraz tak zwana wersja responsywna. Pierwsze rozwiązanie polega na tym, że tworzy się tak naprawdę dwie różne strony, z własnymi szablonami graficznymi i sposobem działania. Wymaga to znacznie więcej pracy, bo wszelkie zmiany trzeba nanosić na dwóch wersjach, a dodatkowo często pojawiają się różnice w treści, a co za tym idzie, ta treść jest odmiennie widziana przez Google. Strony responsywne opierają się na tym samym silniku, co desktopowe, mają taką samą treść, a różnią się jedynie układem i sposobem wyświetlenia. Ich projektowanie i wdrożenie jest znacznie prostsze, a tym samym tańsze, a dodatkowo Google od roku 2015 oficjalnie promuje takie rozwiązanie.
Szybkość wczytywania strony internetowej

Jednym z najważniejszych obszarów optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne jest szybkość wczytywania. Użytkownicy smartfonów czy tabletów nie zawsze mają dostęp do szybkiego internetu, bardzo często muszą oni korzystać z wolnych łączy. Dlatego każda sekunda dłużej może być przyczyną ich rezygnacji z czekania na otwarcie się strony — a każdy taki użytkownik może być potencjalnym klientem. Analizę prędkości ładowania najlepiej zacząć od wykonania testów, są do tego dostępne zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia. Takie testy pozwolą sprawdzić, jak wygląda obecna sytuacja, i wskazać elementy wymagające poprawy. Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że najlepiej sprawdzają się najprostsze rozwiązania. Mało skomplikowany szablon graficzny czy rezygnacja z wtyczek i pluginów znacząco wpłyną na ładowanie zawartości. Warto też przyjrzeć się skryptom JS oraz obowiązkowo zoptymalizować wszelkie obrazy i grafiki.
Odpowiednia struktura witryny
Kolejną ważną sprawą przy pracach nad optymalizacją jest odpowiednia struktura witryny. Użytkownicy chcą się sprawnie i szybko poruszać oraz mieć łatwy dostęp do potrzebnych im informacji. O ile na dużych monitorach można sobie pozwolić na różnego rodzaju wodotryski, to na ekranie smartfona wszystko musi być czytelne i przejrzyste. Menu — jak najbardziej intuicyjne, najlepiej jeśli do każdego miejsca uda się dotrzeć za pomocą trzech kliknięć. Przyciski powinny być duże i dobrze rozłożone, tak żeby dało się w nie wygodnie klikać. Użytkownicy mają przecież bardzo różne palce, więc trzeba możliwie jak najbardziej wyeliminować ryzyko przypadkowego naciskania innych elementów. Bardzo przydatne przy nawigacji są tak zwane okruszki. Pokazują one użytkownikom miejsce, w którym aktualnie się znajdują, i pozwalają szybko poruszać się po strukturze serwisu.
Content na stronie internetowej
Bez względu na wybraną strukturę witryny oraz używany sprzęt do przeglądania internetu, użytkownicy powinni mieć dostęp do tych samych treści. Z uwagi na mniejsze ekrany na urządzeniach mobilnych można, a niekiedy wręcz trzeba zrezygnować z pewnych elementów, które bez problemów mieszczą się na wersjach desktopowych. Mogą to być jakieś dodatkowe widgety czy mniej znaczące tabelki, ale w żadnym wypadku nie powinno się usuwać istotnych dla użytkowników informacji.
Dane strukturalne strony
Głównym zadaniem danych strukturalnych jest informowanie Google, w jaki sposób ma interpretować informacje znajdujące się na stronie. Mają one formę specjalnych znaczników, które umieszcza się w odpowiednich miejscach. Dzięki tym danym wyszukiwarka może wyświetlić przydatne dla użytkowników elementy, na przykład godziny otwarcia, dane kontaktowe czy cenniki. Decydując się na stosowanie danych strukturalnych należy zapewnić ich zgodność na obu wersjach serwisu — i stacjonarnej, i mobilnej.
Ograniczenie reklam na stronie
Wiele reklam jest mocno uciążliwych dla użytkowników — albo zasłaniają one część lub nawet całość ekranu, albo wyskakują w najmniej spodziewanych momentach i trudno je wyłączyć. Google oficjalnie przyznało, że strony internetowe, na których znajdują się reklamy przesłaniające treść na urządzeniach mobilnych będą gorzej oceniane w rankingu. Oczywiście jeśli ktoś planuje emisję banerów czy innych form reklamowych na swojej stronie, to nie powinien z tego rezygnować. Ważne jest jednak, żeby były one zgodne z wytycznymi wyszukiwarki.
Linkowanie wewnętrzne
Dobrze zaplanowana struktura linków wewnętrznych jest nie tylko bardzo przydatna dla użytkowników, ale znacząco wpływa na szeroko pojęte SEO. Co ważne, nie trzeba na siłę zapewniać identycznego linkowania na wersji stacjonarnej i mobilnej — jak najbardziej mogą one się różnić. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby nie ograniczyć przypadkowo dostępu do jakichś podstron, które przez to mogą mieć problemy z prawidłowym indeksowaniem.
Jak widać na podstawie powyższych rozważań, prawidłowa optymalizacja serwisu pod kątem urządzeń mobilnych nie jest jakimś wielkim wyzwaniem. Oczywiście niektóre kroki trzeba odpowiednio wcześnie zaplanować, niekiedy już na etapie projektowania, bo późniejsze zmiany mogą być czasochłonne i kosztowne. Łatwo także przeprowadzić samą weryfikacji zgodności strony i jej dopasowanie do Mobile-First Index. Służą do tego liczne narzędzia, między innymi udostępniane przez Google. Chociażby powszechnie używana przeglądarka Chrome ma możliwość przeglądania podstron w różnych układach, duże możliwości daje także Google Search Console. Warto cały czas śledzić statystyki, analizować co się dzieje na stronie i jakie problemy się pojawiają, gdyż pozwoli to szybko podjąć odpowiednie kroki. Koniecznie trzeba też pamiętać o tym, że ekrany urządzeń mobilnych rządzą się swoimi prawami, i strony wyglądają na nich zupełnie inaczej niż na klasycznym sprzęcie. Nie wystarczy tylko dopasować treść pod mniejszą szerokość, ale trzeba ją też odpowiednio zaprezentować i zapewnić wygodne nawigowanie.

Zobacz również pozostałe wpisy
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili […]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać […]
Wpływ UX na pozycjonowanie strony – jak zwiększyć zadowolenie użytkowników Większość ludzi korzysta z internetu, ważne jest, aby strony internetowe były łatwe w obsłudze i przyjazne dla użytkowników. Dlatego też UX (User Experience) stało się jednym z kluczowych […]
Pozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
Projektowanie skutecznych landing page dla kampanii reklamowych Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych, warto poznać tajniki projektowania landing page. Te specjalne strony internetowe mają na celu przyciągnąć uwagę i […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w 2023 roku. Co działa? Pozycjonowanie stron w 2023
SEO to skrót od Search Engine Optimization, który oznacza optymalizację wyszukiwarek internetowych. Jest to proces, który pomaga stronom internetowym […]
Link building: jak budować mocny profil linków i pozyskiwać wartościowe źródła Spis treści - o czym przeczytasz?
Skuteczne strategie link buildingu
Wartościowe źródła linków
Budowanie mocnego profilu
Linki a pozycjonowanie stron
Korzyści […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Jak zoptymalizować swoją stronę z google search console? Zobacz o czym tu napisaliśmy 🙂
Rejestracja w Search Console
Analiza ruchu strony
Optymalizacja wyników wyszukiwania
Monitorowanie błędów crawlowania
Ustawianie […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak […]
Email marketing: jak tworzyć efektywne kampanie mailingowe?
Przeczytasz to o, spis treści:
Zyskaj uwagę subskrybentów
Personalizuj treści wiadomości
Zachęcaj do otwierania maili
Testuj różne warianty
Dbaj o jakość bazy […]
Wideo marketing – najnowsze trendy i techniki promocji wideo
Wprowadzenie do wideo marketingu
Nowe trendy w promocji wideo
Kreowanie pamiętnej treści wideo
Dlaczego warto inwestować wolać reklam viedo
Techniki promocji na […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO? Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule […]
Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego W tym artykule przeczytasz o: Zarobki przez polecanie: marketing afiliacyjny dla każdego
Zarabiaj na polecaniach
Affiliate marketing zasady działania
Jak znaleźć lukratywną […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj
Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl
Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
Jak efektywnie wykorzystać długi ogon w strategii słów kluczowych Kiedy konkurencja w internecie jest ogromna, ważne jest pozycjonowanie strony internetowej. Jednym z kluczowych elementów SEO jest długi ogon. Czym on jest i dlaczego tak ważny? Jak […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie W tym wpisie przeczytasz o:
Siła rekomendacji w marketingu
Zalety marketingu szeptanego
Jak pozyskać ambasadorów marki
Budowanie lojalności klienta
Kampanie […]
Wyszukiwania głosowe: jak zmieniają się strategie SEO w związku z rozwojem wyszukiwań głosowych. Spis treści
Wpływ wyszukiwań głosowych
Nowe strategie SEO
Potrzeba dostosowania się
Trendy w branży SEO
Konkurencja online rośnie
Co warto wiedzieć
[…]
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp Zobacz o czym tu przeczytasz:
Konkurencyjne strategie marketingowe
Personalizacja dla klientów
Kanały komunikacji online
Promocja na lokalnym rynku
Wykorzystanie […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz! Zobacz o czym przeczytasz poniżej:
Co to jest marketing treści
Planowanie strategii content marketingowej
Wybór kanałów dystrybucji
Jak poznać potrzeby odbiorców
[…]
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Czym jest marketing afiliacyjny
Jak działa program partnerski
Jak zarabiać na affiliacji
Najlepsze programy partnerskie
Afiliacja krok […]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych Sprawdź o czym tu przeczytasz?
Google Analytics podstawowe narzędzie
SEMrush analiza SEO i contentu
Ahrefs badanie linków
Hotjar śledzenie zachowań użytkowników
Moz […]
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads? O czym przeczytasz sprawdź poniżej:
Słowa kluczowe
Budżet reklamowy
Targetowanie grupy odbiorców
AB testing ogłoszeń
Monitorowanie wyników kampanii
Kampanie […]
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna? Reklama na facebooku - czy warto?
Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Najczęstsze błędy seo początkujących – unikaj ich przy optymalizacji Zobacz o czym przeczytasz poniżej. Spis treści
Ignorowanie słów kluczowych
Błędy w optymalizacji treści
Zbyt częste zmiany strategii
Brak właściwej analizy konkurencji
[…]
Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły. Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
E-commerce SEO kluczowe strategie i praktyki dla sklepów internetowych. Sklep internetowy to nie tylko miejsce sprzedaży produktów, ale również ważne narzędzie marketingowe. Aby jednak przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, konieczne jest zadbanie o […]
Sztuczna inteligencja a seo i marketing internetowy – jak wpływać na wyniki? Zobacz o czym tu przeczytasz:
AI w SEO i marketingu
Personalizacja wyszukiwania
Nowe narzędzia marketingowe
Automatyzacja procesów reklamowych
Precyzyjne targetowanie […]
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Remarketing – jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę Remarketing - jak przyciągnąć klientów opuszczających twoją stronę
Co to jest remarketing
Skuteczność remarketingu
Jakie narzędzia wykorzystać
Personalizuj oferty
[…]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux W tym artykule przeczytasz na następujące tematy:
Szybsza strona lepsze wyniki
Sekundy decydują o rankingu
Dlaczego szybkość ładowania jest ważna
Jak poprawić szybkość […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach
W tym artykule przeczytasz o:
Influencerzy a SEO
Reklama w social media
Social […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady. Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy […]
Optymalizacja treści: jak pisać dla wyszukiwarek i użytkowników? Spis treści
Słowa kluczowe i ich znaczenie
Jak odpowiednio formatować tekst
Dlaczego warto stosować odsyłacze w tekście
Właściwy dobór nagłówków HH
Czy ilość treści […]
Storytelling w marketingu: moc opowieści dla budowania marki Przeczytasz tu o:
Siła historii
Marka a storytelling
Kreowanie emocji
Przekazywanie wartości
Opowieści w social media
Czym jest storytelling i jak wpływa na sukces […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, […]
Najważniejsze czynniki rankingowe w seo: co wpływa na pozycje? Zobacz o czym tu przeczytasz:
Algorytmy Google a SEO
Jakość treści na stronie
Autorstwo i EAT
Optymalizacja mobilna
Linki do strony webowej
W dzisiejszych […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube
Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Trendy seo – nowe wyzwania dla twojej strony internetowej Zobacz o czym jest artykuł.
Sztuczna inteligencja w SEO
Machine learning a pozycjonowanie
Treści multimedialne na topie
Wpływ UX na SEO
Lokalne trendy SEO
Link […]
Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci Dlaczego warto założyć stronę internetową i dbać o jej rozwój? Poznaj 7 powodów, które przekonają Cię, że nie należy lekceważyć świata online.
Prowadzenie własnej strony internetowej […]
Optymalizacja strony internetowej dla wyszukiwarek – wskazówki praktyczne Zobacz o czym tu przeczytasz 🙂
Słowa kluczowe w treści
Meta tagi i ich znaczenie
Linkowanie wewnętrzne
Mobile friendly design
Szybkość ładowania strony
[…]
Zyski z długoterminowej strategii seo: opłacalność inwestycji Tutaj przeczytasz o:
Wzrost widoczności marki
Zwiększenie liczby klientów
Poprawa pozycji w wyszukiwarkach
Długoterminowy zysk finansowy
Utrzymywanie stabilności […]
Optymalizacja konwersji na stronie docelowej: praktyki i błędy Zobacz o czym przeczytasz w tym wpisie:
Definiowanie celów konwersji
Projektowanie intuicyjnego interfejsu
Testowanie wersji strony
Analiza zachowań użytkowników
[…]
Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy!
AI w […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]