Pozycjonowanie Long Tail

seo long tailPozycjonowanie Long Tail – Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz częściej można spotkać frazy składające się nawet z pięciu członów. Przede wszystkim wynika to z faktu, że użytkownicy internetu stają się coraz bardziej świadomi zarówno swoich potrzeb jak i możliwości wyszukiwarek. Wiedzą już dobrze, że po wpisaniu dokładnie sprecyzowanej frazy otrzymają takie wyniki, jakich oczekują, bez konieczności ich późniejszego przeszukiwania. Dodatkowo wyszukiwarki dają odpowiednie rezultaty nawet dla najbardziej niezwykłych fraz, więc można się do woli popisywać kreatywnością. Jak pokazują najnowsze statystyki nawet 20 procent dziennych zapytań to są zupełnie nowe hasła, nigdy wcześniej nie wykorzystywane. Właśnie to zjawisko jest podstawą jednego z ciekawszych sposobów pozycjonowania, a mianowicie Long Tail.

Co to jest pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail, często znane też jako długi ogon lub pozycjonowanie szerokie, podchodzi zupełnie inaczej do fraz niż klasyczna metoda. Zamiast jednego lub kilku krótkich słów kluczowych pozycjonuje się znacznie większą ilość bardziej rozbudowanych haseł. Celem tego jest zapewnienie wysokich pozycji w wyszukiwarce pod dużą liczbę fraz kluczowych. Metoda ta stosowana jest zarówno do całych stron, jak i konkretnych treści na stronie, a także dla pojedynczych produktów i modeli produktów. W efekcie pozycjonowania long tail nasz potencjalny Klient ma więc możliwość znalezienia produktu dokładnie takiego, jakim jest zainteresowany lub maksymalnie do niego zbliżonego.  Właśnie na tym opiera się przede wszystkim pozycjonowanie Long Tail, w założeniach ma ono pomóc w pozyskaniu ruchu z dużej ilości bardziej rozbudowanych słów kluczowych. Obecnie jest to jedna z najbardziej zaawansowanych metod promocji w internecie, dobrze przeprowadzona może dać nie tylko szybkie ale też długotrwałe efekty. Szczególnie skuteczna jest w przypadku serwisów z dużą ilością podstron, na przykład sklepów internetowych.

pozycjonowanie long tail

Zalety pozycjonowania Long Tail

Pozycjonowanie na dużą ilość dłuższych fraz ma sporo zalet w porównaniu z tradycyjnym pozycjonowaniem, może być jego skutecznym uzupełnieniem lub wręcz główną strategią promocyjną. Przede wszystkim przyczynia się do znacznego zwiększenia ruchu na stronie, przy jego użyciu nawet kilkadziesiąt procent wejść pochodzi z dłuższych słów kluczowych. Zwiększa się także współczynnik konwersji, czyli ilość osób na stronie które wykonały jakąś akcję (może to być wysłanie zapytania, zapisanie się na newsletter, czy dokonanie zakupu) w stosunku do wszystkich odwiedzających. Frazy Long Tail są na tyle specyficzne, że osoby dzięki nim wchodzące najczęściej znajdują to czego szukają, a dodatkowym efektem jest dłuższy czas pozostawania w serwisie. Według wielu statystyk prawdopodobieństwo opuszczenia serwisu jest znacznie mniejsze przy frazach z długiego ogona. Dzięki tej metodzie można się też wybić wśród konkurencji, w przypadku długich haseł konkurencja jest znacznie mniejsza i łatwiej znaleźć takie, które są niszowe a jednocześnie konwertują (dadzą wejścia). Co ważne dla wszystkich planujących podjęcie takich działań, pozycjonowanie Long Tail jest przyjazne dla systemu Google. Co więcej, coraz częściej można usłyszeć opinie, że roboty wyszukiwarek wręcz lubią strony przygotowane w taki sposób, pozycje są szybciej uzyskiwane i bardziej stabilne.

Jak dobrze przygotować frazy długiego ogona?

Teoria na temat pozycjonowania Long Tail jest zapewne wszystkim zrozumiała, ale trzeba ją jeszcze przełożyć na praktykę. A w praktyce jedną z najważniejszych spraw jest odpowiedni dobór słów kluczowych, pozwalający skutecznie trafiać do określonych grup docelowych. Przede wszystkim trzeba zacząć od dokładnej analizy swojej branży i tego, co wyszukują potencjalni klienci. Pomocne mogą w tym być różne narzędzia mi.n:

google.pl/trends – Analiza Google Trends – narzędzie to jest bardzo proste w obsłudze i umożliwia porównanie trendów wyszukiwań danych haseł nawet kilka lat wstecz. Uzyskamy informacje odnośnie ilości, pochodzenia i zależności od czasu zapytań w wyszukiwarce Google. Dowiemy się również w jakich regionach i miastach dane hasło było wyszukiwane najczęściej.

semstorm.com – Przy samym wyborze testowanych fraz pomocne mogą być narzędzia do analizowania widoczności domen w Google. Dobrze sprawdzi się w tym zakresie SEMSTORM, który pozwala na wyświetlenie raportów dotyczących nie tylko z wyników organicznych, ale i reklam AdWords.

adwords.google.com/KeywordPlanner – Google AdWords Planer Słów Kluczowych to najpopularniejsze narzędzie do analizy słów kluczowych. Bazuje ono na statystykach wyszukiwań w Google i jest w stanie pokazać zarówno historyczne dane dotyczące wskazanych przez nas słów kluczowych, jak i prognozy wyszukiwania.

longtailpro.com – Long Tail Pro. Program wyszukuje najczęściej używane frazy, pozwala na ich filtrację oraz sprawdzenie konkurencyjności pod wyszukanymi frazami.

answerthepublic.com. Narzędzie jest banalne w obsłudze i pokazuje wszystkie słowa kluczowe o które pytają internauci, dodatkowo na dalszym planie pokazane są sugestie do analizowanej frazy.

ubersuggest.org – Ubersuggest jest narzędziem o podobnym działaniu do sugestii wyszukiwarki Google. Na podstawie jednego słowa kluczowego uzyskamy sugestie innych – podobnych słów.

keywordtool.io – KeywordTool. Działa ono na bardzo podobnej zasadzie jak Ubersuggest, lecz zwraca jeszcze więcej gotowych sugestii słów kluczowych

Dzięki powyższym narzędziom można będzie ustalić potencjalne sformułowania. Później pozostaje stworzyć jak największą ilość rozbudowanych haseł, stosując między innymi przymiotniki czy odmianę przez przypadki. Można do pomocy poprosić rodzinę i znajomych, zrobić jakąś ankietę czy przejrzeć frazy konkurencji – każdy sposób jest dobry, żeby stworzyć odpowiednią bazę. Jednak trzeba pamiętać o tym, że taka analiza powinna być tylko punktem wyjścia do opracowania własnej strategii, konkurencję można podglądać, ale nigdy nie należy jej kopiować.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]