Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz możliwość targetowania grupy docelowej. Serwis społecznościowy wiedzie prym razem z Google czy Twitterem w branży reklamy internetowej i umożliwia dotarcie do wielu milionów użytkowników oraz pozyskanie nowych klientów. Jest on przeznaczony dla różnorodnych reklamodawców od osób prywatnych po wielkie marki i koncerny. W dalszej części tekstu odpowiem na pytania, czym jest Facebook Ads, jak działa, jakie są jego plusy oraz czy warto z niego korzystać. Podpowiem również jak uruchomić reklamę na facebook-u w 15 min!
Czym jest Facebook Ads?
Facebook Ads to jeden z największych systemów reklamy internetowej. Polega on na tym, iż reklamodawcy płacą serwisowi za reklamę, a on wyświetla ją swoim użytkownikom. Reklama ma formę zwykłych postów czy materiałów, które są wplecione w standardowe treści oraz opatrzone są sygnaturą” Post sponsorowany”. Ich forma jest na tyle atrakcyjna, że trudno ją rozróżnić od typowego postu znajomego a sami użytkownicy bardzo chętnie klikają w pojawiające się reklamy. Proces reklamowania się na Facebook-u jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników. Niezależnie czy jesteśmy osobami prywatnymi sprzedającymi swoje stroiki, czy dużą firmą produkcyjną możemy wyświetlać nasze reklamy na FB. Aby skorzystać z tej metody, wystarczy przejść do odpowiedniej zakładki w samym serwisie i skonfigurować opcje reklamy. Sprawnym użytkownikom powinno zająć to nie więcej niż kilkanaście minut. Reklama pojawia się od razu po publikacji, a wiele opcje sprawia, że możemy jej typ dostosować do własnych preferencji i preferencji produktu.
Jak uruchomić Facebook Ads?
Uruchomienie kampanii Facebook Ads jest proste i poradzi sobie z tym zadaniem nawet osoba nieznająca się na nowych technologiach. Nie musimy również korzystać z pośredników czy innych agencji reklamowych. Wystarczy wejść w prawym górnym menu w opcję Zarządzanie Reklamami lub Stwórz Reklamy i otworzyć tę opcję.

Po otwarciu managera otrzymamy do dyspozycji 3 panele — Cel, Zestaw Reklam i Reklama. W pierwszym panelu określamy, jaki mamy cel naszej kampanii. Może to być pozyskanie ruchu na stronę internetową, konwersje lub zwiększenie rozpoznawalności marki. Od tego wyboru zależy, komu będzie Facebook wyświetlał nasze reklamy oraz jak będzie odbywać się konfiguracja samej reklamy. Celów takich jest kilkanaście i warto przetestować kilka typów.

W drugim panelu Zestaw Reklam dokonujemy wyboru najważniejszych parametrów takich jak określenie grupy docelowej, umiejscowienia erkaem czy budżetu i harmonogramu. Wybierając odbiorców, określamy ich lokalizację, język, jakim się posługują, wiek płeć oraz dane społeczne. Jeśli posiadamy chęć zawężenia tej grupy np. lokalizacyjnie czy tematycznie możemy wybierać różne parametry zainteresowań, posiadanych telefonów komórkowych czy stron, jakie odwiedzili użytkownicy. Po prawej stronie istnieje graficzny barometr, który wskazuje optymalną liczbę grupy osób docelowej i poleca zwiększyć lub ją zmniejszyć. W tym panelu określamy również czy reklama ma pokazywać się też na Instagramie, w jakich miejscach oraz ile pieniędzy chcemy przeznaczyć w jakim czasie na kampanię.

Ostatni panel Reklama dedykowany jest stworzeniu graficznej reklamy. Dzięki podglądowi przed publikacją możemy wprowadzić nagłówki, teksty czy grafiki i dostosować je tak, aby reklama była, jak najlepiej odbierana. Dzięki tej funkcji możemy wybrać czy nasza reklama będzie miała formę zdjęcia, kolażu czy materiału video.
Jakie są plusy Facebook Ads, czy warto z niego korzystać?
Zdecydowanie warto korzystać z Facebook Ads. Pierwszym plusem tego systemu reklamowego jest jego zasięg i potencjał. W jednym miejscu możemy dotrzeć zarówno do sąsiadów z ulicy czy mieszkańców lokalnej społeczności, jak i wielu milionów mieszkańców na całym świecie. Kolejnym plusem jest fakt, że możemy w jasny sposób określić, do kogo dana reklama trafi i komu zostanie ona wyświetlona. Taka opcja nie jest dostępna w reklamie na billboardach czy tv. Dużym plusem reklamy na FB jest też sama forma. Reklamy w postaci neutralnych postów nie wzbudzają tak negatywnych odczuć, jak nachalna reklama na budynkach czy przerywająca nasz ulubiony serial. Odbiorcy bardzo chętnie klikają również w nie, aby sprawdzić, czego dotyczy. Dzięki targetowaniu możemy efektywnie wykorzystać budżet, docierając z reklamą tylko do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami. Przekłada się to też na dużą skuteczność. Reklama na Facebooku to tez bardzo proste uruchomienie, które powoduje wręcz natychmiastowe rozpoczęcie emisji. Dzięki temu z opcji Facebook Ads mogą korzystać zarówno osoby prywatne, reklamujące swoje prywatne usługi, jak i duże uznane na rynku firmy chcące zwiększyć rozpoznawalność marki. Koszty w przełożeniu na jedną wyświetloną reklamę również są korzystne.

Nawet jeśli nie jesteśmy przekonani o słuszności tej metody, warto wypróbować kilka rodzajów ustawień na małych sumach np. 20 zł i w razie powodzenia zwiększyć nakłady. Znacznie ułatwia to model rozliczania się. Nie musimy zakładać specjalnych kont czy korzystać z pomocy agencji marketingowych. Uruchomiona kampania rozpoczyna emitowanie reklam samoistnie a po przekroczeniu progu czy miesięcznego okresu rozliczeniowego zostanie wystawiony nam dopiero rachunek. Możemy zapłacić go komfortowo kartą kredytową lub np. poprzez PayPal.

Zobacz również pozostałe wpisy
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Pozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]