Pozycjonowanie stron one page

Pozycjonowanie stron one page

Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą ilość tekstu, a także wtedy, gdy chcesz zaprezentować pojedynczy produkt czy usługę. Co jednak z pozycjonowaniem stron tego typu?

Jak pozycjonować strony one page?

Utarło się, że pozycjonowanie stron typu one page jest nieco trudniejsze niż w przypadku tradycyjnych stron internetowych. To m.in. dlatego, posiadacze witryny one page rezygnują z pozycjonowania na rzecz kampanii PPC.

Czy właściciele stron typu one page muszą pożegnać się z myślą o zaistnieniu w TOP 10? Absolutnie nie! Jest to możliwe, jednak działania wymagają zastosowania odpowiednich strategii. Wadą witryn one page jest fakt, że mamy niewiele miejsca na umieszczenie treści, a tym samym rozlokowanie słów kluczowych. W przypadku one page zostanie zaindeksowana wyłącznie jedna strona, a jak wiadomo, większa liczba podstron ma pozytywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Jednak nie skreśla to szans witryn one page na zajęcie wysokich pozycji w Google.

Jakie czynniki wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron typu one page?

Pozycjonowanie strony one page rozpoczynamy od wybrania słów kluczowych. Należy bardzo dobrze przemyśleć wybór odpowiednich słów – nie może być ich zbyt wiele i warto, by skupiały się wokół jednego produktu bądź usługi. W przypadku wielu produktów/usług, należy stworzyć bardziej rozbudowaną stronę, na której będzie możliwe ich szczegółowe opisanie. Pomocne w wyborze słów kluczowych jest narzędzie Google Keyword Planner.

W przypadku witryn one page, warto wziąć pod uwagę kotwice w adresach. Innymi słowy, kotwice to etykiety przypisane pewnym miejscom na stronie. W pasku adresu kotwice zaczynają się od znaku # (hash). Pod kątem pozycjonowania, wszystko, co jest wyświetlone w adresie po hashu, zostaje pominięte – strona nie jest zaindeksowana jako kolejna podstrona. Możliwe jest jednak wykonywanie na nich linków prowadzących do poszczególnych sekcji stron.

W tagu title wpisujemy najważniejsze słowo kluczowe. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach (ok. 70 znaków). Tytuł będzie widoczny w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić mu sporo uwagi, by był wizytówką dla potencjalnych klientów, a jednocześnie miał pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny.

Jeśli jesteśmy przy tagach, należy wspomnieć o meta description. Ten tag również jest wyświetlany w wyszukiwarce i odpowiada za opis. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, jednak pamiętajmy, by długość nie przekraczała ok. 150-156 znaków.

Kolejną – ważną pod kątem pozycjonowania stron – kwestią są nagłówki. Na stronie powinien znajdować się jeden nagłówek h1 – wyjątkiem jest sytuacja, gdy strona jest podzielona na bloki. W tym przypadku każdy blok reprezentuje osobną podstronę, dlatego każdy może posiadać osobny nagłówek h1. W treści nagłówków zawieramy odpowiednie słowa kluczowe.

Jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu stron one page są teksty. Niestety, na tego typu stronach mamy do dyspozycji niewiele miejsca na umieszczenie treści, bowiem to grafika ma przyciągać użytkowników. Bez względu na to, czy tekst jest długi, czy mniej obszerny, nacisk kładziemy na jego jakość. Używamy w nim słów kluczowych oraz ich odmian, dbając przy tym o unikalność treści. Bardzo ważne w przypadku stron one page jest skłonienie do dokonania konwersji. Warto o tym pamiętać, tworząc swój tekst.

Grafiki na stronach one page również nie są bez znaczenia. Trzeba zadbać o uzupełnienie atrybutu “alt”, czyli tekstu alternatywnego. Ten opis może poprawić pozycję w wyszukiwarce, jednak musi zawierać słowa kluczowe.

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego nie możemy zapominać o specjalnej wersji strony. Pod kątem pozycjonowania jest to niezwykle istotne. Jeśli strona nie jest responsywna, może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania znacznie niżej.

W witrynach typu one page sporo miejsca zajmują grafiki. By skrócić czas ładowania strony, warto postarać się, by waga obrazków była mniejsza niż ok. 100KB. Strona powinna ważyć do 2MB, by ładowała się znacznie szybciej. Pomocne w badaniu prędkości strony jest narzędzie PageSpeed Insights lub GTmetrix.

Należy pamiętać, że działania SEO to także off-site. W przypadku one page’a mamy ograniczone możliwości w zakresie działań on-site, dlatego trzeba zadbać o linkowanie strony z zewnątrz. Ten element pozwala znacznie podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego potrzeba jednak odpowiedniej strategii, dlatego warto skorzystać z wiedzy doświadczonego specjalisty SEO niż działać na własną rękę. Zatem zapraszamy do kontaktu https://sprawneseo.pl/#kontakt  😉 

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]