Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? | Sprawne SEO

Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się marketingiem szeptanym i zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci?

 

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, to odmiana marketingu, którego głównym zadaniem jest dotarcie do potencjalnego klienta z promowaną ofertą, za pośrednictwem różnego rodzaju dyskusji prowadzonych w Internecie. Obecnie to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Co ważne, marketing szeptany nie jest tożsamy z działaniami spamerskimi.

 

Czym jest marketing szeptany

Na czym polega marketing szeptany?

Głównym zadaniem marketingu szeptanego jest subtelne informowanie, konsumentów o danej usłudze, produkcie lub marce. Celem buzz marketingu jest przedstawienie zalet i wyjątkowości promowanych produktów oraz zainteresowanie, promowaną ofertą, jak największej ilości osób. Marketing szeptany polega, przede wszystkim, na tworzeniu swobodnych dyskusji o promowanych produktach, usługach lub marce, a także,  na wywoływaniu pozytywnych emocji u konsumentów oraz operowaniu językiem korzyści.

Decydując się na marketing szeptany, warto wybrać sprawdzonego i kompetentnego specjalistę, ponieważ złe prowadzenie tego rodzaju marketingu może zniechęcić do promowanej marki, produktu lub usługi.

Efekty marketingu szeptanego

  • zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy
  • zbudowanie zaufania do promowanego produktu, usługi lub marki
  • dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów
  • zwiększenie ruch na stronie internetowej firmy
  • przekłada się na zyski finansowe

 

Komu zlecić marketing szeptany?

Usługa ta oferowana jest na różnych poziomach jakości. Im tańsza cena usługi, tym gorsza jakość. Jakościowy marketing szeptany charakteryzuje się naturalnością i spontanicznością, jest umieszczany we właściwych miejscach,  a same posty są poprawne językowo, a także skłaniają do dyskusji tematycznej. Dobry, przynoszący korzyści marketing szeptany kosztuje od 20 do 80 zł.

Doświadczony szeptacz marketingowy ma lekkie pióro i wyczucie przy pisaniu postów, a także historię na setkach for dyskusyjnych.  Najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie ludziom, którzy mają doświadczenie w buzz marketingu i promocji w Internecie.