Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, to odmiana marketingu, którego głównym zadaniem jest dotarcie do potencjalnego klienta z promowaną ofertą, za pośrednictwem różnego rodzaju dyskusji prowadzonych w Internecie. Obecnie to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Co ważne, marketing szeptany nie jest tożsamy z działaniami spamerskimi.
Głównym zadaniem marketingu szeptanego jest subtelne informowanie, konsumentów o danej usłudze, produkcie lub marce. Celem buzz marketingu jest przedstawienie zalet i wyjątkowości promowanych produktów oraz zainteresowanie, promowaną ofertą, jak największej ilości osób. Marketing szeptany polega, przede wszystkim, na tworzeniu swobodnych dyskusji o promowanych produktach, usługach lub marce, a także, na wywoływaniu pozytywnych emocji u konsumentów oraz operowaniu językiem korzyści.
Decydując się na marketing szeptany, warto wybrać sprawdzonego i kompetentnego specjalistę, ponieważ złe prowadzenie tego rodzaju marketingu może zniechęcić do promowanej marki, produktu lub usługi.
Usługa ta oferowana jest na różnych poziomach jakości. Im tańsza cena usługi, tym gorsza jakość. Jakościowy marketing szeptany charakteryzuje się naturalnością i spontanicznością, jest umieszczany we właściwych miejscach, a same posty są poprawne językowo, a także skłaniają do dyskusji tematycznej. Dobry, przynoszący korzyści marketing szeptany kosztuje od 20 do 80 zł.
Doświadczony szeptacz marketingowy ma lekkie pióro i wyczucie przy pisaniu postów, a także historię na setkach for dyskusyjnych. Najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie ludziom, którzy mają doświadczenie w buzz marketingu i promocji w Internecie.