Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci | Sprawne SEO

Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci

Dlaczego warto założyć stronę internetową i dbać o jej rozwój? Poznaj 7 powodów, które przekonają Cię, że nie należy lekceważyć świata online. 

Prowadzenie własnej strony internetowej stało się standardem dla każdej firmy, stawiającej sobie za cel ciągły rozwój. Internet daje wiele możliwości do pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia popularności marki.

Przystępna i wiarygodna marka

Strona internetowa umożliwia pozyskiwanie interesujących nas informacji przez całą dobą. Klarowna i jasna oferta zwiększa przystępność firmy i zachęca klienta do skorzystania z jej usług. Ponadto, możliwość odnalezienia informacji na temat marki w dowolnym czasie, a nie tylko w godzinach otwarcia biura lub sklepu, zwiększa szansę na zainteresowanie większego grona klientów. Prowadzenie strony internetowej firmy dodaje wiarygodności. U wielu użytkowników brak strony internetowej wzbudza podejrzenia, co przekłada się na brak zaufania do marki. Badania rynku konsumenckiego jasno wykazują, że ponad 80% klientów sprawdza wizerunek marki w Internecie zanim zdecyduje się na zakup.

 

Promocja firmy

Internet daje wiele możliwości skutecznej promocji marki. Marketing internetowy stopniowo wypiera standardowe odgałęzienia promocyjne i staje się elementarną częścią wszelakich kampanii promocyjnych. Strona internetowa firmy jest jej wizytówką, na której możesz promować swoje usługi za pomocą atrakcyjnych treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, newsletteru, akcji promocyjnych czy prowadzenia kanałów mediów społecznościowych. Warto także zainwestować w reklamy Google Ads, umożliwiające w krótkim czasie wypromowanie marki w wyszukiwarce Google. Inną opcją reklamy jest Facebook Ads, który pozwala na bezpłatną lub płatną promocję w mediach społecznościowych. 

Ważnym elementem jest także newsletter, zapewniający bezpośredni kontakt z klientem. Treści zamieszczane w newsletterze powinny być atrakcyjne i wartościowe. Za pomocą newsletteru możesz informować klientów np. o kodach rabatowych, promocjach czy o poszerzeniu asortymentu oferowanych produktów/usług. 

Zobacz: Co to jest content marketing?

Szybka i wygodna komunikacja z klientem

Czas to najcenniejsze, co mamy, dlatego wielu klientów ceni sobie szybką i zrozumiałą komunikację z marką. Strona internetowa firmy i profile w mediach społecznościowych umożliwiają wygodną i swobodną komunikację między sprzedawcą a kupującym. Użytkownik nie musi telefonować czy specjalnie udawać się do sklepu czy siedziby firmy, wystarczy, że użyje formularza kontaktowego. Pomocnym narzędziem jest także stworzenie zakładki FAQ, w której znajdą się najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. 

Opinie użytkowników jako źródło wiarygodnej reklamy marki

W prowadzeniu każdego biznesu niezwykle ważne są pozytywne opinie, w końcu to zadowolenie innych klientów jest najlepszą reklamą oferowanych produktów czy usług. Prowadząc własną stronę internetową powinieneś umożliwiać i zachęcać użytkowników do wystawiania opinii. Wiarygodna opinia o produktach i usługach jest bezcennym środkiem do promocji biznesu w sieci. Poza własną stroną, opinie możesz pozyskiwać na wizytówce firmy w Google Moja Firma, portalach aukcyjnych czy porównywarkach cen

strona internetowa firmy, opinie Google

Wizytówka Google – dlaczego jest ważna?

Wizytówka Google jest niezwykle ważna w przypadku sklepów czy branż zajmujących się usługami, gdyż umożliwia wystawianie opinii przez klientów i wpływa na zwiększony ruch w sklepie stacjonarnym. Dzięki wizytówce Google użytkownicy znajdujący się w pobliżu i szukający usług oferowanych przez Twoją marką będą mogli znaleźć Twój sklep, restaurację czy salon na mapach Google. Np. wpisując frazę “kawiarnia” czy “sklep rowerowy” Google Maps pokazuje użytkownikom sklepy znajdujące się w pobliżu, posiadające wizytówkę Google. Szansa, że część z nich wybierze właśnie Twoje miejsce jest naprawdę duża, dlatego nie warto rezygnować z takiej okazji na poszerzenie grona klientów.

Sprawne SEO - Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja stron i sklepów internetowych

E-commerce generuje mniejsze koszty prowadzenia działalności

Ostatnie wydarzenia związane z pandemią udowodniły, że biznes działający w sieci nie jest narażony na tak duże straty, jak w przypadku działalności prowadzonej wyłącznie stacjonarnie. Co więcej, niektórzy przedsiębiorcy podjęli decyzję o zlikwidowaniu sklepu stacjonarnego na rzecz internetowego. I nic w tym dziwnego, w końcu sklep internetowy generuje zdecydowanie mniejsze koszty. Przede wszystkim nie musisz wynajmować powierzchni przeznaczonej na stacjonarne miejsce sprzedaży, oszczędzasz na mediach, tradycyjnej reklamie, potrzebujesz mniej pracowników. Kolejną zaletą jest fakt, iż możesz prowadzić swój sklep internetowy z dowolnego miejsca na ziemi. 

 

Jesteś o krok przed konkurencją

Choć coraz trudniej w to uwierzyć w każdej branży znajdują się firmy, które nie przykładają uwagi do prowadzenia własnej strony internetowej. Inwestując we własne miejsce w sieci i promocję marki w Internecie prześcigniesz konkurencję. Odpowiednia strategia pozycjonowania strony internetowej firmy i marketingu zapewni Ci drogą do sukcesu. 

 

Podsumowując, we współczesnym świecie obecność w Internecie jest niezwykle ważna. Powinniśmy przykładać dużą wagę do wizerunku naszej marki w sieci, zapewnić klientom łatwe i intuicyjne poruszanie się po naszej witrynie, a także szybki i wygodny kontakt. Promowanie marki powinno opierać się na przemyślanej strategii i być wspomagane przez działania SEO i kampanie reklamowe. Nie czekaj, już dziś postaw na rozwój swojej marki i zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. A jeśli wciąż nie masz swojego miejsca w świecie online zapytaj o zaprojektowanie strony internetowej.

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • seo trendy 2021, pozycjonowanie w 2021 roku na co zwracać uwagęSEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
  • Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowychFraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać […]
  • Czynniki rankingowe Google 2020Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
  • Język korzyści i język straty – jak pisać?Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by […]
  • Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedziećAudyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?  Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno […]
  • Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany. Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • 5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard.  O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronieStruktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Analiza danych w Google AnalyticsDwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej Google Analytics Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • 8 sposobów na darmową reklamę w Internecie8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
  • Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu? Persona w content marketingu Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?  USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę […]
  • Co to jest marketing internetowy i na czym polega?Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady. Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy […]
  • Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły.Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły. Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Ile kosztuje content marketing?Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
  • Analiza konkurencji – dlaczego warto?Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]