Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być trudne. Wyróżnienie promowanej oferty wśród konkurencji wymaga podjęcia odpowiednich kroków, a jednym z nich jest inwestycja w marketing internetowy, który znacznie przyśpiesza rozwój marki i wzrost sprzedaży. Ale co w przypadku, gdy jesteśmy dopiero na początku naszej działalności biznesowej i nasz zysk nie jest wystarczająco wysoki?

Darmowa reklama – mit czy fakt?
Pojęcie darmowej reklamy tradycyjnej to oksymoron. Jednak, posiadając profil swojej marki w sieci możesz wypromować ją znacznie redukując koszty lub nawet nie tracić ani grosza. Niektóre czynności związane z promowanej Twojej firmy w sieci możesz wykonać samodzielnie poświęcając jedynie swój czas. Sporządziliśmy listę 8 niezawodnych sposobów na darmową reklamę w Internecie.
Media społecznościowe
Obecnie, gdy część naszego życia toczy się w sieci, funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy bez profilu w mediach społecznościowych wydaje się być abstrakcją. Social Media są doskonałą platformą, dzięki której możesz dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją usługą, zbudować aktywną społeczność, promować swoją firmę za pomocą unikalnych i interesujących treści, a także pozyskać partnerów biznesowych. Najpopularniejsze platformy to: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest. Prowadząc firmowe profilowe na różnych kanałach istotne jest zróżnicowanie treści. Wszystko czego potrzebujesz do prowadzenia firmowego profilu to czas, kreatywność i ciekawy pomysł.
Wizytówka Google i Google Maps
Wizytówka Google to jedna z podstaw darmowej reklamy w sieci, z której powinieneś skorzystać. Wystarczy, że posiadasz konto Google, założysz wizytówkę z ciekawą treścią opisującą Twoją działalność, a następnie ją zweryfikujesz. Ponadto, posiadanie wizytówki Google sprawia, że Twoja firma jest także widoczna w wyszukiwarce Google Maps, co pomoże dotrzeć Ci do lokalnych odbiorców. Darmowa reklama w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie jest aspektem promowania marki, którego nie możesz pominąć.
Własna strona internetowa
Własna strona internetowa jest dobrą platformą do dokumentowania swoich działań, informowania o usługach, sukcesach czy uzyskanych certyfikatach. Co więcej strona www pomoże Ci w zbudowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy i sprawi, że Twoja działalność będzie bardziej wiarygodna dla potencjalnych Klientów. Opierając się jedynie na mediach społecznościowych musimy pamiętać, że nie są one niezawodne. Co w przypadku, gdy ktoś włamie się nam na konto lub dany portal przestanie działać? Posiadanie własnej strony www zabezpiecza nas przed utratą contentu, a dzięki pozycjonowaniu zwiększa naszą widoczność w sieci. Jeżeli nie wiesz, jak stworzyć własną stronę internetową to musisz przygotować się jednorazową inwestycję, która zwróci Ci się z nawiązką, gdy ta zacznie funkcjonować.
Blog firmowy
Blog firmowy to ważny aspekt promocji w Internecie połączony z posiadaniem własnej strony www. Prowadzenie bloga firmowego z ciekawymi treściami sprawi nie tylko pomoże Ci on w pozyskaniu nowych Klientów, ale także zwiększy ruch na Twojej stronie. Prowadząc blog firmowy warto zagłębić się w tajemnice SEO copywritingu. Jeśli posiadasz odrobinę czasu wolnego, tworzenie kreatywnych tekstów nie jest dla Ciebie problemem, znasz zasady poprawnej pisowni, a także wiesz jak stworzyć dobry tekst pod kątem SEO z powodzeniem możesz sam tworzyć treści na swój blog.
Newsletter
Każdy z Nas ma pocztę internetową, na którą regularnie zagląda. Najnowsze badania udowadniają, że internauci wciąż chętnie zapisują się newsletterów, szczególnie tych oferujących zniżki lub darmowe webinaria. Wysłanie Klientowi maila z niespodzianką np. zniżką na zakupy, darmową wysyłką czy bezpłatną poradą sprawi, że nie tylko wywrzemy na nim pozytywne wrażenie, ale także zachęcimy go do skorzystania z naszej usługi. Na rynku jest kilku dostawców usług mailingowych, którzy bezpłatnie udostępniają podstawowe pakiety rozsyłania newsletterów. Darmowe korzystanie z newslettera wiąże się z ograniczeniami takimi jak ograniczona liczba subskrybentów oraz limit wysyłanych wiadomości.
Marketing szeptany
Kolejnym działaniem, które możesz sam wykonać jest marketing szeptany. Ten rodzaj promocji skierowany jest do osób, które mają trochę wolnego czasu, aby poświęcić go na zgłębienie taktyk marketingu szeptanego. Poznanie zasad jego działania jest ważne, ponieważ nieumiejętnie prowadzony marketing szeptany może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Ten rodzaj marketingu polega na promowaniu marki poprzez jej polecenia lub wystawiania pozytywnych opinii na różnych forach, grupach czy portalach społecznościowych.
Portale ogłoszeniowe
Innym sposobem na darmowe promowanie swojego wizerunku w sieci jest dodawanie postów na portalach ogłoszeniowych. Dodanie ogłoszenia jest szybkie, darmowe i zwiększa szansę na pozyskanie lokalnych klientów. Publikowanie ogłoszeń związanych z działalnością firmy świetnie sprawdzi się w przypadku lokalnych działalności gospodarczych z niewielką konkurencją.
Video marketing
Ta propozycja jest skierowana do osób posiadających sporo wolnego czasu. Promowanie swojego biznesu w sieci łączy się z udostępnianiem ciekawych treści, które przyciągną innych. Jedną z najciekawszych form marketingu internetowego jest video marketing. Obecnie, gdy praktycznie każdym smartfonem można nakręcić wysokojakościowe video warto skorzystać z tej możliwości promocji. Wszystko, co musisz zrobić to nagrać interesujący film związany z działaniem Twojej firmy. Na przykład, jeśli jesteś producentem mebli lub tworzysz rękodzieło zademonstruj proces tworzenia, a jeśli prowadzisz salon kosmetyczny nakręć film przedstawiający wykonanie makijażu lub zabiegu kosmetycznego. Możliwości jest naprawdę wiele, jedyne czego potrzebujesz to ciekawy pomysł, czas poświęcony na zmontowanie filmu i własny profil na YouTube czy TikToku.
Zobacz również pozostałe wpisy
Język korzyści i język straty – jak pisać? Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna […]
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak […]
5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube
Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze […]
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
Ile kosztuje content marketing? Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie […]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Strona internetowa firmy. 7 powodów dlaczego warto zadbać o miejsce w sieci Dlaczego warto założyć stronę internetową i dbać o jej rozwój? Poznaj 7 powodów, które przekonają Cię, że nie należy lekceważyć świata online.
Prowadzenie własnej strony internetowej […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Czy można przerwać pozycjonowanie strony? Poznaj 5 powodów dla których pozycjonowanie to proces ciągły. Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady. Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj
Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl
Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
Pozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]