
Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do budowania wizerunku firmy, jak i rozwoju marki osobistej. W jaki sposób reklamować się na Instagramie, by zyskać zaufane grono obserwujących i – co istotne – kupujących?
Czym jest Instagram?
Instagram to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się platform społecznościowych. Co roku korzysta z niej coraz więcej użytkowników, a jednocześnie poszerzają się możliwości reklamowe. W ubiegłym roku z Instagrama korzystało 700 mln użytkowników, w zaledwie pół roku przybyło 100 mln nowych, a popularność tego kanału social media nadal rośnie.

Instagram znakomicie sprawdza się do przeprowadzania kampanii z udziałem influencerów czy szybkiego i skutecznego dotarcia do wybranej grupy odbiorców. Użytkownicy chętnie wchodzą w interakcje z ulubionymi markami, dlatego warto jest uwzględnić działania na Instagramie w strategii marketingowej, by w pełni wykorzystać potencjał tej platformy.
Zbuduj swoją markę na Instagramie
Jeśli dopiero zamierzasz zacząć tworzyć własne treści na Instagramie, warto prześledzić inne marki, by zrozumieć specyfikę tego kanału social media. Oprócz regularności, kluczowa jest estetyka. Dodawane zdjęcia muszą być wysokiej jakości, podane w ciekawej aranżacji, inspirujące.
Jeśli sprzedajesz produkty, warto zaprezentować je “w działaniu”. Przykładowo, zegarek prezentujemy na ręce, auto podczas jazdy. Na Instagramie możliwe jest także publikowanie materiałów wideo – zarówno w profilu, jak i na Insta Stories (znikających po 24 h), a także prowadzenie relacji na żywo, co daje ogromne pole do kreatywnego wykorzystania kanału do promocji produktów czy usług.
Zanim rozpoczniesz działania na Instagramie, należy ustalić konkretny cel. Może to być zwiększenie świadomości marki, kierowanie ruchu na naszą stronę/do sklepu internetowego, zaprezentowanie produktu czy usług. Publikując posty, opowiadamy historię, dlatego należy zadbać o to, by była ona ciekawa i angażowała użytkowników.
Firmowe konto na Instagramie powinno motywować, inspirować, uczyć, jednak wszystko w zgodzie z misją i wizją marki. W przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie łatwiej jest osiągnąć zasięg organiczny, a posty prezentowane za pomocą obrazu, są bardziej atrakcyjne dla odbiorców, więc chętniej wchodzą w interakcje.
Zwracaj także uwagę na to, jak profil prezentuje się całościowo. Dobrą praktyką jest dodawanie zdjęć w określonym stylu – stosuj te same filtry, kolorystykę, kompozycję. Jest mnóstwo aplikacji, które pomogą Ci to osiągnąć, m.in. VSCO czy Snapseed.
O czym trzeba pamiętać, tworząc na Instagramie?
Choć Instagram opiera się na zdjęciach, same zdjęcia nie wystarczą, by zbudować zaangażowanie. Nowy algorytm ocenia wartość posta nie tylko na podstawie liczby “serduszek”, ale także komentarzy. Do rankingów nie są wliczane komentarze, które zawierają mniej niż 3 słowa. Pod dodanym zdjęciem warto zadawać pytanie, które zachęci odbiorców do opowiadania historii czy podzielenia się swoimi przemyśleniami. Dla marki to większe zasięgi i budowanie relacji z potencjalnymi klientami.
O odbiorców trzeba się troszczyć – nie można skupiać się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych fanów, a zadbać o tych, którzy już z nami są. Sprawdzaj profile zaangażowanych osób, poświęć kilka minut dziennie na skomentowanie ich profilu, z pewnością docenią fakt, że ich ulubiona marka udziela się także u nich.
Stosuj hashtagi. Zamiast używać tych najbardziej popularnych, skup się na tych, które zostały użyte w liczbie od 80-500 tysięcy postów. To większa szansa na to, że Twoje zdjęcie nie zniknie w morzu innych. Sprawdzaj także używane przez siebie hashtagi – wystarczy wpisać w okienko wyszukiwania interesujące Cię hasło i przejrzeć powiązane zdjęcia. Dodanie komentarza na profilu o podobnej tematyce, to szansa na to, że osoba zainteresuje się Twoim profilem.
Marki często tworzą własny, unikatowy hashtag, dzięki któremu tworzy się społeczność zrzeszająca fanów danego produktu czy usługi. To świetny sposób na nienachalną reklamę i przyciągnięcie potencjalnych klientów.
A co z Instagram Stories?
Nie można zapominać o Instagram Stories, które szybko zyskały na popularności, detronizując Snapchata. Już po dwóch miesiącach od uruchomienia funkcji, korzystało z niej 100 milionów użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez Social Media Today, 45% badanych marek używa sekcji Stories przynajmniej raz w tygodniu.

Najpopularniejszymi typami contentu publikowanego na Insta Stories są treści produktowe (36%), wgląd wewnątrz firmy (22%), przejęcia profili przez gości (14%). Rzadziej publikowane są relacje z wydarzeń (10%). O dziwo, najrzadziej w sekcji Stories publikowane są konkursy (2%).
W Instagram Stories możliwe jest także linkowanie do zewnętrznych stron. Z opcji tej mogą skorzystać profile posiadające minimum 10 tysięcy obserwujących. Dla marek to znakomita możliwość, by przekierować do swojego e-sklepu, na stronę internetową bądź treści zamieszczonych w innych miejscach. Najczęściej zamieszczane odnośniki pozwalają użytkownikom na zakup dobra lub usługi (59%).

Zobacz również pozostałe wpisy
Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania
Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie […]
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie
Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
Targetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej?
Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
Kanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
Co to jest marketing internetowy i na czym polega? Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się […]
Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.
Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie sprzedaży Pozycjonowanie sklepu internetowego w dobie przytłaczającej konkurencji to standard. O ile nie oferujemy niszowego asortymentu możemy być pewni, że konkurencja na rynku jest wysoka i z […]
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na […]
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać? Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co […]
Jak zbudować dobry profil linków?
Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
Na czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO.
Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
Czym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
Audyt strony internetowej – wszystko, co musisz wiedzieć Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów […]
Analiza konkurencji – dlaczego warto? Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony […]
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
Pozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
Historia wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
SEO trendy na 2021 rok. Jak będzie wyglądać pozycjonowanie? Rok 2020 był zaskakujący pod wieloma względami, a zawirowania dotyczyły każdej dziedziny naszego życia. Pandemia miała także znaczący wpływ na branżę marketingu, w tym SEO. Próba […]
Link building
Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie […]
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google
- Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie
Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
Web usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
Skuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?
USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
Dwa narzędzia Google, które pozwolą nam na sprawdzić ruch na stronie internetowej
Google Analytics
Google Analytics jest nowoczesnym i darmowym narzędziem internetowym (do 5 mln wejść miesięcznie) udostępnianym przez Google, które służy do analityki internetowej. […]
Pozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
Co to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...
Co to jest pozycjonowanie stron […]
Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji
O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu.
Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords) O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie […]
Pozycjonowanie stron one page
Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
Persona marketingowa, kim jest i jakie ma znaczenie w content marketingu?
Persona w content marketingu
Jedną z podstaw content marketingu jest określenie persony marketingowej. Decydując się na wprowadzenie content marketingu w swojej firmie, przede […]
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę? Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do […]
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO
O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
Pozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]