Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów – zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na wymierne korzyści. Jak odnaleźć frazy kluczowe? Istnieje kilka darmowych narzędzi, dzięki którym przeprowadzimy analizę.

 

Planer Słów Kluczowych Google AdWords

Z pomocą Planera Słów kluczowych możemy:

  • wyszukać nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii,
  • sprawdzić dane o liczbie operacji wyszukiwania i jej zmianach,
  • pomnożyć listy słów kluczowych, aby uzyskać nowe słowa kluczowe.

To narzędzie pomoże nam w wyszukaniu i dopasowaniu słów kluczowych do pozycjonowania czy kampanii AdWords. By z niego skorzystać, należy posiadać konto Google. Kolejnym krokiem jest zalogowanie się na stronie adwords.google.com, przejście do zakładki “Narzędzia”, a następnie wybranie z listy “Planer słów kluczowych”:

planer słów kluczowych

W nowym oknie klikamy “wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii” i wpisujemy słowa odpowiadające tematyce naszej witryny:

planer słów kluczowych

Jeśli zupełnie nie mamy pomysłu na to, jakie słowa będą odpowiednie, możemy wpisać adres naszej strony internetowej lub kategorię produktu. Klikamy “wyświetl propozycje” i pojawi nam się lista słów kluczowych. Oprócz tych, które sami wpisaliśmy, otrzymamy propozycje fraz podobnych do tych, wpisanych przez nas. Które z nich będą najbardziej odpowiednie? Przede wszystkim te, które mają wysoką liczbę wyszukiwań w miesiącu, a jednocześnie wyróżniają się niską konkurencyjnością. Zaistnienie w Google na wysokiej pozycji będzie mniej konkurencyjne i przełoży się na duży ruch w przypadku działań SEO. Jeśli chcemy wybrać słowa do kampanii AdWords, warto zdecydować się na te, które mają niskie CPC.

 

Narzędzie Ubersuggest

Ubersuggest pozwala na odnalezienie słów kluczowych podobnych do tego, wskazanego przez nas:

ubersuggest

W pierwszym polu wpisujemy frazę, w drugim wybieramy miejsce docelowe, a w ostatnim zmieniamy język na polski. Po uzupełnieniu wszystkich danych, klikamy przycisk “look up”. Otrzymamy posegregowane alfabetycznie podobne słowa kluczowe, wraz z miesięczną liczbą wyszukiwań, szacowanym CPC oraz konkurencją. Narzędzie sprawdzi się przy wyszukaniu fraz z tzw. długiego ogona. Listę możemy eksportować do Excela.

 

Keyword.io

Keyword.io to kolejne, darmowe narzędzie, które jest świetną alternatywą dla tych, wspomnianych wyżej:

keyword.io

W pierwszym polu wpisujemy interesujące nas słowo kluczowe, a w kolejnym wybieramy język polski. Po uzupełnieniu, klikamy “search”. Narzędzie pokazuje słowa kluczowe na zasadzie auto-uzupełniania w wyszukiwarce. Jest to niezwykle pomocne w odnajdywaniu długich ogonów w oparciu o domeny Google. Z listy wybieramy interesujące nas słowa, które możemy kolejno eksportować do Excela.

keyword.io

Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe – podsumowanie

Sama lista słów kluczowych to nie wszystko. Ważne jest również to, jak często użytkownicy wyszukują dane frazy, co pozwoli nam na oszacowanie potencjalnego ruchu na stronie. Kolejnym istotnym czynnikiem jest konkurencyjność. W przypadku dużej konkurencji, będziemy musieli dysponować większym budżetem na kampanię AdWords czy pozycjonowanie. Konkurencyjność zależy m.in. od liczby konkurentów, branży oraz – w przypadku SEO – od optymalizacji stron internetowych konkurencji, liczby oraz jakości linków zewnętrznych.

Skutecznie doradzimy Ci podczas wyboru trafnych słów kluczowych i dobierzemy odpowiednią strategię dla Twojego biznesu – skontaktuj się z nami.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]