Czym jest audyt stron internetowych?

seo audyt strony internetowej Audyt stron internetowych to bardzo przydatne „narzędzie”, które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego rozwoju technologicznego oraz bezlitosnego pozycjonowania, nieznajomość trendów może sprawić, że nasza witryna będzie niewidoczna, oraz nieatrakcyjna dla klientów. Istnieją jednak firmy, które zajmują się sprawdzaniem stron internetowych i oferują kompleksową diagnostykę w postaci rzeczowego raportu. Z listą usterek i błędów znacznie lepiej możemy je usunąć i sprawić, że nasza witryna będzie bardziej efektywna. Poniżej przedstawiamy odpowiedź na pytanie, czym jest audyt stron internetowych oraz opisujemy szczegółowo jego plusy czy przebieg. Podpowiadamy również czy i kiedy warto skorzystać z takiej możliwości, aby usprawnić działanie swojej strony internetowej.

 

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt stron internetowych jest testem naszej witryny, który przeprowadza specjalna firma zajmująca się tego typu działalnością. Określa ona oraz ocenia wszystkie elementy naszej strony i tworzy specjalny raport, z którego dowiadujemy się, co należy poprawić, a co pozostawić w niezmienionej formie. Audyt jest podzielony na kilka kategorii takich jak grafika, funkcje użytkowe czy rozwiązania technologiczne. Możemy wybierać spośród wielu opcji audytu i zdecydować się zarówno na samą ocenę pozycjonowania lub kompleksowe prześwietlenie serwisu. Na rynku istnieje wiele firm, które specjalizują się tego typu działaniami. Przeważnie są to firmy informatyczne, które świadczą również inne usługi z zakresu informatyki bądź agencje marketingowe, które posiadają specjalistów zdolnych do takiej oceny. Sam audyt może trwać od kilku godzin do kilku tygodni w zależności od wielkości, celów i zaawansowania naszej strony internetowej. Również ceny różnią się w tym względzie i zależą od tych czynników. Często są one ustalane indywidualnie w zależności od typu współpracy. Po wykonaniu audytu strony internetowej klient otrzymuje raport, w którym ujęte są wszystkie działania. W jego treści możemy przeczytać konkretne informacje o każdym z elementów, który został poddany badaniu. Raport ten zawiera również jasne i czytelne stwierdzenia błędów i uchybień, które należy naprawić.

 

Grafika witryny

Pierwszym elementem, który jest sprawdzany przez audytora, jest graficzna strona witryny. Specjaliści z tego zakresu sprawdzają, czy grafiki spełniają standardy jakościowe, są zgodne z aktualnie panującymi trendami i czy sprawiają profesjonalne wrażenie. Klienci, którzy uznają stronę za niezbyt estetyczną, będą mieli też wrażenie braku profesjonalizmu, co będzie przekładało się na brak chęci współpracy. Odpowiedni kolor, rozmieszenie logotypów czy nawet wielkość czcionki mają duże znaczenie i wpływają w istotny sposób na odbiór strony. Specjaliści w tym zakresie będą bardzo pomocni, jeśli stronę projektowaliśmy osobiście lub projekt został wykonany przez freelancera. Gdy korzystaliśmy z profesjonalnej agencji reklamowej lub informatycznej, w większości przypadków otrzymamy informację, że ten element nie wymaga poprawy ani ingerencji.

Techniczna strona witryny

Bardzo istotną kwestią, która jest oceniana podczas audytu, jest techniczna strona witryny. Rozwiązania te wpływają na wiele spraw takich jak zadowolenie klienta, komfort przeglądania strony czy nawet pozycja w wyszukiwarce. Jeśli strona jest zlokalizowana na złym jakościowo serwerze i ładuje się zbyt długo lub wykorzystuje nieefektywny skrypt, możemy z tego tytułu ponosić konkretne straty. Dzięki zdefiniowaniu problemu udając się do firmy informatycznej z takim raportem, będziemy mogli sprawić, że strona będzie działać precyzyjnie, szybko i bezproblemowo.

Pozycjonowanie / SEO

Audyt pozycjonowania naszej strony i zgodności z wymogami SEO jest zdecydowanie najbardziej popularnym audytem, na jaki decydują się klienci. Bardzo często jest przeprowadzany pojedynczo bez pozostałych części i ma na celu sprawdzenie, czy nasze działania przynoszą zamierzony efekt. Audyt ten polega na określeniu wszystkich działań, które są realizowane, aby strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Firma przeprowadzająca audyt określa m.in. zgodność opisów witryny widniejącej w wyszukiwarce, ilość słów kluczowych w danej kategorii czy błędy na tym polu np. brak konkretnej głównej dziedziny, w jakiej stan ma być pozycjonowana witryna. Dzięki tym informacjom udaje się zwykle poprawić pozycjonowanie oraz np. zmienić firmę, która zajmuje się tą czynnością, a nie prezentuje odpowiedniej skuteczności.

Funkcjonalność

Jednym z najważniejszych elementów, jakie są sprawdzane podczas audytu strony internetowej, jest jej funkcjonalność. Im strona jest prostsza i działa bezbłędnie, tym więcej klientów decyduje się z niej skorzystać. Błędy w postaci niedziałających linków czy nieumieszczanie produktów w koszyku sklepu internetowego będzie sprawiało nieprofesjonalny wizerunek marki i irytowało kupujących. W dobie wysokiej konkurencji marka, jeśli chce odnieść sukces, nie może pozwolić sobie na takie błędy.

 

Czy i kiedy warto skorzystać z audytu stron internetowych?

Jednym z wielu pytań, jakie pojawia się przy okazji tematu audytu strony internetowej, jest to o jego słuszność. Wiele osób twierdzi, że jest on niepotrzebny i nie przynosi żadnych korzystnych rezultatów, a naraża nas tylko na koszty. Jest to stwierdzenie błędne, gdyż dowiadujemy się dzięki takiemu audytowi wielu rzeczy o naszej witrynie i możemy poprawić te, które działają niezbyt dobrze. Odrębną kwestią jest pytanie, kiedy warto wykonywać taki audyt. Ceny za jego wykonanie często opiewają na kwotę kilkuset złotych lub większą. Aby audyt był wskazany, musi się zwrócić. Jeśli strona służy nam do generowania przychodu, mamy dużą konkurencję w branży lub np. usprawnienie procesu sprzedażowego może przynieść nam wymierne zyski warto zainwestować w takie działanie. Nawet jeśli miałoby ono zwrócić się po miesiącu lub dwóch przeznaczenie takiej sumy nie jest pozbawione sensu. Gdy prowadzimy biznes, a nasza witryna generuje duże zyski liczone w tysiącach złotych, zdecydowanie taki audyt jest polecany, a jego wykonywanie powinno być powtarzane np. co pół lub co rok. Audyt strony internetowej niezależnie od opłacalności jest przydatny i pozwala znacznie efektywniej zarządzać naszą witryną.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]