Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do kompleksowego podejścia do SEO. Mieliśmy także do czynienia ze sporą dynamiką zmian, jeśli chodzi o HTTPS (SSL), bowiem Google zmierza do tego, by każda strona w sieci używała komunikacji szyfrowanej. Na czym powinniśmy się skupić w 2018 roku, by osiągnąć same TOP3?

 

pozycjonowanie w 2018

 

Certyfikaty SSL

Wspomniana na początku dynamika zmian w przypadku HTTPS zostanie utrzymana. Jak wiemy obecnie, już od tego miesiąca, część wystawionych certyfikatów SSL przestanie być uznawanych za zaufane, a co za tym idzie, wszystkie strony, które nie używają HTTPS, od lipca 2018 zostaną oznaczone w pasku adresu jako “not secure”. Może to przede wszystkim wpłynąć na wysokość konwersji, dlatego nie warto odwlekać wdrożenia HTTPS na ostatnią chwilę.

 

Mobile First Index

Nowy algorytm dotyczący mobilnych wyników wyszukiwania znacząco wpłynie na branżę SEO. Dotychczas do budowy mobilnego rankingu Google używało desktopowej wersji strony. Obecnie przy ustalaniu rankingu w pierwszej kolejności zostanie uwzględniona treść oraz struktura wersji mobilnej. W praktyce oznacza to, że część stron lub sklepów internetowych, które posiadają elementy ukrywające treści na urządzeniach mobilnych (np. opisy produktów), może mieć obniżoną pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Optymalizacja pod użytkownika

Często, jeśli chodzi o optymalizację pod SEO, klienci oczekują natychmiastowych wyników, przez co chcą iść na skróty, stawiając na ilość, nie jakość. Optymalizacja pod użytkownika staje się zaniedbana na korzyć wymagań algorytmu. Tymczasem, parametr ten coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, a w roku 2018 ma liczyć się jeszcze bardziej. Kluczowa jest kompleksowa współpraca z klientem, która uwzględnia zarówno działania on-site, jak i off-site.

 

Linkowanie zewnętrzne

W 2018 roku mniejsze efekty będzie przynosiło linkowanie stron, które są słabo przygotowane technicznie. Rozwiązaniem jest synergia działań optymalizacji i budowania popularności, która przynosi bardziej ekonomiczne, oczekiwane efekty.

 

Czas ładowania strony

Czas ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów dla użytkownika. Według zapowiedzi Google, szybkość strony mobilnej zostanie jednym z czynników rankingowych w mobilnych wynikach wyszukiwania. Aktualizacja algorytmu “Speed Update” została zaplanowana na lipiec 2018.

 

Voice search

Istotnym trendem jest także coraz częstsze używanie wyszukiwania głosowego. Według badań przeprowadzonych przez comScore, do 2020 roku wyszukiwania głosowe będą stanowić 50% wszystkich wyszukiwań, dlatego warto uwzględnić je w swojej strategii SEO. Wyszukiwania głosowe mają przeważnie formę konwersacyjną i wykorzystują naturalny język. Są także dłuższe niż tradycyjnie wpisywanych zapytań. Warto zadbać o to, by w treściach na stronie dostarczyć odpowiedzi na pytania typu – gdzie, kiedy, ile, dlaczego itp.

 

SEO w 2018 roku – podsumowanie

Według prognoz, rok 2018 przyniesie sporo zmian w branży SEO, dlatego warto uwzględnić w swojej strategii poniższe kwestie:

  • rozbudowane wyniki wyszukiwania – zadbanie o maksymalną widoczność witryny, np. bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików,

  • RankBrain – tworzenie treści pod kątem użytkowników, ich oczekiwań oraz intencji,

  • User Experience (UX) – dopracuj te elementy na stronie, które wpływają na czas przebywania na niej użytkowników (dwell time), skróć czas ładowania strony,

  • Mobile First Index – zadbaj o pełną funkcjonalność mobilnej wersji witryny,

  • AMP – pomyśl nad wdrożeniem technologii przyspieszonych stron mobilnych,

  • wzmianki brandowe – zadbaj o pojawienie się wzmianek o Twojej firmie lub marce w różnych miejscach w sieci,

  • treści wizualne – umieszczaj na swojej stronie atrakcyjne obrazy, infografiki, podcasty i wideo, które zwiększają zaangażowanie użytkowników,

  • local SEO – uwzględnij w swojej strategii SEO frazy lokalne, uzupełnij wizytówkę firmy wyświetlaną na mapach Google.
    Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

Zobacz również pozostałe wpisy

  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • ile czasu trwa pozycjonowanieIle potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania? Pozycjonowanie - magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]