Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

sty 14, 2020 | Blog

Autor: Sprawne SEO

O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie wystarczą, żeby przyciągnąć odwiedzających. Ci w jakiś sposób muszą się dowiedzieć o istnieniu serwisu, a ponieważ w zdecydowanej części wykorzystują oni wyszukiwarki internetowe, to po prostu trzeba tam być widocznym. Aby tak się stało, można wykorzystać kilka metod. Najbardziej popularne i cieszące się największą popularnością są pozycjonowanie oraz Google Ads. Mimo pozornie podobnych efektów różnią się one bardzo na kilku płaszczyznach. Jednak nadal wielu właścicieli serwisów internetowych nie ma odpowiedniej wiedzy na ich temat, przez co trudniej im zdecydować, na czym się skupić. Warto zatem nieco uporządkować wiedzę na temat pozycjonowania i Google Ads oraz poznać ich największe zalety i wady. Pozwoli to łatwiej planować kampanie reklamowe i zarządzać przeznaczonym na nie budżetem, a także zoptymalizować działania promocyjne. Może się okazać, że w niektórych przypadkach lepiej się sprawdzi jedna metoda, w innych druga, a czasem najlepiej będzie spróbować obu.

Czym jest pozycjonowanie?

Sprawne SEONa początek parę słów o pozycjonowaniu. Google, po wpisaniu przez użytkownika konkretnego zapytania wyświetla w odpowiedzi listę wyników, znanych też jako wyniki organiczne. Kolejność poszczególnych serwisów na tej liście jest ustalana na podstawie skomplikowanych algorytmów, biorących pod uwagę nawet dwieście różnych czynników. Miejsce, na którym znajdzie się dana strona ma bezpośredni wpływ na liczbę odwiedzających, największy ruch generuje pierwsza dziesiątka wyników, a później ilość gości znacząco maleje. Dlatego też stosuje się różne metody w celu podniesienia pozycji, a takie działania nazywa się seo lub pozycjonowaniem. Decydując się na pozycjonowanie trzeba się liczyć z długim czasem oczekiwania na pierwsze efekty. Zależnie od trudności słów kluczowych może to być od kilku tygodni do nawet kilku lat, co przekłada się też na ilość potrzebnej pracy oraz nakłady finansowe. Jeśli jednak uda się już zdobyć dobre miejsca, to rezultaty wykonanych działań będą się utrzymywać przez dłuższy okres. Pozycjonowanie inwestycja długoterminowa, która wymaga cierpliwości. Można oczywiście robić SEO samodzielnie, ale lepszym wyjściem będzie zlecenie takich prac profesjonalistom np. Sprawne SEO ;). Google cały czas zmienia i modyfikuje swoje algorytmy, przez co trzeba na bieżąco śledzić nowości i dostosowywać do nich strategię. Pozycjonowanie jest bardzo skuteczne i przynosi długofalowe rezultaty, wymaga jednak dużo czasu i cierpliwości, a także rozsądnego planowania poszczególnych prac.

Google Ads (Adwords)

Z kolei Google Ads to nic innego jak płatne reklamy (w modelu PPC Pay per click), opłacane przez właścicieli serwisów internetowych. Najczęściej mają one postać linków wyświetlanych w specjalnych boksach, dlatego też sąone też znane jako płatne linki. Reklamy Ads mogą być emitowane zarówno w wyszukiwarce, jak i na stronach partnerów. W tym pierwszym przypadku są one podobne do wyników organicznych, boksy pojawiają się po prawej stronie ekranu lub w jego górnej części. Reklama w sieci partnerskiej jest bardziej zróżnicowana, każdy właściciel serwisu ma bowiem możliwość ustalenia położenia oraz wyglądu bloków reklamowych. O ile przy pozycjonowaniu trzeba czekać sporo czasu na pojawienie się pierwszych efektów, to w Ads wygląda to zupełnie inaczej. Ponieważ są to reklamy płatne, to ich emisja jest uzależniona od tego, czy posiada się budżet to wykorzystania, czy też nie. Samo uruchomienie podstawowej prostej kampanii jest bardzo szybkie, na pełną konfigurację wystarczy kilka godzin i już można się cieszyć pierwszymi gośćmi. Później pozostają tylko prace optymalizacyjne przekładające się na skuteczność prowadzonych działań. Bardzo ważny jest też czas trwania i długotrwałość efektów reklamy. W tym modelu przeważnie płaci się za faktycznie wykonane przez użytkowników kliknięcia, a nie za liczbę wyświetleń. Dlatego po przekroczeniu założonego budżetu emisja linków promocyjnych nagle się kończy i chcąc kontynuować kampanię trzeba przeznaczyć na nią kolejne środki.Google Ads (Adwords)

Porównanie pozycjonowania z Google Ads (AdWords)

Różnice pomiędzy pozycjonowaniem a płatnymi reklamami Ads są duże, warto je dobrze poznać, zanim podejmie się decyzję co wybrać? A może to i to? Pozycjonowanie wpływa na pozycje w wynikach organicznych, jego koszty są związane z czasem poświęconym na optymalizację, zdobywanie linków i inne prace. Reklamy Ads są wyświetlane niezależnie od wyników organicznych wyszukiwania, choć najczęściej są tematycznie powiązane z wprowadzanymi przez użytkowników frazami. Za ich emisję trzeba od razu płacić i opłaty te są pobierane przez Google, dodatkowo może też dojść koszt obsługi kampanii przez zewnętrzną firmę. Poniżej krótko porównamy obydwie metod reklamy, informacje te z pewnością przydadzą się każdemu, kto jest zainteresowany tą tematyką.

Porównanie pozycjonowania a Ads

Jak szybko są widoczne efekty w pozycjonowaniu a Google Ads?

Jeśli chodzi o widoczność efektów, to tu bezkonkurencyjnie wygrywają płatne reklamy. W zasadzie po konfiguracji kampanii linki zaczynają się wyświetlać, może to zająć nawet mniej niż kilka godzin. Pozycjonowanie jest procesem długo trwającym, tu pierwsze widoczne rezultaty pojawiają się po kilku tygodniach czy nawet miesiącach. Jednak w przypadku Ads zakończenie reklamy jest równoznaczne z zaprzestaniem wyświetlania linków, więc można z dnia na dzień utracić główne źródło odwiedzin. Efekty pozycjonowania utrzymują się znacznie dłużej, jeśli na jakieś słowa kluczowe uda się zdobyć wysokie pozycje, to nawet po zaprzestaniu działań przez jakiś czas przyniosą one sporo ruchu.

Zasięg SEO i Ads

Prowadząc działania pozycjonerskie wpływa się jedynie na organiczne wyniki wyszukiwania, nie do końca nawet mając wpływ na to, w jakim kierunku wszystko się potoczy. Linki Ads dają dużo większe możliwości docierania do szerokiej, dobrze dobranej grupy odbiorców. Jest to możliwe dzięki temu, że Google ma bardzo mocno rozwiniętą sieć partnerską, do której należy wiele serwisów internetowych. Można dzięki temu emitować reklamy na powiązanych tematycznie, wartościowych stronach, które są odwiedzane przez osoby zainteresowane danymi zagadnieniami.

Elastyczność

Pod względem elastyczności przewaga także jest po stronie Ads. Każda kampania niesie ze sobą ryzyko niewłaściwego doboru słów kluczowych, które po prostu nie przyniosą pożądanych efektów. W przypadku pozycjonowania ewentualna zmiana strategii jest mocno kłopotliwa, może się wiązać z koniecznością zaczynia pracy od początku i zmarnowaniem wielomiesięcznego wysiłku. W przypadku Ads zmiany są proste i szybkie – po zalogowaniu się do panelu można łatwo zmienić zestaw słów kluczowych, i w zasadzie od razu będzie to miało przełożenie na wyświetlane linki. Trzeba jedynie na bieżąco monitorować to, co się dzieje z kampanią, i w razie potrzeby szybko reagować.

Koszty pozycjonowania vs koszty Google Ads

Pod względem kosztów trudno porównać obie te metody, gdyż mają one zupełnie inny charakter. Pozycjonowanie jest rozciągnięte w czasie, dlatego też opłaty za prowadzone działania także będą rozciągnięte. Według mnie w perspektywie jest o wiele tańszą metodą promocji niż Google Ads. Oczywiście dużo będzie zależało od przyjętego modelu rozliczeń, ale trzeba się nastawić na systematyczne, comiesięczne ponoszenie pewnych kosztów. W przypadku Adwords sprawa jest bardzo prosta. Jeśli kampania jest aktywna, linki się wyświetlają a użytkownicy w nie klikają, to trzeba za reklamę płacić. Wyczerpanie budżetu lub zakończenie kampanii kończy konieczność ponoszenia opłat, ale też automatycznie powoduje zaprzestanie wyświetlania linków.

Co wybrać? Lepsze będzie pozycjonowanie czy kampania linków sponsorowanych Google Ads?

Na pytanie, która metoda jest lepsza i którą wybrać, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Sporo będzie tu zależało od tego, jakie oczekiwania będzie miał właściciel serwisu i na czym mu będzie zależało. Jeżeli priorytetem jest szybkie zwiększenie liczby gości, zwiększenie rozpoznawalności czy duża elastyczność, np. w przypadku sezonowości usług to idealnie w takiej roli sprawdzą się reklamy Adwords. Natomiast jak ważniejsze będzie długofalowe wzmocnienie marki i pozyskanie stabilnej pozycji, to lepiej zainwestować w dobrze przeprowadzone pozycjonowanie. A czasami warto pójść w obie metody równocześnie – rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem, a jednocześnie, do czasu uzyskania widocznych efektów, wzmocnić reklamę poprzez Google Ads (Adwords). Płatne reklamy świetnie się też sprawdzają przy różnego rodzaju akcjach promocyjnych, wyprzedażach czy specjalnych okazjach – można dzięki nim szybko zdobyć wielu klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

Autor: Łukasz Byra

Autor: Łukasz Byra

Specjalista SEO

Łukasz Byra – założyciel Sprawne SEO, od 2011 roku specjalizuje się w SEO i marketingu internetowym. Wspiera małe i średnie firmy w poprawie widoczności w Google, pomagając im skutecznie rozwijać działalność online. Dzięki, że tu trafiłeś! Mam nadzieję, że mój wpis dostarczy Ci wartościowej wiedzy i inspiracji.

Zobacz pozostałe wpisy

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy! AI w reklamie Sztuczna inteligencja z pewnością odgrywa coraz większą rolę w świecie reklamy....

czytaj dalej
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

W tym wpisie przeczytasz o: Siła rekomendacji w marketingu Zalety marketingu szeptanego Jak pozyskać ambasadorów marki Budowanie lojalności klienta Kampanie influencerowe w praktyce Przykłady sukcesu marketingu szeptanego Chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć lojalnych...

czytaj dalej
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Zobacz o czym tu przeczytasz: Konkurencyjne strategie marketingowe Personalizacja dla klientów Kanały komunikacji online Promocja na lokalnym rynku Wykorzystanie social media Analiza działań konkurentów Czy wiesz, jak skutecznie promować swoje małe lub średnie...

czytaj dalej
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule omówimy korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w SEO oraz jakie...

czytaj dalej
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule przedstawimy praktyczne rozwiązania dotyczące doboru słów kluczowych oraz struktury...

czytaj dalej
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

W tym artykule przeczytasz na następujące tematy: Szybsza strona lepsze wyniki Sekundy decydują o rankingu Dlaczego szybkość ładowania jest ważna Jak poprawić szybkość strony Użytkownicy nie lubią czekać Google wciąż pilnuje szybkości Bezpieczna i szybka strona to...

czytaj dalej
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach W tym artykule przeczytasz o: Influencerzy a SEO Reklama w social media Social media i pozycjonowanie Zasięg w internecie Działania z influencerami Branding i social media...

czytaj dalej
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Zobacz o czym tu przeczytasz: Czym jest marketing afiliacyjny Jak działa program partnerski Jak zarabiać na affiliacji Najlepsze programy partnerskie Afiliacja krok po kroku Strategia sukcesu w marketingu afiliacyjnym Największe błędy początkujących w affilii...

czytaj dalej
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Zobacz o czym przeczytasz poniżej: Co to jest marketing treści Planowanie strategii content marketingowej Wybór kanałów dystrybucji Jak poznać potrzeby odbiorców Które formaty treści są najskuteczniejsze Analiza wyników działań contentowych Częste błędy w prowadzeniu...

czytaj dalej
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Sprawdź o czym tu przeczytasz? Google Analytics podstawowe narzędzie SEMrush analiza SEO i contentu Ahrefs badanie linków Hotjar śledzenie zachowań użytkowników Moz Pro monitoring rankingu Crazy Egg mapy ciepła Keyword Planner research słów kluczowych Podsumowanie...

czytaj dalej
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

O czym przeczytasz sprawdź poniżej: Słowa kluczowe Budżet reklamowy Targetowanie grupy odbiorców AB testing ogłoszeń Monitorowanie wyników kampanii Kampanie remarketingowe Wpływ konkurencji na skuteczność reklamy Podsumowanie W dzisiejszych czasach niemal niemożliwe...

czytaj dalej
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku - czy warto? Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu ludzi, a tym samym stanowią doskonałą platformę do dotarcia do potencjalnych...

czytaj dalej
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak działań SEO mobile może skutkować stratą użytkowników i potencjalnych klientów....

czytaj dalej
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania...

czytaj dalej
Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna odpowiedź na motywacje do zakupów - klienci zwracają uwagę na korzyść z...

czytaj dalej
Ile kosztuje content marketing?

Ile kosztuje content marketing?

Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie jest Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się...

czytaj dalej
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie pozwoli użytkownikom na zapoznanie się z treścią naszej oferty, co w efekcie...

czytaj dalej
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być...

czytaj dalej
Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony internetowej z zainteresowaniem śledzimy czy nasze działania przynoszą pożądany...

czytaj dalej
Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, takich jak media społecznościowe,...

czytaj dalej
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do tego, co zrobi amerykański gigant Google. A Google robi całkiem sporo, cały czas...

czytaj dalej
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z bardzo prostego faktu, a mianowicie tego, że obecnie do...

czytaj dalej
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie innego podejścia niż tradycyjne media, chociażby ze względu na wyszukiwarki. To...

czytaj dalej
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe narzędzie, które dostarcza cennych informacji na temat ruchu i tego, co robią na stronie...

czytaj dalej
Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają miliony użytkowników. Wielu z nich nie jest nawet świadomych tego, że serwis ten od...

czytaj dalej
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać nowych klientów, a w wielu przypadkach decydować o powodzeniu lub porażce...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps

Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości...

czytaj dalej
Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych...

czytaj dalej
Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała strategia powinna również wybiegać w przód, by móc przewidzieć dalsze plany...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by zawojować świat. Jest tylko jeden problem – co zrobić, żeby przyszli klienci znaleźli...

czytaj dalej
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...   Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz...

czytaj dalej
Historia wyszukiwarek internetowych

Historia wyszukiwarek internetowych

Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i można je było stosunkowo łatwo przeglądać. Jednak wraz ze zwiększaniem się ich...

czytaj dalej
Czym jest audyt stron internetowych?

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego rozwoju technologicznego oraz bezlitosnego pozycjonowania, nieznajomość trendów może...

czytaj dalej
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz możliwość targetowania grupy docelowej. Serwis społecznościowy wiedzie prym razem z...

czytaj dalej
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede wszystkim o wysokiej jakości treść, która będzie interesująca dla użytkowników i...

czytaj dalej
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na...

czytaj dalej
Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i stanowi niezwykle skuteczne narzędzie marketingu, pod warunkiem, że jest...

czytaj dalej
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do budowania wizerunku firmy, jak i rozwoju marki osobistej. W jaki sposób reklamować...

czytaj dalej
Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. Ma ona kluczowe znaczenie dla pozycjonowania, bowiem nawet pomimo wielu działań...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron one page

Pozycjonowanie stron one page

Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą...

czytaj dalej
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do kompleksowego podejścia do SEO. Mieliśmy także do czynienia ze sporą dynamiką...

czytaj dalej
Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki pozycjonowania. Często można przeczytać nawet o 200 różnych czynnikach uwzględnianych...

czytaj dalej
Czym jest Mobile First Index?

Czym jest Mobile First Index?

Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i tabletów przekroczyła wyszukiwania z komputerów stacjonarnych i laptopów. Świadczy...

czytaj dalej
Co to jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli rozmaite poradniki czy blogi, ale również różnego rodzaju prezentacje...

czytaj dalej
Jak zbudować dobry profil linków?

Jak zbudować dobry profil linków?

Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede wszystkim Google zaczęło promować jakość strony i jej odpowiednią optymalizację — unikalne,...

czytaj dalej
Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz częściej można spotkać frazy składające się nawet z pięciu członów. Przede...

czytaj dalej
Link building

Link building

Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie przynosiły żadnego pożytku, to też w żaden sposób nie szkodziły. Jednak zmiany algorytmów...

czytaj dalej
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym zmianom i obecnie coraz bardziej liczy się unikalna, wartościowa treść. Zmiany te...

czytaj dalej
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne wiele osób, nawet będących w branży stwierdzi, że nic z tego nie będzie, ale tak...

czytaj dalej
Jak wybrać copywritera?

Jak wybrać copywritera?

Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. Treść musi być przede wszystkim unikalna, ale ważna jest także odpowiednia jakość. W...

czytaj dalej