Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

sty 11, 2019 | Blog | 0 komentarzy

Autor: Sprawne SEO

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?  

Zanim napiszę o tym – ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań…

 

co to jest pozycjonowanie (seo)

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) – najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych czynników, które wpływają na atrakcyjność strony. Pozycjonowanie stron zawsze łączy się z działaniami SEO, a na odpowiednie pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników. Google twierdzi że jest ich ponad 200.

 

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Upraszczając pierwsze wyszukiwarki internetowe były oparte są na frazach, czyli tym co wpisują użytkownicy w trakcie wyszukiwania stron. Każda wyszukiwarka generuje listę zaindeksowanych stron internetowych, które najlepiej pasują do wyszukiwanej treści. Jeśli np. będziemy wyszukiwali najlepsze hotele w Gdańsku, w wyszukiwarce wpiszemy frazę: najlepsze hotele Gdańsk. Wtedy teoretycznie wyszukiwarka w pierwszej kolejności pokaże strony, w których „użyto dużej ilości tej frazy” czyli te zoptymalizowane pod tą frazę. Wiele osób sądzi, że pozycja strony zależna jest od jej jakości. Nic bardziej mylnego. Wyszukiwarki posiadają w sobie algorytm, który w trakcie naszego wyszukiwania oblicza ilość użytych w treści fraz kluczowych, by znaleźć dla nas najlepiej dopasowaną stronę z treścią, której szukamy. (Więcej na temat jak działały wyszukiwarki pisałem w tym wpisie – „Historia wyszukiwarek internetowych”) Obecnie algorytmy wyszukiwarek są o wiele bardziej skomplikowane i opierają się nie tylko na słowach kluczowych. Nikt nie jest w stanie poznać dokładnie skomplikowanych reguł matematycznych które kierują funkcjonowanie Google oraz innych wyszukiwarek. Seowcy mogą jedynie stawiać hipotezy w oparciu o swoje testy oraz eksperymenty na temat działania danej wyszukiwarki. Niemniej jednak obecnie główne czynniki działania wyszukiwarki, które wpływają na widoczność strony i pozycjonowanie można podzielić na dwa podstawowe działy: on page factors – czynniki wewnętrzne strony oraz off page factors – czynniki zewnętrzne dla strony.

Wyniki wyszukiwania dzieli się na wyniki darmowe – organiczne, oraz płatne reklamy Google Ads tzw. linki sponsorowane, które znajdują się często na samej górze listy wyszukiwania.

 

SEO = SEM?

SEM-SEO-PPC

źródło eactive – wiemy jak

SEM (Search Engine Marketing) jest to marketing wyszukiwarkach, którego celem jest zwiększenie ruchu stronie. Łączy w sobie działania SEO oraz reklamy płatnej, wraz z pozycjonowaniem. SEM powinno być prowadzone w taki sposób, aby strona mogła łączyć w sobie nie tylko unikalną treść, ale również być dopasowana do najczęstszych interesujących nas wyszukiwań. Czyli powinna kierować na stronę nie tyle ogólny ruch lecz odwiedzających rzeczywiście zainteresowanych naszymi usługami lub produktami.

 

Czym zajmuje się pozycjonowanie i optymalizacja?

Pozycjonowanie i optymalizacja ma za zadanie poprawić wszystkie elementy na stronie, które mają bezpośredni wpływa na pozycję strony na liście organicznych wyników wyszukiwania. Przede wszystkim łączy się z zarządzaniem treścią strony, ale również jej wyglądem, czy technicznymi danymi. W pozycjonowaniu strony ważny jest zarówno odpowiedni kod HTML, ale także dobrze przygotowane treści na stronę. Powinny być one jak najlepiej zoptymalizowane pod frazy kluczowe, a także muszą być unikalne. Oprócz tych czynników na ich jakość wpływa także merytoryka oraz przejrzystość tekstu. Pod względem technicznym strona powinna szybko się ładować, mieć łatwy dostęp do treści, odpowiednio zbudowane i intuicyjne zakładki. Bardzo ważne jest również przygotowanie strony w wersji mobilnej. Prócz pracy on page – optymalizacji strony która jest wstępem do późniejszego pozycjonowania, bardzo ważne są działania off page – poza stroną czyli linkowanie, pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do naszej witryny tzw. Link building. Odpowiednia i przemyślan strategia budowy profilu linków jest kluczem do sukcesu. Tak linki są nadal istotnym czynnikiem rankingowym.

 

Pozycjonowanie strony – jak ważna jest treść? 

Na stronie internetowej równie istotna jest jej treść. Pozycjonowanie stron rozpoczyna się m.in. od tworzenia unikalnych treści, które mają odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, czyli fraz, które nas interesują i są najczęściej wyszukiwane. W znalezieniu odpowiednich słów kluczowych pomocne są takie narzędzia jak m.in Planer Słów Kluczowych Google, Narzędzie Ubersuggest lub Keyword.io . Dzięki odpowiedniej optymalizacji treści pod interesujące nas frazy kluczowe nasza strona jest wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo treść powinna być odpowiednio zbudowana podzielona na tytuły, podtytuły nagłówki itd., by wynikały z niej przydatne informacje, a nie same słowa kluczowe ubrane w zdania. Nie bez znaczenia jest systematyczne tworzenie nowych „unikalnych treści” – dodawanie nowych artykułów i odświeżanie wpisów na pewno pomoże w budowaniu widoczności strony w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie to proces długofalowy gdzie systematycznie należy wykonywać pewne czynności. Pamiętajmy, że stronę pozycjonowaną należy cyklicznie monitorować i optymalizować. Frazy kluczowe i intencje użytkowników wciąż się zmieniają, dlatego potrzebą jest tworzenie nowych danych i treści. Aby utrzymać ruch na stronie należy na bieżąco aktualizować informacje oraz zadbać już nie od strony SEO ale bardziej UX o jej nowoczesny i przejrzysty wygląd oraz intuicyjną obsługę.

 

 

pozycjonowanie dlaczego tyle kosztuje Czy można pozycjonować za 200 zł?

Pozycjonowanie cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza że reklamuje się je jako niezawodny środek do osiągnięcia sukcesu w sieci. Duża popularność pozycjonowania powoduje, że na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu usługi. Ma to także wpływ na koszty, niejednokrotnie można się natknąć na „super oferty” zachęcające niskimi cenami, a do tego gwarancją uzyskania określonych pozycji. Dla wielu osób brzmi to bardzo kusząco, zwłaszcza jeśli porównają one ofertę konkurentów. I pojawia się wtedy pytanie, po co trzeba płacić kilka tysięcy, skoro można to samo mieć za dwieście złotych? Tyle że oszczędności będą w takim przypadku bardzo pozorne. W pozycjonowaniu tak samo, jak we wszystkich innych obszarach, niskie ceny oznaczają po prostu niską jakość. W tytułowej cenie być może otrzyma się pewną ilość linków z przypadkowych serwisów, bo przecież na szczegółowe opracowanie ich profilu nie będzie czasu. Na pewno nie będzie optymalizacji, bowiem to także wymaga sporo pracy, a także profesjonalnie przygotowanych, merytorycznych artykułów. Nawet jeśli na chwilę uda się osiągnąć planowane pozycje, to ich efekty będą najprawdopodobniej krótkotrwałe. A dodatkowo takie działania mogą się zakończyć nałożeniem różnych kar przez Google, z których wyjście może kosztować znacznie więcej, niż się zaoszczędziło. Przy niskich budżetach firmy często stosują różne niedozwolone metody (Black Hat SEO), a to prosta droga do różnych problemów.  

 

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Cena pozycjonowania nie może być niska przede wszystkim dlatego, że jego dobre wykonanie po prostu zajmuje dużo czasu. Nie ma możliwości skonstruowania jednego, uniwersalnego cennika, gdyż każdy przypadek jest inny i dobre firmy podchodzą indywidualnie do wycen. Już na początku należy dokładnie przyglądnąć się jakości samego serwisu pod kątem optymalizacji. Niekiedy do wykonania będą jedynie niewielkie poprawki, a niekiedy trzeba będzie mocno wszystko przebudować. Przy wycenie bierze się też pod uwagę branżę, w której działa dana firma, a także dotychczasową historię wykonywanych działań marketingowych. Kolejny istotny czynnik to ilość fraz, nad którymi dana firma ma pracować. Rozbudowane serwisy mogą ich mieć naprawdę sporą ilość, a nad każdej z nich trzeba będzie przecież poświęcić „chwilę”. Dodatkowo każda fraza ma określoną konkurencyjność. Jeśli trzeba się będzie zająć tymi najpopularniejszymi, to na pewno będzie potrzebne włożenie w to więcej czasu i wysiłku. A to wszystko będzie miało przełożenie na wysokość opłat ponoszonych przez klienta. Niektóre firmy przy wycenie zwracają uwagę także na ilość zwracanych przez wyszukiwarkę wyników, choć nie zdarza się to często.

 

Popularne modele rozliczania SEO.

Firmy SEO stosują różne metody rozliczania się z prac pozycjonerskich, dzięki czemu można dobrać najlepszy do swoich potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularne to:

 

— Abonament miesięczny w pozycjonowaniu stron.

W tym modelu klient ponosi stałą, ustaloną wcześniej stawkę, w ramach której prowadzone są wszystkie działania. Wysokość takiej opłaty uzależniona jest od branży i jej konkurencyjności w Google, przeważnie będzie to od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Ryczałt jest wygodnym rozwiązaniem dla firm z dużą ilością zróżnicowanych fraz, w tym modelu firma pozycjonerska może prowadzić szerokie działania bez skupiania się na wybranych hasłach. Dla klienta wadą jest to, że opłaty ponosi od samego początku także w okresie, kiedy nie widać żadnych rezultatów.

 — Pozycjonowanie model rozliczeń „Płatność za frazy (efekt)”.

Wielu klientów woli płacić dopiero wtedy, gdy zobaczą określone efekty. W ich przypadku dobrym rozwiązaniem wydaje się model płacenia za frazy, w którym opłaty ponoszone są wyłącznie wtedy, gdy dane frazy pojawiły się na określonych miejscach w wynikach wyszukiwania, najczęściej na pierwszej stronie (TOP10). Pozycje poszczególnych fraz są codziennie monitorowane i na podstawie tego wyznaczana jest wysokość końcowej opłaty. Natomiast czy to jest dobre rozwiązanie? Otóż nie! Osobiście odradzam ten model rozliczeń. Wiele szanujących się, poważnych agencji SEO od niego odchodzi. Dlaczego? Odsyłam do artykułów: Piotra Cichosza oraz Mariusza Kołacz (Pozycjonowanie za efekt — przemilczane fakty). Rozliczenie za efekt to mit. Nie ma na polskim rynku żadnego innego fachu, który utrzymywałby się dzięki płatnościom za efekt.

— Płatność za ruch w pozycjonowaniu stron internetowych.

W przypadku dużych serwisów i portali często najlepszym rozwiązaniem jest rozliczanie się za ruch. W takim przypadku klienci będą ponosili wyłącznie koszty związane z ilością użytkowników, którzy odwiedzili ich stronę w ustalonym okresie. Takie rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza w przypadku serwisów o dużym zróżnicowaniu treści czy produktów, co miałoby przełożenie na ilość fraz.

 

Pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa. 

To proces, w którym cyklicznie należy wykonywać pewne czynności. A te wymagają wiele czasu i ogromnego zaangażowania ze strony pozycjonera czy agencji seo. Dlatego dobrego, skutecznego pozycjonowania nie dostaniemy za przykładowe 200 zł! Płacimy nie tylko za czas poświęcony dla konkretnej strony ale także za wiedzę i doświadczenie specjalisty.

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Autor: Łukasz Byra

Autor: Łukasz Byra

Specjalista SEO

Łukasz Byra – założyciel Sprawne SEO, od 2011 roku specjalizuje się w SEO i marketingu internetowym. Wspiera małe i średnie firmy w poprawie widoczności w Google, pomagając im skutecznie rozwijać działalność online. Dzięki, że tu trafiłeś! Mam nadzieję, że mój wpis dostarczy Ci wartościowej wiedzy i inspiracji.

Zobacz pozostałe wpisy

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy! AI w reklamie Sztuczna inteligencja z pewnością odgrywa coraz większą rolę w świecie reklamy....

czytaj dalej
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

W tym wpisie przeczytasz o: Siła rekomendacji w marketingu Zalety marketingu szeptanego Jak pozyskać ambasadorów marki Budowanie lojalności klienta Kampanie influencerowe w praktyce Przykłady sukcesu marketingu szeptanego Chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć lojalnych...

czytaj dalej
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Zobacz o czym tu przeczytasz: Konkurencyjne strategie marketingowe Personalizacja dla klientów Kanały komunikacji online Promocja na lokalnym rynku Wykorzystanie social media Analiza działań konkurentów Czy wiesz, jak skutecznie promować swoje małe lub średnie...

czytaj dalej
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule omówimy korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w SEO oraz jakie...

czytaj dalej
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule przedstawimy praktyczne rozwiązania dotyczące doboru słów kluczowych oraz struktury...

czytaj dalej
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

W tym artykule przeczytasz na następujące tematy: Szybsza strona lepsze wyniki Sekundy decydują o rankingu Dlaczego szybkość ładowania jest ważna Jak poprawić szybkość strony Użytkownicy nie lubią czekać Google wciąż pilnuje szybkości Bezpieczna i szybka strona to...

czytaj dalej
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach W tym artykule przeczytasz o: Influencerzy a SEO Reklama w social media Social media i pozycjonowanie Zasięg w internecie Działania z influencerami Branding i social media...

czytaj dalej
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Zobacz o czym tu przeczytasz: Czym jest marketing afiliacyjny Jak działa program partnerski Jak zarabiać na affiliacji Najlepsze programy partnerskie Afiliacja krok po kroku Strategia sukcesu w marketingu afiliacyjnym Największe błędy początkujących w affilii...

czytaj dalej
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Zobacz o czym przeczytasz poniżej: Co to jest marketing treści Planowanie strategii content marketingowej Wybór kanałów dystrybucji Jak poznać potrzeby odbiorców Które formaty treści są najskuteczniejsze Analiza wyników działań contentowych Częste błędy w prowadzeniu...

czytaj dalej
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Sprawdź o czym tu przeczytasz? Google Analytics podstawowe narzędzie SEMrush analiza SEO i contentu Ahrefs badanie linków Hotjar śledzenie zachowań użytkowników Moz Pro monitoring rankingu Crazy Egg mapy ciepła Keyword Planner research słów kluczowych Podsumowanie...

czytaj dalej
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

O czym przeczytasz sprawdź poniżej: Słowa kluczowe Budżet reklamowy Targetowanie grupy odbiorców AB testing ogłoszeń Monitorowanie wyników kampanii Kampanie remarketingowe Wpływ konkurencji na skuteczność reklamy Podsumowanie W dzisiejszych czasach niemal niemożliwe...

czytaj dalej
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku - czy warto? Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu ludzi, a tym samym stanowią doskonałą platformę do dotarcia do potencjalnych...

czytaj dalej
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak działań SEO mobile może skutkować stratą użytkowników i potencjalnych klientów....

czytaj dalej
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania...

czytaj dalej
Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna odpowiedź na motywacje do zakupów - klienci zwracają uwagę na korzyść z...

czytaj dalej
Ile kosztuje content marketing?

Ile kosztuje content marketing?

Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie jest Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się...

czytaj dalej
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie pozwoli użytkownikom na zapoznanie się z treścią naszej oferty, co w efekcie...

czytaj dalej
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być...

czytaj dalej
Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony internetowej z zainteresowaniem śledzimy czy nasze działania przynoszą pożądany...

czytaj dalej
Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, takich jak media społecznościowe,...

czytaj dalej
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się...

czytaj dalej
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie wystarczą, żeby przyciągnąć odwiedzających. Ci w jakiś sposób muszą się dowiedzieć o...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do tego, co zrobi amerykański gigant Google. A Google robi całkiem sporo, cały czas...

czytaj dalej
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z bardzo prostego faktu, a mianowicie tego, że obecnie do...

czytaj dalej
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie innego podejścia niż tradycyjne media, chociażby ze względu na wyszukiwarki. To...

czytaj dalej
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe narzędzie, które dostarcza cennych informacji na temat ruchu i tego, co robią na stronie...

czytaj dalej
Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają miliony użytkowników. Wielu z nich nie jest nawet świadomych tego, że serwis ten od...

czytaj dalej
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać nowych klientów, a w wielu przypadkach decydować o powodzeniu lub porażce...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps

Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości...

czytaj dalej
Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych...

czytaj dalej
Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała strategia powinna również wybiegać w przód, by móc przewidzieć dalsze plany...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by zawojować świat. Jest tylko jeden problem – co zrobić, żeby przyszli klienci znaleźli...

czytaj dalej
Historia wyszukiwarek internetowych

Historia wyszukiwarek internetowych

Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i można je było stosunkowo łatwo przeglądać. Jednak wraz ze zwiększaniem się ich...

czytaj dalej
Czym jest audyt stron internetowych?

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego rozwoju technologicznego oraz bezlitosnego pozycjonowania, nieznajomość trendów może...

czytaj dalej
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz możliwość targetowania grupy docelowej. Serwis społecznościowy wiedzie prym razem z...

czytaj dalej
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede wszystkim o wysokiej jakości treść, która będzie interesująca dla użytkowników i...

czytaj dalej
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na...

czytaj dalej
Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i stanowi niezwykle skuteczne narzędzie marketingu, pod warunkiem, że jest...

czytaj dalej
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do budowania wizerunku firmy, jak i rozwoju marki osobistej. W jaki sposób reklamować...

czytaj dalej
Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. Ma ona kluczowe znaczenie dla pozycjonowania, bowiem nawet pomimo wielu działań...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron one page

Pozycjonowanie stron one page

Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą...

czytaj dalej
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do kompleksowego podejścia do SEO. Mieliśmy także do czynienia ze sporą dynamiką...

czytaj dalej
Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki pozycjonowania. Często można przeczytać nawet o 200 różnych czynnikach uwzględnianych...

czytaj dalej
Czym jest Mobile First Index?

Czym jest Mobile First Index?

Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i tabletów przekroczyła wyszukiwania z komputerów stacjonarnych i laptopów. Świadczy...

czytaj dalej
Co to jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli rozmaite poradniki czy blogi, ale również różnego rodzaju prezentacje...

czytaj dalej
Jak zbudować dobry profil linków?

Jak zbudować dobry profil linków?

Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede wszystkim Google zaczęło promować jakość strony i jej odpowiednią optymalizację — unikalne,...

czytaj dalej
Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz częściej można spotkać frazy składające się nawet z pięciu członów. Przede...

czytaj dalej
Link building

Link building

Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie przynosiły żadnego pożytku, to też w żaden sposób nie szkodziły. Jednak zmiany algorytmów...

czytaj dalej
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym zmianom i obecnie coraz bardziej liczy się unikalna, wartościowa treść. Zmiany te...

czytaj dalej
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne wiele osób, nawet będących w branży stwierdzi, że nic z tego nie będzie, ale tak...

czytaj dalej
Jak wybrać copywritera?

Jak wybrać copywritera?

Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. Treść musi być przede wszystkim unikalna, ale ważna jest także odpowiednia jakość. W...

czytaj dalej