Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede wszystkim o wysokiej jakości treść, która będzie interesująca dla użytkowników i potencjalnych klientów. Dzięki temu zbudujemy silną pozycję eksperta w branży.
Blog firmowy a SEO
Prowadzenie bloga firmowego pozwala na budowanie “długiego ogona” oraz zwiększenie potencjału SEO strony. Blogowe wpisy są bardzo dobrze indeksowane przez wyszukiwarki, a dzięki artykułom możemy budować tzw. długi ogon fraz kluczowych, co przekłada się na większy ruch na stronie i większą sprzedaż. Przykładem może być fraza: “skórzane buty dla kobiet” zamiast “skórzane buty” czy “tabletki na odchudzanie dla kobiet po 50” zamiast “tabletki na odchudzanie”. Potencjał długiego ogona jest na tyle duży, że nie powinniśmy go lekceważyć.
Blog firmowy jest również doskonałym źródłem do pozyskania nowych linków do strony. Jeśli tworzymy inspirujące treści, które rozwiązują problemy użytkowników, ci chętnie podzielą się ciekawym tekstem na swoich blogach czy w mediach społecznościowych. Linki wzmacniają potencjał samego artykułu i całej strony. Blogowe wpisy bardzo dobrze rozpowszechniają się w social media.
Warto wspomnieć także o linkowaniu wewnętrznym. Zamieszczanie odnośników na blogu firmowym wspomaga indeksowanie witryny poprzez wskazywanie robotom wyszukiwarki ważniejszych podstron serwisu oraz kieruje czytelników do powiązanych tematycznie artykułów, usług lub produktów z oferty.
Pozostając jeszcze w temacie SEO, warto dodać, że wyszukiwarka Google lubi świeży content. Lepiej postrzegane są strony, w których treści są regularnie aktualizowane. Warto pamiętać o tym, że każdy wpis blogowy to osobna podstrona, co daje sygnał wyszukiwarce, że serwis się rozwija.
Blog firmowy a budowanie wizerunku
Blog firmowy pozwala na wykreowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. Szczególnie wtedy, gdy sprzedajemy usługi, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Publikowanie artykułów, nagrywanie wideo, udzielanie się na forach sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako specjaliści w branży. Klienci ufają produktom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni.
Prowadzenie bloga firmowego pozwala także na budowanie relacji z klientami. Możemy przedstawić nasze produkty bądź usługi w zupełnie inny, ciekawy sposób. Dzięki regularnym wpisom, utrzymujemy stałą komunikację z czytelnikami, którzy piszą komentarze lub zadają pytania związane z branżą. Dzięki temu firma może dowiedzieć się więcej o potrzebach swoich klientów i spełnić ich oczekiwania. Z drugiej strony, klient chętniej zdecyduje się na produkty lub usługi firmy, z którą wszedł w interakcję.
Storytelling zyskuje na popularności już od kilku lat. Blog firmowy to idealny sposób, by opowiedzieć historię marki. Wpisy dają możliwość prezentowania strategicznego przekazu, idei czy historii, z którą związana jest marka. W artykułach możemy również wyszczególnić wartości, którymi kieruje się firma. Jeśli zrobimy to w ciekawy sposób, marka z pewnością zostanie zapamiętana, co wpływa pozytywnie na decyzje zakupowe.
Tworzenie wpisów na blogu firmowym to także podniesienie efektywności obsługi klienta. Często użytkownicy rezygnują z zakupu, bo mają wątpliwości dotyczące oferty. Zamieszczając na blogu firmowym informacje z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania, instrukcję robienia zakupów w e-sklepie, usprawnimy cały proces, a klient nie będzie musiał czekać na odpowiedź na maila.
Dlaczego warto założyć bloga firmowego?
Oprócz wyżej wymienionych korzyści, blog firmowy pozwala na poznanie opinii Twoich potencjalnych klientów i szybkie reagowanie na ich potrzeby. Stały przyrost treści zwiększa ruch i poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto wyprzedzać konkurencję, która nie aktualizuje treści na swoich stronach internetowych. Należy przemyśleć strategię prowadzenia bloga, zastanowić się, o czym moglibyśmy pisać i…działać!