Co to jest audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to jej niezależna ocena wykonana przez firmę zewnętrzną. Audyt umożliwia wykazanie mocnych i słabych aspektów strony internetowej pod kątem wymagań algorytmów wyszukiwarek. Ponadto audyt strony internetowej wskazuje wszelkiego rodzaju błędy obniżające widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, a także obejmuje wstępną ocenę kondycji strony.
Audyt strony internetowej – co dalej?
Po przeprowadzeniu audytu sporządza się raport, który nie tylko zwraca uwagę na plusy i minusy strony, ale także zawiera rekomendację konkretnych zmian, które pozwolą na ulepszenie strony. Audyt jest niezbędny do prawidłowej optymalizacji i indeksowania strony. Umożliwia m.in. sprawdzanie atrakcyjności publikowanych treści, jakości i stopnia linkowania, czasu ładowania strony czy wyeliminowania błędów czy przystosowania strony do wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych.
Najważniejsze korzyści przeprowadzenia audytu strony internetowej to:
- lepsze dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarki,
- uzyskanie lepszej i trwałej pozycji w wyszukiwarkach,
- zwiększenie naturalnego ruchu na stronie,
- zwiększenie ilości słów kluczowych.
Audyty stron internetowych dzielimy na:
- audyt marketingowy i biznesowy np. audyt seo
– audyt SEO, jest podstawą do rozpoczęcia pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych.
- audyt IT np. audyt wydajności
– ten rodzaju audytu skierowany jest, przede wszystkim, do dużych korporacji i instytutów posiadających dane wrażliwe, np. sklepy e-commerce, banki.
- audyt prawny np. audyt RODO
– sprawdza, czy strona spełnia wszystkie niezbędne obowiązki informacyjne - audyt UX
– celem audyty UX jest sprawdzenie użyteczności strony internetowej np. sprawdzenie czytelności, jasności treści, łatwości poruszania się po stronie.
Audyt SEO – na co zwrócić uwagę?
Decydując się na audyt SEO, Klient powinien sprecyzować czego ma dotyczyć audyt oraz w oparciu o jakie kryteria ma być przeprowadzany. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie jasnych celów i oczekiwań względem audytu strony. Warto pamiętać, że przeprowadzenie audytu SEO nie obejmuje optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej, a jest jedynie analizą stanu strony, w celu sporządzenia listy rekomendowanych zmian.
Audyt SEO pozwoli jasno wskazać na jakich aspektach strony należy się skupić oraz wyznaczyć wytyczne przyszłego pozycjonowania strony. Ponadto audyt SEO daje możliwość wskazania jak długo będzie trwało samo pozycjonowanie i ile może ono kosztować, włączając w to pracę copywriterów, programistów, zakup usług wewnętrznych, zdobycie linków itp.
Zobacz:
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?
Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?