Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?

paź 4, 2019 | Blog

Autor: Sprawne SEO

Skuteczny marketing szeptany.

Co to jest marketing szeptany?Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo chętnie korzystają z najróżniejszych testów czy opinii innych użytkowników, którzy mieli okazję używać danego produktu. I często nawet nie mają oni świadomości tego, że za tymi opiniami może stać dająca ogromne możliwości odmiana marketingu internetowego, a mianowicie marketing szeptany. Z marketingiem szeptanym jest tak, że wielu o nim słyszało, ale niewielu tak naprawdę wie, na czym on polega. Bardzo często kojarzy się on na przykład ze spamem, ma to związek, chociażby z nieuczciwymi firmami, które pod usługami marketingu rekomendacji oferują właśnie akcje spamerskie np. bezmyślne wpisy na forach internetowych w szczególności w działach offtop. Przez to też jego spostrzeganie jest niestety często negatywne, tymczasem dobrze przeprowadzone kampanie nie tylko są bardzo skuteczne, ale też i zgodne z prawem i etyką biznesową. Dlatego też warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej metody, a przede wszystkim rozwiać wszelkie mity z nią związane.

 

Marketing szeptany (buzz marketing)  — co to jest?

Zacznijmy od definicji:

Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) – to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu ustnego.

Buzz marketing (marketing szeptany)

Mimo że marketing szeptany inaczej też buzz marketing (ang. buzz – szum, brzęczenie pszczół)  jest od dawna znany świecie promocji, to jego siła zaczęła być mocno widoczna w erze cyfrowej. To właśnie internet dał nowe możliwości i umożliwił znacznie skuteczniejsze i sprawniejsze działania. Główną ideą tej formy marketingu jest przekazywanie potencjalnym klientom informacji o produktach czy usługach, z pozytywnym wydźwiękiem. To przekazywanie nie jest nachalne i bezpośrednie, ale polega właśnie na „podszepytywaniu”, tak żeby odbiorcy nie zorientowali się, że wbrew pozorom czytają reklamę. Osoby zajmujące się taką promocją rozpoczynają dyskusje na różnego rodzaju forach czy w komentarzach pod blogami, inicjując ciekawe tematy i dając innym powody do porozmawiania. Takie dyskusje z reguły później toczą się same, bez konieczności ich pilnowania, a jeśli zbaczają w nieodpowiednim kierunku lub wygasają, to marketingowcy zaczynają z powrotem działać. W tej metodzie ważna jest dyskrecja i anonimowość, tak żeby nie można się było zorientować, że za takimi dyskusjami stoi agencja promocyjna. Niejednokrotnie na potrzeby kampanii budowane są specjalne konta i profile użytkowników, mające zapewnić odpowiednią wiarygodność.

 

Popularne formy marketingu szeptanego.

Pojęcie marketingu szeptanego jest dość obszerne i obejmuje różne jego formy. Najbardziej popularna jest klasyczna odmiana (czyli wpisy, dyskusje na forach internetowych), ale nie są to jedyne możliwości, jakie można stosować w kampaniach. Warto poznać także inne wersje buzz marketingu, najpopularniejsze z nich są przedstawione poniżej.

– Marketing wirusowy

We współczesnym świecie obraz odgrywa ogromną rolę, i to właśnie wykorzystuje marketing wirusowy. Polega on na rozprzestrzenianiu oryginalnych grafik, memów czy śmiesznych obrazków, które potrafią zdobywać ogromną popularność. Mogą być one skojarzone z daną marką — jeśli będzie to zrobione dyskretnie i z wyczuciem, to nikt nawet się nie zorientuje, że ma do czynienia z reklamą.

– Brand blogging

Wykorzystuje do prowadzenia działalności promocyjnej blogi, tak popularne obecnie wśród użytkowników internetu. Ich właściciele dostają od firm produkty do przetestowania, a swoje spostrzeżenia opisują później w artykułach. Dla internautów takie opinie są znacznie bardziej wiarygodne, gdyż ufają oni autorom, a jednocześnie stanowią dyskretną, ale niezwykle skuteczną promocję.

– Community marketing

Marketing Społecznościowy (community marketing, social media marketing) opiera się na współpracy ze społecznościami internetowymi, przy wykorzystaniu facebooka fanclubów, for, blogów czy grup tematycznych. Opinie członków takich społeczności często trafiają do szerokiej grupy odbiorców, dzięki czemu można dotrzeć z pozytywnym przekazem o marce czy produkcie do potencjalnych klientów.

 

Co może dać marketing szeptany?

Gdzie można realizować kampanie marketingu szeptanego?Dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego może przynieść wiele korzyści, ale jeśli ktoś nie będzie się trzymał zasad, to może sobie znacznie zaszkodzić. Przede wszystkim buzz marketing umożliwia stosunkowo szybkie i tanie dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, co najważniejsze zainteresowanych daną tematyką. Koszty takich działań, w stosunku do zasięgu kampanii oraz grupy docelowej są naprawdę niewielkie, a dodatkowo efekty długi czas utrzymują się w sieci. Kolejną ważną kwestią, może niemającą bezpośredniego przełożenia na liczbę kupujących, ale znacząco wpływającą na decyzje zakupowe, jest budowa świadomość i marki. Tu dochodzi do głosu psychologia — klienci znacznie częściej kupują dane towary, jeśli wcześniej przeczytali o nim pozytywne recenzje i opinie. A że świadomość konsumentów cały czas rośnie i coraz częściej dokonują oni świadomych, dobrze przemyślanych wyborów, to wizerunek i spostrzeganie firmy ma bardzo duże znaczenie. Dzięki marketingowi szeptanemu można też zbierać od konsumentów informacje na temat oferty — umożliwi to poprawienie swoich niedociągnięć, a także wyszukiwać nisze, które da się w ciekawy sposób zagospodarować.

 

Gdzie można realizować kampanie marketingu szeptanego?

Kampanie marketingu szeptanego mogą być przeprowadzane w różnych miejscach w internecie, zależnie od potrzeb można zdecydować się na jeden ich rodzaj lub więcej, możliwości w tym zakresie są naprawdę duże.

Najczęstsze formy marketingu szeptanego:

– Media społecznościowe.

Youtube, Facebook czy Instagram — te serwisy społecznościowe nie tylko służą rozrywce i kontaktom towarzyskim, ale też stanowią świetne miejsce do reklamy. Użytkownicy coraz częściej bowiem dzielą się z innymi swoimi opiniami i spostrzeżeniami na temat usług i produktów, a to stanowi świetną bazę do dyskretnie przeprowadzonych działań marketingu szeptanego.

– Blogi i vlogi.

Blogi i vlogi także cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników internetu, a ich autorzy stają się mocno rozpoznawalni. Dlatego też stanowią doskonałe miejsce do prowadzenia kampanii buzz marketingu, między innymi ze względu na dużą ilość toczących się pod wpisami dyskusji. Przekazanie blogerowi produkty do testów ma się gwarancję dostępu do szerokiej liczby odbiorców, a jeśli dodatkowo te testy wypadną pozytywnie, to z pewnością przełoży się to na wskaźniki sprzedaży.

– Tematyczne fora internetowe.

Fora dla wielu osób stanowią miejsce pozyskiwania informacji na najróżniejsze tematy, a także źródło opinii o produktach i usługach. Często można tam spotkać ekspertów w danej dziedzinie, a dyskusje potrafią się ciągnąć miesiącami. Dlatego też takie miejsca świetnie nadają się na prowadzenie działań marketingu szeptanego, dyskretne wzmianki w toczących się wątkach lub inicjowanie nowych to podstawa, która powinna znajdować się w każdej kampanii.

Marketing szeptany — jak skutecznie przeprowadzić kampanię 

Marketing szeptany — jak skutecznie przeprowadzić kampanię?

Wiemy już, że marketing szeptany może stanowić bardzo skuteczną i niedrogą formę promocji, należy jeszcze zastanowić, w jaki sposób go prawidłowo przeprowadzić. Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić jedną rzecz, a mianowicie taką, że wszystkie działania mają być prowadzone w taki sposób, żeby nie można się było zorientować, że są reklamą. Absolutnie należy unikać spamowania i nachalności, gdyż szybko zostanie to wyłapane i zamiast korzyści przyniesie straty wizerunkowe. Sama treść wypowiedzi nie może przekłamywać, wprowadzać innych w błąd czy oczerniać konkurencji — etyka biznesowa jest w tym przypadku naprawdę ważna. Trzeba też pamiętać o tym, że administratorzy serwisów mają dużą wprawę w wyłapywaniu nieudolnych „specjalistów” od marketingu szeptanego. Jeśli na jakiś forach zaczną się pojawiać wątki „polecające” usługi czy produkty danej firmy, to bardzo szybko zostaną one pousuwane.

Dlatego też warto pamiętać o następujących zasadach:

  • Konta do prowadzenia działań marketingu szeptanego muszą mieć odpowiednią historię wcześniejszych dyskusji. Im więcej będzie się pracować nad swoim profilem, tym mniejsze będą szanse na to, że zostanie on uznany za spamerski.
  • Umieszczane wpisy powinny swoją tematyką nawiązywać do tematyki forum i działu, w którym mają być publikowane. Lepiej jest także, szczególnie na początku, kontynuować dyskusje w starych wątkach, niż zakładać swoje nowe.
  • Ostrożnie z linkami, nie powinno się przesadzać z ich ilością. Jeśli już ktoś chce umieścić odnośnik, to najlepiej do konkretnej podstrony, z neutralnym, naturalnym anchorem np. adres url strony internetowej (https://www.twojastrona.pl/)
  • Działania buzz marketingu wymagają, wbrew temu, co może się wydawać, sporego doświadczenia, systematyczności i cierpliwości. Dlatego też należy unikać zatrudniania do takich zajęć przypadkowych osób za niskie stawki.
  • Konieczne jest dbanie o odpowiednią jakość wpisów. Niedopuszczalne są wszelkie błędy gramatyczne czy ortograficzne, trzeba się też dobrze zapoznać z daną tematyką, żeby nie popełniać różnych gaf.
  • Sam marketing szeptany niewiele pomoże, jeśli nie pójdzie za nim spójny przekaz w innych formach reklamy. Dlatego też warto kompleksowo podejść do promocji swojej firmy w sieci, opracowując spójną, jednolitą koncepcję komunikacji z klientami.

 

Pozycjonowanie stron internetowych

Autor: Łukasz Byra

Autor: Łukasz Byra

Specjalista SEO

Łukasz Byra – założyciel Sprawne SEO, od 2011 roku specjalizuje się w SEO i marketingu internetowym. Wspiera małe i średnie firmy w poprawie widoczności w Google, pomagając im skutecznie rozwijać działalność online. Dzięki, że tu trafiłeś! Mam nadzieję, że mój wpis dostarczy Ci wartościowej wiedzy i inspiracji.

Zobacz pozostałe wpisy

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy! AI w reklamie Sztuczna inteligencja z pewnością odgrywa coraz większą rolę w świecie reklamy....

czytaj dalej
Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

W tym wpisie przeczytasz o: Siła rekomendacji w marketingu Zalety marketingu szeptanego Jak pozyskać ambasadorów marki Budowanie lojalności klienta Kampanie influencerowe w praktyce Przykłady sukcesu marketingu szeptanego Chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć lojalnych...

czytaj dalej
Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

Zobacz o czym tu przeczytasz: Konkurencyjne strategie marketingowe Personalizacja dla klientów Kanały komunikacji online Promocja na lokalnym rynku Wykorzystanie social media Analiza działań konkurentów Czy wiesz, jak skutecznie promować swoje małe lub średnie...

czytaj dalej
Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule omówimy korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w SEO oraz jakie...

czytaj dalej
Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule przedstawimy praktyczne rozwiązania dotyczące doboru słów kluczowych oraz struktury...

czytaj dalej
Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

W tym artykule przeczytasz na następujące tematy: Szybsza strona lepsze wyniki Sekundy decydują o rankingu Dlaczego szybkość ładowania jest ważna Jak poprawić szybkość strony Użytkownicy nie lubią czekać Google wciąż pilnuje szybkości Bezpieczna i szybka strona to...

czytaj dalej
Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach W tym artykule przeczytasz o: Influencerzy a SEO Reklama w social media Social media i pozycjonowanie Zasięg w internecie Działania z influencerami Branding i social media...

czytaj dalej
Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

Zobacz o czym tu przeczytasz: Czym jest marketing afiliacyjny Jak działa program partnerski Jak zarabiać na affiliacji Najlepsze programy partnerskie Afiliacja krok po kroku Strategia sukcesu w marketingu afiliacyjnym Największe błędy początkujących w affilii...

czytaj dalej
Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

Zobacz o czym przeczytasz poniżej: Co to jest marketing treści Planowanie strategii content marketingowej Wybór kanałów dystrybucji Jak poznać potrzeby odbiorców Które formaty treści są najskuteczniejsze Analiza wyników działań contentowych Częste błędy w prowadzeniu...

czytaj dalej
Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

Sprawdź o czym tu przeczytasz? Google Analytics podstawowe narzędzie SEMrush analiza SEO i contentu Ahrefs badanie linków Hotjar śledzenie zachowań użytkowników Moz Pro monitoring rankingu Crazy Egg mapy ciepła Keyword Planner research słów kluczowych Podsumowanie...

czytaj dalej
Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

O czym przeczytasz sprawdź poniżej: Słowa kluczowe Budżet reklamowy Targetowanie grupy odbiorców AB testing ogłoszeń Monitorowanie wyników kampanii Kampanie remarketingowe Wpływ konkurencji na skuteczność reklamy Podsumowanie W dzisiejszych czasach niemal niemożliwe...

czytaj dalej
Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

Reklama na facebooku - czy warto? Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu ludzi, a tym samym stanowią doskonałą platformę do dotarcia do potencjalnych...

czytaj dalej
Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak działań SEO mobile może skutkować stratą użytkowników i potencjalnych klientów....

czytaj dalej
Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania...

czytaj dalej
Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty – jak pisać?

Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna odpowiedź na motywacje do zakupów - klienci zwracają uwagę na korzyść z...

czytaj dalej
Ile kosztuje content marketing?

Ile kosztuje content marketing?

Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie jest Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się...

czytaj dalej
Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie pozwoli użytkownikom na zapoznanie się z treścią naszej oferty, co w efekcie...

czytaj dalej
8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być...

czytaj dalej
Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Analiza konkurencji – dlaczego warto?

Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony internetowej z zainteresowaniem śledzimy czy nasze działania przynoszą pożądany...

czytaj dalej
Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, takich jak media społecznościowe,...

czytaj dalej
Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się...

czytaj dalej
Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie wystarczą, żeby przyciągnąć odwiedzających. Ci w jakiś sposób muszą się dowiedzieć o...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do tego, co zrobi amerykański gigant Google. A Google robi całkiem sporo, cały czas...

czytaj dalej
Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z bardzo prostego faktu, a mianowicie tego, że obecnie do...

czytaj dalej
Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie innego podejścia niż tradycyjne media, chociażby ze względu na wyszukiwarki. To...

czytaj dalej
Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe narzędzie, które dostarcza cennych informacji na temat ruchu i tego, co robią na stronie...

czytaj dalej
Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają miliony użytkowników. Wielu z nich nie jest nawet świadomych tego, że serwis ten od...

czytaj dalej
Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać nowych klientów, a w wielu przypadkach decydować o powodzeniu lub porażce...

czytaj dalej
Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps

Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości...

czytaj dalej
Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych...

czytaj dalej
Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO?

Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała strategia powinna również wybiegać w przód, by móc przewidzieć dalsze plany...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by zawojować świat. Jest tylko jeden problem – co zrobić, żeby przyszli klienci znaleźli...

czytaj dalej
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...   Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz...

czytaj dalej
Historia wyszukiwarek internetowych

Historia wyszukiwarek internetowych

Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i można je było stosunkowo łatwo przeglądać. Jednak wraz ze zwiększaniem się ich...

czytaj dalej
Czym jest audyt stron internetowych?

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego rozwoju technologicznego oraz bezlitosnego pozycjonowania, nieznajomość trendów może...

czytaj dalej
Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz możliwość targetowania grupy docelowej. Serwis społecznościowy wiedzie prym razem z...

czytaj dalej
Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede wszystkim o wysokiej jakości treść, która będzie interesująca dla użytkowników i...

czytaj dalej
Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na...

czytaj dalej
Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP – jak je tworzyć?

Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i stanowi niezwykle skuteczne narzędzie marketingu, pod warunkiem, że jest...

czytaj dalej
Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do budowania wizerunku firmy, jak i rozwoju marki osobistej. W jaki sposób reklamować...

czytaj dalej
Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. Ma ona kluczowe znaczenie dla pozycjonowania, bowiem nawet pomimo wielu działań...

czytaj dalej
Pozycjonowanie stron one page

Pozycjonowanie stron one page

Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą...

czytaj dalej
Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do kompleksowego podejścia do SEO. Mieliśmy także do czynienia ze sporą dynamiką...

czytaj dalej
Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google

Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki pozycjonowania. Często można przeczytać nawet o 200 różnych czynnikach uwzględnianych...

czytaj dalej
Czym jest Mobile First Index?

Czym jest Mobile First Index?

Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i tabletów przekroczyła wyszukiwania z komputerów stacjonarnych i laptopów. Świadczy...

czytaj dalej
Co to jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli rozmaite poradniki czy blogi, ale również różnego rodzaju prezentacje...

czytaj dalej
Jak zbudować dobry profil linków?

Jak zbudować dobry profil linków?

Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede wszystkim Google zaczęło promować jakość strony i jej odpowiednią optymalizację — unikalne,...

czytaj dalej
Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz częściej można spotkać frazy składające się nawet z pięciu członów. Przede...

czytaj dalej
Link building

Link building

Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie przynosiły żadnego pożytku, to też w żaden sposób nie szkodziły. Jednak zmiany algorytmów...

czytaj dalej
Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym zmianom i obecnie coraz bardziej liczy się unikalna, wartościowa treść. Zmiany te...

czytaj dalej
SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne wiele osób, nawet będących w branży stwierdzi, że nic z tego nie będzie, ale tak...

czytaj dalej
Jak wybrać copywritera?

Jak wybrać copywritera?

Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. Treść musi być przede wszystkim unikalna, ale ważna jest także odpowiednia jakość. W...

czytaj dalej