Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się marketingiem szeptanym i zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci?
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, to odmiana marketingu, którego głównym zadaniem jest dotarcie do potencjalnego klienta z promowaną ofertą, za pośrednictwem różnego rodzaju dyskusji prowadzonych w Internecie. Obecnie to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Co ważne, marketing szeptany nie jest tożsamy z działaniami spamerskimi.
Na czym polega marketing szeptany?
Głównym zadaniem marketingu szeptanego jest subtelne informowanie, konsumentów o danej usłudze, produkcie lub marce. Celem buzz marketingu jest przedstawienie zalet i wyjątkowości promowanych produktów oraz zainteresowanie, promowaną ofertą, jak największej ilości osób. Marketing szeptany polega, przede wszystkim, na tworzeniu swobodnych dyskusji o promowanych produktach, usługach lub marce, a także, na wywoływaniu pozytywnych emocji u konsumentów oraz operowaniu językiem korzyści.
Decydując się na marketing szeptany, warto wybrać sprawdzonego i kompetentnego specjalistę, ponieważ złe prowadzenie tego rodzaju marketingu może zniechęcić do promowanej marki, produktu lub usługi.
Efekty marketingu szeptanego
- zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy
- zbudowanie zaufania do promowanego produktu, usługi lub marki
- dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów
- zwiększenie ruch na stronie internetowej firmy
- przekłada się na zyski finansowe
Komu zlecić marketing szeptany?
Usługa ta oferowana jest na różnych poziomach jakości. Im tańsza cena usługi, tym gorsza jakość. Jakościowy marketing szeptany charakteryzuje się naturalnością i spontanicznością, jest umieszczany we właściwych miejscach, a same posty są poprawne językowo, a także skłaniają do dyskusji tematycznej. Dobry, przynoszący korzyści marketing szeptany kosztuje od 20 do 80 zł.
Doświadczony szeptacz marketingowy ma lekkie pióro i wyczucie przy pisaniu postów, a także historię na setkach for dyskusyjnych. Najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie ludziom, którzy mają doświadczenie w buzz marketingu i promocji w Internecie.