Czasy kiedy obecność w sieci wymagała jedynie utworzenia strony internetowej bezpowrotnie minęły. Posiadanie własnej witryny nie gwarantuje sukcesu, mierzonego liczbą organicznych wejść na stronę oraz wysoką sprzedażą. Obecnie, gdy konkurencja w każdej dziedzinie jest duża zaistnienie w sieci bez odpowiednich działań jest praktycznie niemożliwe. Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej nawet najmniejszy biznes ma szansę na sukces w sieci. Przedsiębiorcy decydują się na pozycjonowanie własnej strony, jednak zdarza się, że rezygnują z działań SEO po uzyskaniu wymaganych efektów.
Kiedy można zakończyć pozycjonowanie strony? W każdej chwili. Czy warto? Niekoniecznie. Dowiedz się dlaczego pozycjonowanie to złożony proces, z którego nie warto rezygnować.
Dlaczego pozycjonowanie to proces ciągły?
Pozycjonowanie strony internetowej to szereg złożonych działań, które wpływają na widoczność Twojej strony w sieci. To dzięki pozycjonowaniu użytkownik wpisujący daną frazę w wyszukiwarce Google trafia właśnie na Twoją stronę. Działania SEO są długofalowe, dlatego na pierwsze efekty należy poczekać kilka tygodni. Zaplanowane efekty mogą utrzymywać się jeszcze długo po zakończeniu pozycjonowania, jednak z pewnością nie utrzymają się one na tym samym poziomie. Dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie to proces ciągły, z którego nie warto rezygnować.
Konkurencja nie śpi
Rezygnując z pozycjonowania tracisz szansę na to, aby Twoja strona zachowała swoje wysokie miejsce w wyszukiwarce. W konsekwencji doprowadzi to do stopniowego spadku witryny na niższą pozycją. Jeśli na rynku wiele firm oferuje podobne produkty lub usługi, zostanie zauważonym przez klientów bez pozycjonowania jest praktycznie niemożliwe. Oczywiście, stali klienci zadowoleni ze świadczonych usług powrócą, ale jednocześnie zamykasz drzwi dla nowych osób, które nie miały okazji poznać Twoich usług. Mówiąc prościej, przekazujesz nowych klientów konkurencji, która wciąż pracuje nad tym, aby utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Jeśli nie chcesz stracić uzyskanych efektów, potraktuj działania SEO jako stałą inwestycję, wpisaną w koszta utrzymania firmy. Po wstrzymaniu pozycjonowania Twoja strona może zniknąć z pierwszej strony wyszukiwarki, a pewnie z doświadczenia już wiesz, że zdecydowana większość użytkowników przegląda wyłącznie ofertę pierwszej strony.
Słowa kluczowe nie są stałe
Określone frazy, na które strona była pozycjonowana, wraz z biegiem czasu ulegają zmianom. Użytkownicy wciąż wpisują nowe hasła w wyszukiwarkę, dlatego tak ważne jest monitorowanie fraz. Pozycjonowanie strony na nowe hasła umożliwia wprowadzenie nowych działań promocyjnych przynoszących oczekiwane efekty. Brak monitorowania nowych fraz powiązanych z Twoją ofertą, spowoduje że przestaniesz odpowiadać na potrzeby użytkowników sieci.
Rynek ciągle ewoluuje
Pozycjonowanie stron to stały proces także ze względu na to, że rynek i cała branża ulegają ciągłym zmianom. Na rynku pojawiają się wciąż nowe produkty i usługi, które możesz wprowadzić w swojej firmie, odpowiadając na oczekiwania klientów. Jeśli ciągle chcesz rozwijać swój biznes i wprowadzać nowe produkty musisz pamiętać, jak ważną rolę odgrywa pozycjonowanie sklepu internetowego na słowa kluczowe. Wprowadzenie nowych produktów czy usługi wiąże się m.in. ze stworzeniem nowej podstrony ofertowej.
Algorytm podlega aktualizacjom
Algorytm wyszukiwarki ciągle ewoluuje, aby oferować użytkownikom, jak najlepiej dopasowane treści. Dzięki temu, że algorytm nieustannie jest udoskonalany bez problemu rozpoznaje on synonimy czy powiązania pomiędzy słowami we frazie. Algorytm opiera się na sztucznej inteligencji, dlatego jego ciągłe zmiany i aktualizacje są nieuniknione. Wpasowanie się w wymagania algorytmu jest niemożliwe bez działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją witryny.
Zasady pozycjonowania odpowiadają aktualnym trendom
Jednym z kolejnych powodów, dla których pozycjonowanie to proces ciągły jest zmienność trendów. Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu witryny kluczową rolę odgrywała duża liczba linków przychodzących. Wówczas algorytm nie zwracał uwagi na źródła linków. Obecnie nieodpowiednie linkowanie może wręcz zaszkodzić pozycjonowanej witrynie. Co dziś odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu strony? Jedną z podstaw pozycjonowania jest content marketing, jednak i on podlega zmianom. Infografiki, nagrania, podcasty czy webinary stają się na równi popularne z materiałami tekstowymi. Content na twojej witrynie powinien odpowiadać obecnym standardom. Współpraca z agencją SEO gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo, ponieważ pracujący w niej specjaliści na bieżąco obserwują zmiany i aktualizacje z zakresu promocji witryny w sieci.