Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania realnie wpływa na pozycję serwisu w rankingu wyszukiwać organicznych.
Pozycjonowanie organiczne – na czym polega?
Pozycjonowanie organiczne to szereg działań wykonywanych w obrębie pozycjonowanej strony i poza nią, których celem jest zwiększenie widoczności i pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wpisując konkretne hasło w wyszukiwarce na liście wyszukiwania znajdziemy linki sponsorowane i wyniki organiczne (zwane także jako naturalne lub bezpłatne). Pozycjonowanie stron internetowych jest właśnie pozycjonowaniem organicznym Dzięki SEO Twoja strona może znaleźć się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania.
Płatne i organiczne wyniki wyszukiwania – różnice
Po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę, w wynikach wyszukiwania wyświetli się każda strona, która dostała się do indeksu Google. Na pierwszych miejscach wyświetlają się strony ocenione przez algorytm wyszukiwarki jako najlepiej pasujące do wpisanego słowa kluczowego.
Elementami linków bezpłatnych jest:
- tytuł strony (title)
- opis strony (description)
- adres url
Powyższy schemat, będący absolutnym minimum, dotyczy wszystkich stron wyświetlanych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Aby strona wyróżniała się na tle innych wyników wyszukiwania, warto zastosować mikroformaty. Rozszerzone fragmenty kody HTLM (rich snippets) są wyjątkowo pomocne w efektywniejszej promocji strony. Ich największą zaletą jest fakt, iż są one całkowicie darmowe, a także wyświetlają dodatkowe informacje przy adresie URL. Co dodać w rozszerzonych fragmentach kodu HTLM? Atrakcyjną opcją są np. oceny, jakie zostały przyznane przez klientów w postaci gwiazdek.
W wynikach płatnych wyświetlają się serwisy internetowe, które wykupiły reklamy w systemie Google Ads na wybrane frazy. Linki płatne oznaczane są jako reklama. Reklamy wyświetlają się bezpośrednio nad wynikami organicznymi.
Pozycjonowanie organiczne – zalety
Pozycjonowanie organiczne to jedna z najlepszych inwestycji, aby zbudować swoją widoczność w sieci. Działania SEO docenione są przez coraz większą liczbę przedsiębiorców, którzy zauważyli realny wpływ widoczności w wyszukiwarce na rozwój swojej firmy. Pozycjonowanie organiczne rozpoczyna się od wyboru słów kluczowych, na które powinna być widoczna. Jakie korzyści płyną z pozycjonowania organicznego?
Wysoka widoczność w wyszukiwarce
Czy wiesz, że 90% użytkowników wyszukiwarki Google po wpisaniu danej frazy wybiera stronę znajdującą się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania?
Optymalizacja strony, wartościowy content marketing, pozyskiwanie wartościowych odnośników – wszystko to wpływa na widoczność Twojego serwisu w Google. Im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym większa szansa na poszerzenie grona odbiorców i zysków.
Większa rozpoznawalność
Twoja marka stanie się rozpoznawalna wśród internautów, dzięki czemu zwiększy się jej znaczenie na rynku. Ponadto, pozycjonowanie na odpowiednie słowa kluczowe sprawi, że systematycznie będziesz poszerzał grono swoich odbiorców.
Wzrost sprzedaży
Dzięki dobrej widoczności w wyszukiwarce możesz dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, co przełoży się na więcej sprzedanych towarów i usług.
Niski koszt pozyskania użytkownika
Usługi SEO, w ujęciu długofalowym, generują o wiele niższe koszty, niż w przypadku innych form promocji firmy, takich jak wykupienie reklamy.
Długofalowe efekty
Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, w przypadku inwestycji w SEO, jest długotrwałe, a uzyskane efekty są stabilne.
Czy pozycjonowanie organiczne ma wady?
Pozycjonowanie organiczne, pomimo szeregu zalet, ma też swoje wady. Każdy powinien samodzielnie porównać potencjalne korzyści i wady pozycjonowania organicznego i na podstawie szczegółowej analizy podjąć decyzję, czy w danym przypadku inwestycja w pozycjonowanie będzie opłacalna.
Efekty pozycjonowania wymagają czasu
Pozycjonowanie organiczne to proces, którego efekty widać po co najmniej kilku tygodniach. Inwestując w pozycjonowanie organiczne powinniśmy uzbroić się w cierpliwość. Szybkość efektów pozycjonowania organicznego uzależniona jest od kondycji serwisu internetowego i konkurencji w branży
Pozycjonowanie wymaga także inwestycji pieniężnej, szczególnie na początku tego procesu.
Efekty pozycjonowania nie są gwarantowane
Niezależnie od wysiłku włożonego w pozycjonowanie strony, nawet najbardziej doświadczony specjalista SEO, nie może zagwarantować tego, że strona znajdzie się na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwania.
Na algorytm Google, które decyduje o wartości strony, składa się wiele czynników. Aspektów wpływających na pozycję strony w rankingu jest kilakset. Ponadto, pozycja konkretnej strony internetowej nie zależy wyłącznie od zaangażowania pozycjonera, ale także od działań konkurencji. Im większa konkurencja, która walczy o swoją pozycję, tym trudniej przebić się do grona szczęśliwców zajmujących pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwarki z wyszukiwań organicznych.
Pozycjonowanie może nie sprawdzić się także, w przypadku wprowadzania nowatorskiego produktu. Dlaczego? Użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę frazy, które już znają i których potrzebują. Aby wypromować nowy produkt, należy skupić się na wysoko jakościowym content marketingu.
Kiedy warto wybrać GoogleAds?
Google Ads to dobre rozwiązanie, przede wszystkim, dla przedsiębiorców, którym zależy, aby zobaczyć rezultaty prowadzonej kampani w krótkim czasie. Linki sponsorowane to także dobry wybór w przypadku wysoko konkurencyjnych branż, kiedy to dostanie się do ścisłej dziesiątki w wynikach wyszukiwania jest praktycznie niemożliwe.
Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych promujących serwis lub sprzedaż konkretnych produktów lub usług. Google Ads może być także świetnym uzupełnieniem działań SEO. Takie połączenie pozwala maksymalnie wykorzystać dostępne możliwości pozyskiwania nowych klientów w sieci.
Zobacz: