Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą ilość tekstu, a także wtedy, gdy chcesz zaprezentować pojedynczy produkt czy usługę. Co jednak z pozycjonowaniem stron tego typu?
Jak pozycjonować strony one page?
Utarło się, że pozycjonowanie stron typu one page jest nieco trudniejsze niż w przypadku tradycyjnych stron internetowych. To m.in. dlatego, posiadacze witryny one page rezygnują z pozycjonowania na rzecz kampanii PPC.
Czy właściciele stron typu one page muszą pożegnać się z myślą o zaistnieniu w TOP 10? Absolutnie nie! Jest to możliwe, jednak działania wymagają zastosowania odpowiednich strategii. Wadą witryn one page jest fakt, że mamy niewiele miejsca na umieszczenie treści, a tym samym rozlokowanie słów kluczowych. W przypadku one page zostanie zaindeksowana wyłącznie jedna strona, a jak wiadomo, większa liczba podstron ma pozytywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Jednak nie skreśla to szans witryn one page na zajęcie wysokich pozycji w Google.
Jakie czynniki wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron typu one page?
Pozycjonowanie strony one page rozpoczynamy od wybrania słów kluczowych. Należy bardzo dobrze przemyśleć wybór odpowiednich słów – nie może być ich zbyt wiele i warto, by skupiały się wokół jednego produktu bądź usługi. W przypadku wielu produktów/usług, należy stworzyć bardziej rozbudowaną stronę, na której będzie możliwe ich szczegółowe opisanie. Pomocne w wyborze słów kluczowych jest narzędzie Google Keyword Planner.
W przypadku witryn one page, warto wziąć pod uwagę kotwice w adresach. Innymi słowy, kotwice to etykiety przypisane pewnym miejscom na stronie. W pasku adresu kotwice zaczynają się od znaku # (hash). Pod kątem pozycjonowania, wszystko, co jest wyświetlone w adresie po hashu, zostaje pominięte – strona nie jest zaindeksowana jako kolejna podstrona. Możliwe jest jednak wykonywanie na nich linków prowadzących do poszczególnych sekcji stron.
W tagu title wpisujemy najważniejsze słowo kluczowe. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach (ok. 70 znaków). Tytuł będzie widoczny w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić mu sporo uwagi, by był wizytówką dla potencjalnych klientów, a jednocześnie miał pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny.
Jeśli jesteśmy przy tagach, należy wspomnieć o meta description. Ten tag również jest wyświetlany w wyszukiwarce i odpowiada za opis. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, jednak pamiętajmy, by długość nie przekraczała ok. 150-156 znaków.
Kolejną – ważną pod kątem pozycjonowania stron – kwestią są nagłówki. Na stronie powinien znajdować się jeden nagłówek h1 – wyjątkiem jest sytuacja, gdy strona jest podzielona na bloki. W tym przypadku każdy blok reprezentuje osobną podstronę, dlatego każdy może posiadać osobny nagłówek h1. W treści nagłówków zawieramy odpowiednie słowa kluczowe.
Jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu stron one page są teksty. Niestety, na tego typu stronach mamy do dyspozycji niewiele miejsca na umieszczenie treści, bowiem to grafika ma przyciągać użytkowników. Bez względu na to, czy tekst jest długi, czy mniej obszerny, nacisk kładziemy na jego jakość. Używamy w nim słów kluczowych oraz ich odmian, dbając przy tym o unikalność treści. Bardzo ważne w przypadku stron one page jest skłonienie do dokonania konwersji. Warto o tym pamiętać, tworząc swój tekst.
Grafiki na stronach one page również nie są bez znaczenia. Trzeba zadbać o uzupełnienie atrybutu “alt”, czyli tekstu alternatywnego. Ten opis może poprawić pozycję w wyszukiwarce, jednak musi zawierać słowa kluczowe.
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego nie możemy zapominać o specjalnej wersji strony. Pod kątem pozycjonowania jest to niezwykle istotne. Jeśli strona nie jest responsywna, może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania znacznie niżej.
W witrynach typu one page sporo miejsca zajmują grafiki. By skrócić czas ładowania strony, warto postarać się, by waga obrazków była mniejsza niż ok. 100KB. Strona powinna ważyć do 2MB, by ładowała się znacznie szybciej. Pomocne w badaniu prędkości strony jest narzędzie PageSpeed Insights lub GTmetrix.
Należy pamiętać, że działania SEO to także off-site. W przypadku one page’a mamy ograniczone możliwości w zakresie działań on-site, dlatego trzeba zadbać o linkowanie strony z zewnątrz. Ten element pozwala znacznie podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego potrzeba jednak odpowiedniej strategii, dlatego warto skorzystać z wiedzy doświadczonego specjalisty SEO niż działać na własną rękę. Zatem zapraszamy do kontaktu https://sprawneseo.pl/#kontakt 😉