Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść?
Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym zmianom i obecnie coraz bardziej liczy się unikalna, wartościowa treść. Zmiany te poszły przede wszystkim w kierunku użytkowników, gdyż najlepsze wyniki zaczęły osiągać serwisy, które coś sobą przedstawiają. Dzięki temu przede wszystkim eliminowane są strony kiepskiej jakości, mające powieloną czy po prostu słabą zawartość. I właśnie na treść zwraca się obecnie coraz większą uwagę. Unikalny i wartościowy content powoli jest windowany do roli jednego z najważniejszych elementów pozycjonowania. Jedna z większych aktualizacji (Google Panda) wyrzuciła z indeksu setki tysięcy serwisów ze słabym contentem, a wszystkie kolejne coraz większy nacisk kładą właśnie na dobrą zawartość (treść). Tak jak już było to wspominane, zyskują na tym użytkownicy, ale też zyskują same wyszukiwarki. Przez eliminację tak zwanego spamu i promowanie serwisów z odpowiednią zawartością są one w stanie znacznie lepiej dopasowywać wyniki wyszukiwania do potrzeb i oczekiwań internautów.
Jaki powinien być dobry content?
Jak już wiadomo bez dobrej, wartościowej treści trudno mówić o uzyskaniu dobrych pozycji w wyszukiwarkach. Trzeba jednak określić, czym tak naprawdę ten content powinien się charakteryzować, żeby spełniał swoje zadanie. Przede wszystkim niezbędna jest unikalność, powielane i zduplikowane treści na pewno w niczym nie pomogą, a prawie na pewno będą skutkowały ukaraniem strony (spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania). Kolejna sprawa to dopasowanie zawartości do danej tematyki. Dzięki temu w naturalny sposób uzyska się odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, co będzie miało wpływ na SEO. Ale dodatkowo skorzystają na tym użytkownicy serwisu, którzy po jego odwiedzeniu uzyskają tam sporo cennych i przydatnych dla siebie informacji. Zdecydowanie stawia się obecnie na naturalne pisanie, atrakcyjność tekstu dla odbiorców, a nie na sztucznie przygotowaną treść z dużym nasyceniem słów kluczowych. Nie tylko będzie to miało wpływ na wyniki wyszukiwania, ale także zachęci do częstszych odwiedzin i korzystania z danego serwisu.
Content a SEO.
Dobry content ma coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu, znacznie poprawiając jego skuteczność. Przy obecnie stosowanych przez wyszukiwarki algorytmach jest to sprawa wręcz kluczowa do tego, żeby odnieść sukces. Dotyczy to zarówno serwisów docelowych, gdzie wartościowe treści przeznaczone są przede wszystkim dla odbiorców, jak również stron zapleczowych służących do pozycjonowania. Tak jak już było wspominane, obecnie promowana jest „treść” merytoryczna, a jednocześnie unikalna i ciekawa, przy dobrym przygotowaniu powinna mieć wystarczające nasycenie słowami kluczowymi. Należy unikać sztucznie wyglądających zlepków słów, które nie będą wyglądać naturalnie dla odbiorców, a i algorytmy od razu je wychwycą. Wartościowy content staje się źródłem cennych informacji, a także pozwala przyciągnąć potencjalnych klientów i zbudować z nimi trwałe relacje. Dlatego też trzeba obecnie postawić na odpowiednią treść, wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie stanie się ona jeszcze istotniejsza.