Fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych

paź 29, 2020 | Blog

Autor: Sprawne SEO

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona widoczna i łatwa do znalezienia przez odbiorców zainteresowanych określoną tematyką i usługami. Jednakże samo posiadanie przejrzystej strony internetowej, atrakcyjnej szaty graficznej i interesujących treści nie wystarczy, aby potencjalni klienci na nią trafili. W dobie, gdy niemalże wszystkie firmy posiadają własną stronę internetową konkurencja jest naprawdę duża, dlatego Twoja strona powinna nie tylko wyróżniać się unikalnymi treściami, ale także powinna odpowiadać standardom SEO. Im wyższe miejsce zajmuje w wyszukiwarce Twoja strona, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoje usługi wybierze potencjalny klient.

 

W Polsce, niezmiennie od wielu lat, najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, a jej udział na rynku to ponad 98%. Szereg działań SEO sprawi, że to właśnie Twoja strona znajdzie się w wiodących miejscach w tej wyszukiwarce.  Istotną rolą w pozycjonowaniu strony oraz tworzeniu atrakcyjnych treści są frazy kluczowe.

 

Co zrobić, aby Twoja strona znalazła się w TOP 3 wyszukiwarki?

 

Jedną z odpowiedzi na to pytanie są tytułowe frazy kluczowe. Fraza kluczowa to podstawowe pojęcie w branży marketingu internetowego. To właśnie dzięki frazom kluczowym z łatwością wyszukujemy w wyszukiwarce internetowej potrzebne informacje. Gdy wpisujemy określone hasło w wyszukiwarkę, ta przedstawia nam strony internetowe, których treść najbardziej odpowiada wpisanej frazie – to właśnie dlatego tak istotny jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Fraza kluczowa może składać się zarówno z jednego słowa lub ich określonego ciągu.

fraza kluczowa i jej rola w pozycjonowaniu stron internetowych

 

    Rodzaje fraz kluczowych

    • ogólne słowa kluczowe – składają się z 1-2 słów, dotyczą przeważnie ogólnych zakresów wyszukiwania np. „artykuły biurowe”. Ogólne słowa kluczowe wpisywane są w celu znalezienia konkretnych usług lub przedmiotów.
    • frazy kluczowe „long tail” – składają się z większej liczby słów oraz szczegółowo opisują szukany przedmiot lub usługę.
      Korzystanie z fraz kluczowych „long tail” zwiększa szansę na to, że na naszą stronę trafią potencjalni klienci ściśle zainteresowani naszymi usługami. Przykładem frazy kluczowej „long tail” jest „rower górski damski 28 cali”.
    • frazy kluczowe brandowe – obejmują nazwę marki lub firmy. Frazy brandowe są najczęściej wykorzystywane, gdy nie znamy nazwy witryny firmy lub jej nazwa jest na tyle unikalna, iż po jej wpisaniu w wyszukiwarkę firma ta zostanie wyświetlona w pierwszych wynikach wyszukiwania.
    • słowa kluczowe branżowe – frazy odnoszące się do danej branży, na przykład “dietetyka”, pozwalające na odnalezienie stron z danej dziedziny.
    • frazy kluczowe zawierająca lokalizację – np. „biuro rachunkowe Kraków”.

      Frazy kluczowe
       mogą zawierać także dane osobowe, posiadać formę zdań lub pytań.

    Jak wybrać efektywną frazę kluczową?

    Wybór odpowiedniej frazy kluczowej nie powinien być przypadkowy. Na samym początku musimy zastanowić się, czego powinny dotyczyć frazy, aby przyciągnęły na naszą stronę potencjalnych klientów. Należy określić listę oferowanych usług, zasięg oraz to, do kogo chcemy dotrzeć i na jakim obszarze. Wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, na samym dole strony wyświetlają się podobne, najczęściej wyszukiwane hasła, co może być pomocne przy tworzeniu odpowiedniej frazy kluczowej. Warto także zapoznać się z odpowiednimi narzędziami pozwalającymi określić trafną frazę kluczową. Jednym z darmowych narzędzi jest AnswerThePublic, dzięki któremu możemy sprawdzić, czego najczęściej szukają internauci zainteresowani konkretną usługą.

     

    Fraza kluczowa – co zrobić, aby była skuteczna?

    Przede wszystkim powinniśmy unikać krótkich, ogólnych fraz kluczowych, ponieważ liczba wyszukiwań w takim przypadku będzie ogromna. Im bardziej popularna branża, tym trudniej znaleźć odpowiednią frazę. Przykładowo, wpisując frazę „rower”, uzyskamy około 177 000 000, natomiast kiedy sprecyzujemy naszą frazę wpisując na przykład „rower górski damski kraków” liczba spada do  2 500 000 wyszukiwań. 

    Aby upewnić się, że wybrana przez nas fraza kluczowa jest trafna, możemy skorzystać z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, takich jak Google AdWords, Senuto, SEMrush czy wyżej wspominany AnswerThePublic. Narzędzia do generowania słów kluczowych pozwalają także na tworzenie raportów o frazach kluczowych wykorzystywanych przez naszą konkurencję.

    Najczęstsze błędy w tworzeniu fraz kluczowych

    Jednym z najczęstszych błędów w tworzeniu fraz kluczowych, jest dobór nieodpowiednich słów, które nie określają dokładnie oferty firmy. Innym błędem jest wybór zbyt dużej liczby fraz, które są zbyt ogólne. Lepiej zdecydować się na mniejszy wybór słów kluczowych, które precyzyjnie określają zakres oferowanych usług. Ponadto wszelkie działania niezgodne z etyką, które mają na celu szybkie wypozycjowanie naszej strony mogą zostać wykryte przez mechanizmy Google, co spowoduje obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

     

    Zobacz także:

    Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

    Autor: Łukasz Byra

    Autor: Łukasz Byra

    Specjalista SEO

    Łukasz Byra – założyciel Sprawne SEO, od 2011 roku specjalizuje się w SEO i marketingu internetowym. Wspiera małe i średnie firmy w poprawie widoczności w Google, pomagając im skutecznie rozwijać działalność online. Dzięki, że tu trafiłeś! Mam nadzieję, że mój wpis dostarczy Ci wartościowej wiedzy i inspiracji.

    Zobacz pozostałe wpisy

    Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

    Sztuczna inteligencja w reklamie: rewolucja kampanii

    Artykuł poświęcony sztucznej inteligencji w reklamie ujawnia rewolucyjny potencjał, który AI może wprowadzić w tworzenie kampanii. Odkryj, jak AI zmieni przyszłość reklamy! AI w reklamie Sztuczna inteligencja z pewnością odgrywa coraz większą rolę w świecie reklamy....

    czytaj dalej
    Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

    Marketing szeptany: moc rekomendacji w biznesie

    W tym wpisie przeczytasz o: Siła rekomendacji w marketingu Zalety marketingu szeptanego Jak pozyskać ambasadorów marki Budowanie lojalności klienta Kampanie influencerowe w praktyce Przykłady sukcesu marketingu szeptanego Chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć lojalnych...

    czytaj dalej
    Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

    Skuteczne strategie marketingowe dla mśp

    Zobacz o czym tu przeczytasz: Konkurencyjne strategie marketingowe Personalizacja dla klientów Kanały komunikacji online Promocja na lokalnym rynku Wykorzystanie social media Analiza działań konkurentów Czy wiesz, jak skutecznie promować swoje małe lub średnie...

    czytaj dalej
    Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

    Jak wykorzystać media społecznościowe w strategii SEO?

    Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Jednakże, czy wiesz jak wykorzystać je do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule omówimy korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w SEO oraz jakie...

    czytaj dalej
    Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

    Optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe

    Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też, warto poznać jak działa ta funkcja oraz jak optymalizować treści pod kątem wyszukiwania głosowego. W tym artykule przedstawimy praktyczne rozwiązania dotyczące doboru słów kluczowych oraz struktury...

    czytaj dalej
    Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

    Wpływ szybkości ładowania na rankingi i ux

    W tym artykule przeczytasz na następujące tematy: Szybsza strona lepsze wyniki Sekundy decydują o rankingu Dlaczego szybkość ładowania jest ważna Jak poprawić szybkość strony Użytkownicy nie lubią czekać Google wciąż pilnuje szybkości Bezpieczna i szybka strona to...

    czytaj dalej
    Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

    Wykorzystanie influencerów i social media w SEO

    Wykorzystanie influencerów i social media w kształtowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach W tym artykule przeczytasz o: Influencerzy a SEO Reklama w social media Social media i pozycjonowanie Zasięg w internecie Działania z influencerami Branding i social media...

    czytaj dalej
    Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

    Marketing afiliacyjny – jak na nim zarabiać?

    Zobacz o czym tu przeczytasz: Czym jest marketing afiliacyjny Jak działa program partnerski Jak zarabiać na affiliacji Najlepsze programy partnerskie Afiliacja krok po kroku Strategia sukcesu w marketingu afiliacyjnym Największe błędy początkujących w affilii...

    czytaj dalej
    Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

    Sekrety skutecznego marketingu treści – odkryj je teraz!

    Zobacz o czym przeczytasz poniżej: Co to jest marketing treści Planowanie strategii content marketingowej Wybór kanałów dystrybucji Jak poznać potrzeby odbiorców Które formaty treści są najskuteczniejsze Analiza wyników działań contentowych Częste błędy w prowadzeniu...

    czytaj dalej
    Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

    Najlepsze narzędzia do analizy danych internetowych

    Sprawdź o czym tu przeczytasz? Google Analytics podstawowe narzędzie SEMrush analiza SEO i contentu Ahrefs badanie linków Hotjar śledzenie zachowań użytkowników Moz Pro monitoring rankingu Crazy Egg mapy ciepła Keyword Planner research słów kluczowych Podsumowanie...

    czytaj dalej
    Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

    Jak skutecznie reklamować swoją firmę w google ads?

    O czym przeczytasz sprawdź poniżej: Słowa kluczowe Budżet reklamowy Targetowanie grupy odbiorców AB testing ogłoszeń Monitorowanie wyników kampanii Kampanie remarketingowe Wpływ konkurencji na skuteczność reklamy Podsumowanie W dzisiejszych czasach niemal niemożliwe...

    czytaj dalej
    Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

    Reklama na facebooku – czy jest opłacalna?

    Reklama na facebooku - czy warto? Reklama na Facebooku to dzisiaj niemal standard w strategiach marketingowych wielu firm. Nic dziwnego - social media odgrywają coraz większą rolę w życiu ludzi, a tym samym stanowią doskonałą platformę do dotarcia do potencjalnych...

    czytaj dalej
    Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

    Mobile SEO – na czym polega i dlaczego jest ważne

    Pozycjonowanie i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to ważny aspekt SEO. W dobie, gdy większość użytkowników wyszukuje i trafia na strony internetowe przy pomocy telefonu brak działań SEO mobile może skutkować stratą użytkowników i potencjalnych klientów....

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

    Pozycjonowanie organiczne – czym jest? Zalety i wady.

    Pozycjonowanie organiczne strony internetowej w wyszukiwarce Google jest złożonym procesem, polegającym m.in. na rozszerzeniu profilu linków przychodzących, optymalizacji witryny czy właściwej strategii content marketingu. Dobrze opracowana strategia pozycjonowania...

    czytaj dalej
    Język korzyści i język straty – jak pisać?

    Język korzyści i język straty – jak pisać?

    Język korzyści i język straty to jedna z najpopularniejszych technik sprzedażowych, z którą często spotykamy się podczas lektury różnorodnych tekstów. Język korzyści powstał jako naturalna odpowiedź na motywacje do zakupów - klienci zwracają uwagę na korzyść z...

    czytaj dalej
    Ile kosztuje content marketing?

    Ile kosztuje content marketing?

    Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się promocją w internecie. Warto zatem wiedzieć, czym ów Content Marketing jest, a także czym nie jest Pojęcie Content Marketingu na dobre zagościło wśród specjalistów zajmujących się...

    czytaj dalej
    Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

    Struktura kategorii, a generowanie ruchu na stronie

    Struktura kategorii w sklepie internetowym odgrywa kluczową rolę pod kątem łatwości użytkowania i zwiększenia wartości konwersji. Skierowanie ruchu organicznego na kategorie i podkategorie pozwoli użytkownikom na zapoznanie się z treścią naszej oferty, co w efekcie...

    czytaj dalej
    8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

    8 sposobów na darmową reklamę w Internecie

    Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być...

    czytaj dalej
    Analiza konkurencji – dlaczego warto?

    Analiza konkurencji – dlaczego warto?

    Każdy posiadacz własnej strony internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak dużego nakładu czasu i pracy wymaga jej prowadzenie. Poświęcając czas i wkładając serce w rozwój strony internetowej z zainteresowaniem śledzimy czy nasze działania przynoszą pożądany...

    czytaj dalej
    Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

    Co to jest marketing internetowy i na czym polega?

    Marketing internetowy, zwany także e-marketingiem lub marketingiem online, to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję oraz sprzedaż online. Efektywny e-marketing opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, takich jak media społecznościowe,...

    czytaj dalej
    Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

    Czym jest marketing szeptany i jak go wykorzystać?

    Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez osoby z branży SEO. Niestety, duża część pozycjonerów nie rozumie tego pojęcia, przez co marketing szeptany nie przynosi oczekiwanych efektów. Jak więc efektywnie zajmować się...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

    Pozycjonowanie vs Google Ads (AdWords)

    O tym, jak ważna jest odpowiednia promocja w internecie, wie każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Dopracowana grafika, wysoka funkcjonalność czy szeroki wybór produktów nie wystarczą, żeby przyciągnąć odwiedzających. Ci w jakiś sposób muszą się dowiedzieć o...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

    Pozycjonowanie w 2020 roku. Na co zwracać uwagę?

    Każdy nowy rok to nowe wyzwania dla specjalistów w wielu branżach. Dotyczy to w szczególności szeroko pojętego SEO i pozycjonowania, w których wszystko tak naprawdę jest dostosowywane do tego, co zrobi amerykański gigant Google. A Google robi całkiem sporo, cały czas...

    czytaj dalej
    Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

    Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

    Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z bardzo prostego faktu, a mianowicie tego, że obecnie do...

    czytaj dalej
    Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

    Kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych

    Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie innego podejścia niż tradycyjne media, chociażby ze względu na wyszukiwarki. To...

    czytaj dalej
    Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

    Google Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji

    O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe narzędzie, które dostarcza cennych informacji na temat ruchu i tego, co robią na stronie...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie filmów na YouTube

    Pozycjonowanie filmów na YouTube

    Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają miliony użytkowników. Wielu z nich nie jest nawet świadomych tego, że serwis ten od...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

    Pozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO

    O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać nowych klientów, a w wielu przypadkach decydować o powodzeniu lub porażce...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie w Google Maps

    Pozycjonowanie w Google Maps

    Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może zdecydować o sukcesie czy porażce danej firmy. Google dostarcza wielu możliwości...

    czytaj dalej
    Co to jest pozycjonowanie?

    Co to jest pozycjonowanie?

    Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zespół różnych...

    czytaj dalej
    Na czym polega skuteczna strategia SEO?

    Na czym polega skuteczna strategia SEO?

    Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała strategia powinna również wybiegać w przód, by móc przewidzieć dalsze plany...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

    Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj

    Pozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Zapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.pl Prowadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, by zawojować świat. Jest tylko jeden problem – co zrobić, żeby przyszli klienci znaleźli...

    czytaj dalej
    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...   Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz...

    czytaj dalej
    Historia wyszukiwarek internetowych

    Historia wyszukiwarek internetowych

    Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i można je było stosunkowo łatwo przeglądać. Jednak wraz ze zwiększaniem się ich...

    czytaj dalej
    Czym jest audyt stron internetowych?

    Czym jest audyt stron internetowych?

    Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego rozwoju technologicznego oraz bezlitosnego pozycjonowania, nieznajomość trendów może...

    czytaj dalej
    Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

    Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ?

    Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz możliwość targetowania grupy docelowej. Serwis społecznościowy wiedzie prym razem z...

    czytaj dalej
    Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

    Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

    Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede wszystkim o wysokiej jakości treść, która będzie interesująca dla użytkowników i...

    czytaj dalej
    Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

    Jak wyszukiwać trafne słowa kluczowe?

    Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni oddają charakter naszego biznesu. Tylko wtedy działania przełożą się na...

    czytaj dalej
    Skuteczne USP – jak je tworzyć?

    Skuteczne USP – jak je tworzyć?

    Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i stanowi niezwykle skuteczne narzędzie marketingu, pod warunkiem, że jest...

    czytaj dalej
    Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

    Jak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama?

    Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do budowania wizerunku firmy, jak i rozwoju marki osobistej. W jaki sposób reklamować...

    czytaj dalej
    Kanibalizacja słów kluczowych

    Kanibalizacja słów kluczowych

    Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. Ma ona kluczowe znaczenie dla pozycjonowania, bowiem nawet pomimo wielu działań...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie stron one page

    Pozycjonowanie stron one page

    Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page sprawdzi się w przypadku, gdy Twoja strona internetowa ma niewiele podstron, małą...

    czytaj dalej
    Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

    Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku?

    Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do kompleksowego podejścia do SEO. Mieliśmy także do czynienia ze sporą dynamiką...

    czytaj dalej
    Czynniki rankingowe Google

    Czynniki rankingowe Google

    Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki pozycjonowania. Często można przeczytać nawet o 200 różnych czynnikach uwzględnianych...

    czytaj dalej
    Czym jest Mobile First Index?

    Czym jest Mobile First Index?

    Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i tabletów przekroczyła wyszukiwania z komputerów stacjonarnych i laptopów. Świadczy...

    czytaj dalej
    Co to jest content marketing?

    Co to jest content marketing?

    Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli rozmaite poradniki czy blogi, ale również różnego rodzaju prezentacje...

    czytaj dalej
    Jak zbudować dobry profil linków?

    Jak zbudować dobry profil linków?

    Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede wszystkim Google zaczęło promować jakość strony i jej odpowiednią optymalizację — unikalne,...

    czytaj dalej
    Pozycjonowanie Long Tail

    Pozycjonowanie Long Tail

    Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz częściej można spotkać frazy składające się nawet z pięciu członów. Przede...

    czytaj dalej
    Link building

    Link building

    Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie przynosiły żadnego pożytku, to też w żaden sposób nie szkodziły. Jednak zmiany algorytmów...

    czytaj dalej
    Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

    Znaczenie contentu w pozycjonowaniu

    Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym zmianom i obecnie coraz bardziej liczy się unikalna, wartościowa treść. Zmiany te...

    czytaj dalej
    SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

    SEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie

    Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne wiele osób, nawet będących w branży stwierdzi, że nic z tego nie będzie, ale tak...

    czytaj dalej
    Jak wybrać copywritera?

    Jak wybrać copywritera?

    Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. Treść musi być przede wszystkim unikalna, ale ważna jest także odpowiednia jakość. W...

    czytaj dalej