Współcześnie marketing internetowy odgrywa wiodącą rolę w promocji marki, spychając z podium marketing tradycyjny (billboardy, plakaty, ulotki itp.). Różnorodność firm działających na rynku sprawia, że wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów może być trudne. Wyróżnienie promowanej oferty wśród konkurencji wymaga podjęcia odpowiednich kroków, a jednym z nich jest inwestycja w marketing internetowy, który znacznie przyśpiesza rozwój marki i wzrost sprzedaży. Ale co w przypadku, gdy jesteśmy dopiero na początku naszej działalności biznesowej i nasz zysk nie jest wystarczająco wysoki?
Darmowa reklama – mit czy fakt?
Pojęcie darmowej reklamy tradycyjnej to oksymoron. Jednak, posiadając profil swojej marki w sieci możesz wypromować ją znacznie redukując koszty lub nawet nie tracić ani grosza. Niektóre czynności związane z promowanej Twojej firmy w sieci możesz wykonać samodzielnie poświęcając jedynie swój czas. Sporządziliśmy listę 8 niezawodnych sposobów na darmową reklamę w Internecie.
Media społecznościowe
Obecnie, gdy część naszego życia toczy się w sieci, funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy bez profilu w mediach społecznościowych wydaje się być abstrakcją. Social Media są doskonałą platformą, dzięki której możesz dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją usługą, zbudować aktywną społeczność, promować swoją firmę za pomocą unikalnych i interesujących treści, a także pozyskać partnerów biznesowych. Najpopularniejsze platformy to: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest. Prowadząc firmowe profilowe na różnych kanałach istotne jest zróżnicowanie treści. Wszystko czego potrzebujesz do prowadzenia firmowego profilu to czas, kreatywność i ciekawy pomysł.
Wizytówka Google i Google Maps
Wizytówka Google to jedna z podstaw darmowej reklamy w sieci, z której powinieneś skorzystać. Wystarczy, że posiadasz konto Google, założysz wizytówkę z ciekawą treścią opisującą Twoją działalność, a następnie ją zweryfikujesz. Ponadto, posiadanie wizytówki Google sprawia, że Twoja firma jest także widoczna w wyszukiwarce Google Maps, co pomoże dotrzeć Ci do lokalnych odbiorców. Darmowa reklama w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie jest aspektem promowania marki, którego nie możesz pominąć.
Własna strona internetowa
Własna strona internetowa jest dobrą platformą do dokumentowania swoich działań, informowania o usługach, sukcesach czy uzyskanych certyfikatach. Co więcej strona www pomoże Ci w zbudowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy i sprawi, że Twoja działalność będzie bardziej wiarygodna dla potencjalnych Klientów. Opierając się jedynie na mediach społecznościowych musimy pamiętać, że nie są one niezawodne. Co w przypadku, gdy ktoś włamie się nam na konto lub dany portal przestanie działać? Posiadanie własnej strony www zabezpiecza nas przed utratą contentu, a dzięki pozycjonowaniu zwiększa naszą widoczność w sieci. Jeżeli nie wiesz, jak stworzyć własną stronę internetową to musisz przygotować się jednorazową inwestycję, która zwróci Ci się z nawiązką, gdy ta zacznie funkcjonować.
Blog firmowy
Blog firmowy to ważny aspekt promocji w Internecie połączony z posiadaniem własnej strony www. Prowadzenie bloga firmowego z ciekawymi treściami sprawi nie tylko pomoże Ci on w pozyskaniu nowych Klientów, ale także zwiększy ruch na Twojej stronie. Prowadząc blog firmowy warto zagłębić się w tajemnice SEO copywritingu. Jeśli posiadasz odrobinę czasu wolnego, tworzenie kreatywnych tekstów nie jest dla Ciebie problemem, znasz zasady poprawnej pisowni, a także wiesz jak stworzyć dobry tekst pod kątem SEO z powodzeniem możesz sam tworzyć treści na swój blog.
Newsletter
Każdy z Nas ma pocztę internetową, na którą regularnie zagląda. Najnowsze badania udowadniają, że internauci wciąż chętnie zapisują się newsletterów, szczególnie tych oferujących zniżki lub darmowe webinaria. Wysłanie Klientowi maila z niespodzianką np. zniżką na zakupy, darmową wysyłką czy bezpłatną poradą sprawi, że nie tylko wywrzemy na nim pozytywne wrażenie, ale także zachęcimy go do skorzystania z naszej usługi. Na rynku jest kilku dostawców usług mailingowych, którzy bezpłatnie udostępniają podstawowe pakiety rozsyłania newsletterów. Darmowe korzystanie z newslettera wiąże się z ograniczeniami takimi jak ograniczona liczba subskrybentów oraz limit wysyłanych wiadomości.
Marketing szeptany
Kolejnym działaniem, które możesz sam wykonać jest marketing szeptany. Ten rodzaj promocji skierowany jest do osób, które mają trochę wolnego czasu, aby poświęcić go na zgłębienie taktyk marketingu szeptanego. Poznanie zasad jego działania jest ważne, ponieważ nieumiejętnie prowadzony marketing szeptany może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Ten rodzaj marketingu polega na promowaniu marki poprzez jej polecenia lub wystawiania pozytywnych opinii na różnych forach, grupach czy portalach społecznościowych.
Portale ogłoszeniowe
Innym sposobem na darmowe promowanie swojego wizerunku w sieci jest dodawanie postów na portalach ogłoszeniowych. Dodanie ogłoszenia jest szybkie, darmowe i zwiększa szansę na pozyskanie lokalnych klientów. Publikowanie ogłoszeń związanych z działalnością firmy świetnie sprawdzi się w przypadku lokalnych działalności gospodarczych z niewielką konkurencją.
Video marketing
Ta propozycja jest skierowana do osób posiadających sporo wolnego czasu. Promowanie swojego biznesu w sieci łączy się z udostępnianiem ciekawych treści, które przyciągną innych. Jedną z najciekawszych form marketingu internetowego jest video marketing. Obecnie, gdy praktycznie każdym smartfonem można nakręcić wysokojakościowe video warto skorzystać z tej możliwości promocji. Wszystko, co musisz zrobić to nagrać interesujący film związany z działaniem Twojej firmy. Na przykład, jeśli jesteś producentem mebli lub tworzysz rękodzieło zademonstruj proces tworzenia, a jeśli prowadzisz salon kosmetyczny nakręć film przedstawiający wykonanie makijażu lub zabiegu kosmetycznego. Możliwości jest naprawdę wiele, jedyne czego potrzebujesz to ciekawy pomysł, czas poświęcony na zmontowanie filmu i własny profil na YouTube czy TikToku.