Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania?

ile czasu trwa pozycjonowanie? ile czasu potrzeba na wypozycjonowanie strony internetowej?

Ile potrzeba czasu na wypozycjonowanie strony? Jak długo mam czekać na efekty pozycjonowania w 2019 roku?

Pozycjonowanie – magiczne słowo, dla wielu właścicieli firm oznaczające lekarstwo na wszelkie problemy związane z promocją i pozyskiwaniem nowych klientów. Bycie na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania to praktycznie gwarancja wysokiego ruchu na stronie internetowej i wzrostu zainteresowania danym serwisem, a to najczęściej przekłada się w taki czy inny sposób na dochody. Jednak zdobycie tych pierwszych miejsc wcale nie jest łatwą sprawą, szczególnie na samym początku. Przecież konkurencja od dawna intensywnie działa w sieci, i chcąc ją pokonać trzeba dużo intensywniej pracować. Niestety w dalszym ciągu dość powszechne jest przekonanie, że wystarczy kilka tygodni, żeby wspiąć się na szczyty wyników wyszukiwania. Takie przekonanie podsycają dodatkowo niekoniecznie uczciwe firmy, którym zależy wyłącznie na uzyskaniu szybkich wzrostów, bez długofalowego planu i zwracania uwagi na bezpieczeństwo serwisu. Kończy się to przeważnie w jeden sposób, czyli karą od Google, i koniecznością spędzenia długich miesięcy na naprawie wszystkiego. Dlatego też najważniejsza w pozycjonowaniu jest cierpliwość oraz świadomość tego, że na wyniki trzeba chwilę poczekać. A jak długo to będzie trwało, uzależnione jest od wielu czynników.

 

Dlaczego pozycjonowanie nie jest jednorazową usługą?

Pozornie odpowiedź na pytanie, ile czasu będzie trwało pozycjonowanie powinna być prosta i szybka do udzielenia. W praktyce jednak żaden porządny specjalista od SEO nie podejmie się jednoznacznie określenia czasu potrzebnego na uzyskanie pierwszych efektów, gdyż po prostu tego nie jest w stanie przewidzieć. Google przy ustalaniu rankingu bierze bowiem około 200 różnych czynników, które zebrane razem decydują, w którym miejscu w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlony dany serwis. Do tego dochodzą ciągłe zmiany algorytmów, zarówno te duże, wywołujące rewolucję w branży, jak również te drobniejsze, których jest bez liku. Trzeba też pamiętać o tym, że samo pozycjonowanie nie jest jednorazowym procesem, takim jak na przykład budowa strony. Wymaga ono odpowiedniego zaplanowania i przygotowania, a następnie konsekwentnej realizacji założonych prac. Jest to proces rozłożony na długie miesiące, a niekiedy nawet lata, i to prowadzony na wielu płaszczyznach. Trzeba też pamiętać o tym, że raz uzyskane pozycje nie będą już przydzielone na zawsze. Aktywna konkurencja i zmiany w algorytmach powodują, że nawet jeśli udało się zrealizować założenia, to cały czas trzeba aktywnie działań w celu wzmocnienia pozycji.

 

Czynniki wpływające na pozycjonowanie

Czynniki wpływające na pozycjonowanie W uproszczeniu proces pozycjonowania można podzielić na dwa główne obszary, to znaczy optymalizację serwisu oraz tak zwany link building. Optymalizacja ma na celu przygotowanie struktury strony i jej zawartości do wytycznych Google, obejmuje między innymi poprawę kodu HTML, uzupełnienie tagów, zadbanie o właściwą strukturę linków oraz wartościową, unikalną treść. Link building to z kolei budowanie bazy wartościowych linków, które będą świadczyć o popularności danego serwisu wśród internautów. O optymalizację należy zadbać już na samym początku, w przypadku mało popularnych fraz czy tak zwanego długiego ogona już same te działania mogą przynieść widoczne rezultaty. Z kolei gromadzenie linków powinno być prowadzone systematycznie, ale z dużą ostrożnością – łatwo bowiem przedobrzyć i narazić się na karę od Google. Trzeba przy tym mieć świadomość, że takie same działania mogą przynieść różne efekty dla różnych stron. Ma na to wpływ między innymi:

 

 

  • Konkurencja

Konkurencję bardziej należy rozumieć jako konkurencyjność słów kluczowych, a nie faktycznych konkurentów, oferujących podobne usługi czy produkty, gdyż niekoniecznie muszą się oni intensywnie promować w sieci. Na pewno znacznie większą popularnością cieszą się bardziej ogólne słowa, i na nie będzie się dużo trudniej pozycjonować. Często będzie to też zupełnie nieopłacalne, wysoki poziom nakładów finansowych i pracy niekoniecznie przełoży się na ilość klientów.

  • Branża, w której się działa

Z konkurencyjnością fraz w dużej mierze łączy się branża, w której działa dany przedsiębiorca. Są takie, w których ta konkurencja jest nieduża, i wtedy czas uzyskania wysokich pozycji jest znacznie krótszy. Ale jeśli ktoś planuje promocję na przykład w branży elektronicznej czy motoryzacyjnej, to musi się liczyć ze znacznie większym zakresem pracy do wykonania. Duże znaczenie ma także zasięg – rynek lokalny jest z reguły znacznie łatwiejszy i wymagający mniej wysiłku. Trzeba też pamiętać o tym, że nawet jeżeli uda się przegonić swoich konkurentów, to ci z pewnością nie pozostawią tego bez odzewu, trzeba się więc liczyć z ciągłymi, systematycznymi działaniami.

  • Zatrudniony specjalista

Pozycjonowanie można realizować samemu, choć wiąże się to z pewnym ryzykiem i koniecznością zdobycia chociażby podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarki oraz jej wytycznych. Można też zlecić to profesjonalistom, i od wyboru konkretnej osoby także będzie zależał czas, po którym pojawią się pierwsze wyniki. Każdy specjalista od SEO ma swoją strategie działania, jedni skupiają się na szybszym uzyskaniu wysokich pozycji, ale przy większym ryzyku kary, inni kompleksowo podchodzą do budowania strategii działania, mimo że zajmie to więcej czasu. Dobry fachowiec to także pewnego rodzaju zabezpieczenie przed niekoniecznie mądrymi decyzjami podejmowanymi przez właścicieli serwisów, a ci, jak pokazuje doświadczenie, potrafią być bardzo kreatywni.

  • Wiek i historia strony

Dla Google zaufanie jest bardzo ważne przy ustalaniu rankingu, a jednym z jego wyznaczników jest czas działania pozycjonowanego serwisu. Generalnie zakłada się, co zresztą potwierdzają statystyki, że młode, niedawno powstałe strony mają znacznie więcej problemów z uzyskaniem satysfakcjonujących miejsc, i trzeba się przy nich liczyć z dużo dłuższym czasem oczekiwania na rezultaty. Bardzo ważna jest także historia domeny. Jeśli jej przeszłość była burzliwa, a tym bardziej jeśli pojawiły się kiedyś jakieś kary, to proces pozycjonowania może się znacznie wydłużyć.

  • Przyjęta strategia

Przyglądając się bliżej pozycjonowaniu można zobaczyć, że jest kilka jego rodzajów. Zależnie od tego, jaka strategia zostanie obrana, to pierwsze wyniki będą widoczne szybciej lub później. Jeśli ktoś będzie chciał zawalczyć o pierwsze miejsca przy ogólnych, mocno konkurencyjnych frazach, to kilka miesięcy może być za mało. Ale już coraz popularniejsze obecnie pozycjonowanie typu Long Tail powinno przynieść znacznie szybsze rezultaty. Osobną kwestią jest stosowanie przez pozycjonerów niedozwolonych metod (Black Hat SEO) – w krótkim okresie czasu mogą one szybko wywindować stronę w wynikach, ale w dłuższej perspektywie wzrasta ryzyko otrzymania kary od Google.

 

 

 

Ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania? 

ile trzeba czekac na efekty pozycjonowania?Na podstawie powyższych rozważań widać doskonale, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, ile czasu będzie trwało pozycjonowanie. Ilość czynników wpływających na ten proces jest tak duża, że żaden specjalista nie zadeklaruje, że zrobi to w tyle i tyle. Oczywiście na podstawie wcześniejszych doświadczeń i przeprowadzonego audytu najczęściej zakłada się jakieś widełki czasowe, ale to powinno być wyłącznie robocze założenie. Jeśli cel uda się zrealizować wcześniej, to bardzo dobrze, ale jeśli pomimo intensywnej pracy wysokie miejsca nie będą chciały się pojawić, to trzeba się uzbroić w cierpliwość. Szczególnie, że pierwsze tygodnie i miesiące to przygotowanie solidnej bazy pod dalsze działania, które dopiero po pewnym czasie zaczną procentować. Generalnie zakłada się, że pół roku powinno wystarczyć na proste, mniej popularne frazy, średnio trudne to minimum dziewięć miesięcy intensywnych działań, a na najbardziej konkurencyjne może nie wystarczyć nawet rok. Oczywiście to są tylko ogólne założenia, gdyż, jak już było wspominane, liczba zmiennych wpływających na pozycjonowanie jest naprawdę duża, i każdy przypadek należy traktować indywidualnie.

 

Pozycjonowanie stron internetowych - Sprawne SEO

 

Zobacz również pozostałe wpisy

  • Web UsabilityWeb usability – dlaczego użyteczność strony jest ważna Kilka sekund - tyle najczęściej potrzebuje nowy użytkownik serwisu internetowego na decyzję, czy chce w nim pozostać, czy jednak będzie szukał dalej potrzebnych mu informacji. Nie jest to […]
  • Pozycjonowanie w Google MapsPozycjonowanie w Google Maps Trudno obecnie prowadzić nowoczesny biznes bez obecności w Google. To właśnie ta wyszukiwarka stała się źródłem informacji dla klientów, a mając tak duży udział na rynku tak naprawdę może […]
  • Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajPozycjonowanie stron internetowych Biłgoraj Pozycjonowanie stron internetowych BiłgorajZapraszamy do artykułu na stronie: bilgoraj.com.plProwadzisz własną firmę? Posiadasz stronę internetową? Świetnie, to dobra droga, […]
  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron?Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?   Zanim napiszę o tym - ile kosztuje pozycjonowanie? Odpowiem krótko na kilka pytań...  Co to jest pozycjonowanie stron […]
  • Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne?Jak optymalizować stronę pod urządzenia mobilne? Planując utworzenie czy przebudowę strony internetowej trzeba pamiętać o wielu istotnych rzeczach. Jedną z najważniejszych jest zapewnienie poprawnego wyświetlania na urządzeniach […]
  • Reklama na Facebooku - warto czy nie ?Reklama na Facebooku — Facebook Ads, warto czy nie ? Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Zyskała ona pozytywny rozgłos dzięki atrakcyjnej i przystępnej formie, szybkości uruchomienia oraz […]
  • Jak wybrać copywritera?Jak wybrać copywritera? Obecnie w internecie coraz bardziej liczy się treść, zarówno jeśli chodzi o strony internetowe przeznaczone dla odbiorców, jak również całą otoczkę związaną z marketingiem i promocją. […]
  • kłamstwa i mity w pozycjonowaniu stronKłamstwa i mity w pozycjonowaniu stron internetowych Największe kłamstwa i mity w pozycjonowaniu. Internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę i promocję, wiele firm w sieci zbudowało dochodowe biznesy. Wymaga jednak zupełnie […]
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube w 2019 rokuPozycjonowanie filmów na YouTube Pozycjonowanie na YouTube – 12 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady Nie ma obecnie popularniejszego miejsca z filmami od YouTube - każdego dnia z jego zasobów korzystają […]
  • Co to jest pozycjonowanie (seo)?Co to jest pozycjonowanie? Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie (ang. search engine optimization, SEO) - najprościej rzecz ujmując to budowanie optymalizowanie naszej strony w taki sposób, […]
  • Czy warto prowadzić bloga firmowego?Blog firmowy – czy warto go prowadzić? Korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego jest mnóstwo. Począwszy od wpływu na pozycjonowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne, na wspieraniu konwersji kończąc. Należy zadbać przede […]
  • Pozycjonowanie long tailPozycjonowanie Long Tail Pozycjonowanie Long Tail - Ostatnie lata to coraz szybsze zmiany w korzystaniu z wyszukiwarek. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto wpisywał więcej niż dwa czy trzy słowa, obecnie coraz […]
  • Czynniki rankingowe Google 2018Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google   -  Czyli co na wpływ na pozycję strony oraz pozycjonowanie  Poza samym Google nikt tak naprawdę nie wie, co tak naprawdę ma ostateczny wpływ na wyniki […]
  • Kanibalizacja słów kluczowychKanibalizacja słów kluczowych Kanibalizacja słów kluczowych - czym jest i jak jej uniknąć? Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy wiele podstron serwisu jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. […]
  • jak poprawnie skonfigurować Google AnalyticsGoogle Analytics — najczęstsze błędy w konfiguracji O tym, jakie możliwości daje Google Analytics, nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę interesuje się marketingiem internetowym czy szeroko pojętym SEO. To podstawowe […]
  • Pozycjonowanie w 2018Na czym powinni się skupić SEO-wcy w 2018 roku? Jak wiadomo, branża SEO należy do tych, które nieustannie się zmieniają. Zmiany, które nastąpiły w ubiegłym roku, były już wcześniej sygnalizowane przez Google. 2017 zmusił specjalistów do […]
  • Profil linkówJak zbudować dobry profil linków? Ostatnie kilka lat przyniosło ogromne zmiany, jeśli chodzi o podejście do pozycjonowania. Zmiany te objęły kilka obszarów, stawiając przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Przede […]
  • Pozycjonowanie a facebookSEO a Facebook – Czyli wpływ Facebooka na pozycjonowanie Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, naturalne się więc staje pytanie, czy można go w jakiś sposób wykorzystać w pozycjonowaniu. W pierwszej chwili zapewne […]
  • Sprawne SEOPozycjonowanie White Hat i Black Hat SEO O tym, jak ważne są działania SEO w prowadzeniu wszelakich działań promocyjnych w sieci, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Pozwalają ono zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zyskać […]
  • SEO audyt strony internetowej - Sprawne SEOCzym jest audyt stron internetowych? Audyt stron internetowych to bardzo przydatne "narzędzie", które pomoże nam zdiagnozować wszystkie problemy i ocenić czy nasza strona internetowa działa poprawnie. W dobie szybkiego […]
  • instagram reklamaJak wykorzystać potencjał reklamowy Instagrama? Instagram już od dawna nie jest wyłącznie platformą, na której dzielimy się zdjęciami z codziennego życia. To ogromna marketingowa machina, której potencjał można wykorzystać zarówno do […]
  • Historia wyszukiwarek search engineHistoria wyszukiwarek internetowych Internet nie zawsze wyglądał tak samo, od czasu powstania pierwszych stron internetowych zmieniło się w nim bardzo dużo. Na samym początku liczba działających serwisów była niewielka i […]
  • usp produktuSkuteczne USP – jak je tworzyć? Skuteczne USP - jak je tworzyć?   USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna propozycja sprzedaży) to wyjątkowa cecha produktu lub usługi. USP jest czymś, co wyróżnia naszą ofertę i […]
  • Pozycjonowanie stron one pagePozycjonowanie stron one page Strony internetowe typu one page mają mnóstwo zalet. Przede wszystkim są intuicyjne, łatwe w obsłudze, przeważnie są znacznie szybsze i łatwiejsze w zorganizowaniu. Witryna one page […]
  • Content marketingCo to jest content marketing? Content marketingiem nazywamy strategię marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowej treści. Do tej treści zalicza się przede wszystkim słowo pisane, czyli […]
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniuJak wyszukiwać trafne słowa kluczowe? Analiza słów kluczowych jest jednym z niezbędnych elementów - zarówno kampanii AdWords, jak i działań SEO. By uzyskać pożądane rezultaty, musimy dobrać trafne słowa kluczowe, które w pełni […]
  • Znaczenie contentu w pozycjonowaniuZnaczenie contentu w pozycjonowaniu Dlaczego wyszukiwarki lubią unikalną treść? Jeszcze kilka lat temu w pozycjonowaniu liczyły się przede wszystkim linki. Jednak algorytmy wyszukiwarek w ostatnim czasie uległy dużym […]
  • Link buildingLink building Jak odpowiednio dobrać strategię link buildingu? Jeszcze do niedawna pozycjonowanie opierało się na zdobywaniu linków, im było ich więcej tym lepiej. Nawet jeśli takie linki nie […]
  • Co to jest mobile first index?Czym jest Mobile First Index? Trochę niepostrzeżenie w ostatnich latach miała miejsce mała rewolucja, jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Okazuje się bowiem, że już w roku 2015 liczba wyszukiwań ze smartfonów i […]
  • Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?Marketing szeptany – jak przeprowadzić skuteczną kampanię? Skuteczny marketing szeptany.   Wielu świadomych konsumentów uważa, że sami podejmują oni decyzje zakupowe, i nie mają na nie wpływu emitowane reklamy. Jednocześnie te same osoby bardzo […]
  • Strategia seo i pozycjonowaniaNa czym polega skuteczna strategia SEO? Na czym polega skuteczna strategia SEO. Strategia SEO powinna obejmować różne obszary działalności strony. Pozycjonowanie, a także SEO musi zostać osadzone w konkretnych realiach, a cała […]
  • Targetowanie w reklamieTargetowanie i grupa docelowa – dlaczego są tak ważne w reklamie internetowej? Targetowanie to jeden z największych plusów, jakie przynosi nam reklama internetowa. Dzięki niemu możemy w sposób precyzyjny, określić do kogo jest kierowana reklama i komu nasze reklamy […]
  • Narzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwaniaNarzędzia do monitorowania pozycji stron w wynikach wyszukiwania Każdy właściciel internetowego serwisu zapewne chce, żeby był on odwiedzany przez jak największą liczbę osób. Będzie to miało przełożenie na liczne korzyści, w tym chociażby zyski ze […]